کد خبر 1278523
تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۲
سیدمهدی نیازی

معاون طرح و برنامه وزارت صمت با تاکید بر بازنگری اساسی در فرایندهای وزارت صمت از تفویض اختیار به سازمان‌های صمت سراسر کشور خبر داد.

به گزارش مشرق، سیدمهدی نیازی در جلسه هم‌اندیشی بررسی مسائل معاونت طرح و برنامه که به صورت ویدئوکنفرانسی و با حضور مدیران ستادی و معاونان طرح و برنامه سازمان‌های صمت سراسر کشور برگزار شد در خصوص موضوعات کلان وزارتخانه، به برنامه‌های جدید معاونت طرح و برنامه اشاره کرد و افزود: پروژه سامانه قواعد و مجوزها ایجاد و با عملیاتی شدن این پروژه، بازنگری بنیادی در فرایندهای صدور مجوز اتفاق می‌افتد و اصلاح و تغییراتی که مورد درخواست استان‌ها است از طریق این پروژه اجرایی می‌شود.

معاون طرح و برنامه یکپارچه سازی سیاست‌های مرتبط با مناطق آزاد، موضوعات مربوط به تامین مالی و اصلاحات و بازنگری‌های لازم در این حوزه، بازنگری در فرایند کاری وزارتخانه و تفویض اختیار به استان‌ها را نیز از موضوعات مهم و مورد توجه وزارتخانه دانست و تصریح کرد: پروژه‌ها و برنامه‌های وزیر محترم در قالب اقدامات عملیاتی در حال ابلاغ به استان‌ها است و برنامه رصد و پایش و نظارت بر اجرای اقدامات بصورت مستمر در دستور کار قرار دارد.

نیازی همچنین گفت: پروژه یکپارچه‌سازی اطلاعات از دیگر برنامه‌هایی است که به‌طور جدی در این وزارتخانه در حال انجام است و تاکنون جلسات متعدد با سایر دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها در این راستا برگزار شده است و تعامل مناسبی بین دستگاه‌های مختلف برای اجرای آن شکل گرفته است.

وی در بخش دیگر جلسه از آمایش سرزمینی به عنوان یکی از ماموریت‌های مهم و مشترک معاونت طرح برنامه و موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی نام برد و گفت: تهیه برنامه آمایش سرزمین تا سطح شهرستان به عنوان یکی از برنامه‌های مهم در دستور کار قراردارد که بصورت پایلوت در استان سیستان و بلوچستان در حال اجراست و به زودی در سایر استان‌ها نیز اجرا خواهد شد.

نیازی افزود: در این سند تمام الزامات، منابع و طرح‌های متناسب با مزیت‌های هر استان مورد توجه قرار دارد.

گفتنی است در این جلسه، مدیران ستادی نیز گزارش اهم برنامه‌ها و اقدامات انجام شده در حوزه فعالیت خود را ارائه دادند.

همچنین در ادامه جلسه نقطه نظرات معاونت‌های طرح و برنامه سازمان‌های صمت استان‌های کشور در خصوص فعالیت‌های ستادی ارائه و پیشنهادات و درخواست‌های استان‌ها مطرح شد.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس