کد خبر 1278083
تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۶
رایزنی انگلیس و پاکستان درباره اوضاع افغانستان

لیز تراس و شاه محمود قریشی وزرای امور خارجه انگلیس و پاکستان روز سه‌شنبه در لندن دیدار و پیرامون اوضاع افغانستان بحث و تبادل نظر کردند.

به گزارش مشرق از تارنمای وزارت امور خارجه انگلیس، آنان در این دیدار در مورد همکاری جامعه جهانی برای اتخاذ رویکرد هماهنگ در قبال افغانستان رایزنی و بار دیگر تاکید کردند که این کشور نباید به پناهگاه امنی برای تروریست‌ها تبدیل شود. وزرای امور خارجه انگلیس و پاکستان همچنین بر لزوم ارائه کمک‌های بشردوستانه به مردم عادی افغانستان تاکید کردند.

توسعه روابط دوجانبه میان دو کشور به ویژه در حوزه اقتصاد از دیگر مسائلی بود که در جریان دیدار تراس و قریشی مورد بحث و بررسی قرار گرفت. آن‌ها همچنین درباره ضرورت اقدام عملی برای کاهش انتشار گازهای کربنی و محافظت از محیط زیست، گفت‌وگو و توافق کردند که در این زمینه با یکدیگر همکاری کنند.

وزیر امور خارجه پاکستان پس از شرکت در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک، برای سفری کاری به لندن سفر کرده است. او در این سفر سه روزه با شماری از نمایندگان ارشد مجلس انگلیس از جمله روسای مجلس عوام و کمیته پارلمانی امور خارجی و همچنین فعالان اقتصادی پاکستانی مقیم انگلیس دیدار کرده است.

قریشی پس از دیدار با وزیر امور خارجه انگلیس در توئیتی نوشت که نگرانی فوری اسلام‌آباد را نسبت به فاجعه انسانی در افغانستان مورد اشاره قرار داده و تاکید کرده که جامعه جهانی نباید اشتباهات گذشته را در قبال این کشور تکرار کند.

وی افزود که در این دیدار به مساله کشمیر نیز اشاره و بر لزوم حق تعیین سرنوشت مردم این کشور تاکید کرده است. وزیر امور خارجه پاکستان عنوان کرد که اسناد سه هزار صفحه‌ای از آنچه او جنایات جنگی اشغالگران هند در این منطقه خواند، ارائه کرده است.

کشمیر، منطقه ای است که هم هند و هم پاکستان بر سر آن ادعای ارضی دارند. مقام های هند، جدایی طلبان کشمیر را «تروریست‌» و  مورد حمایت پاکستان قلمداد می کنند اما اسلام‌آباد این ادعا را رد کرده است.

طبق گزارش‌ها، در درگیری‌هایی که از سال ۱۹۸۹ تاکنون میان نیروهای هند و گروه‌های جدایی طلب کشمیر درگرفته است؛ ده‌ها هزار غیرنظامی، نیروهای شورشی و دولتی کشته شدند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس