قتل رهبر محبوب پناهجویان روهینگیایی در بنگلادش

رسانه‌های خبری از قتل رهبر محبوب مسلمانان روهینگیا در یک اردوگاه پناهندگان در بنگلادش خبر دادند.

به گزارش مشرق به نقل از آناتولی، یک رهبر معروف مسلمانان روهینگیا شامگاه چهارشنبه در یک اردوگاه پناهجویان در جنوب بنگلادش به ضرب گلوله کشته شد.

بنا به گفته یک شاهد عینی، «محیب الله» رئیس انجمن صلح و حقوق بشر آرِکان روهینگیا در بیرون دفتر خود در اردوگاه پناهجویان «کوتوپالونگ» در بازار کاکس بنگلادش هدف گلوله افراد ناشناس قرار گرفت.

«محمد احسان» یک پناهجوی روهینگیایی که از نزدیک شاهد این سوءقصد بود، گفت: «پس از برگزاری نماز عشاء در حوالی ساعت هشت و نیم به وقت محلی، هفت یا هشت فرد مهاجم به سوی محیب الله در بیرون دفترش تیراندازی کردند».

بنا به گفته این شاهد عینی، دست کم پنج گلوله شلیک شد و محیب الله از ناحیه سینه مورد اصابت سه گلوله قرار گرفت. به رغم انتقال فوری محیب الله به بیمارستان (پزشکان بدون مرز) مستقر در اردوگاه، وی جان خود را از دست داد.

گفته می‌شود که افراد مهاجم موفق شدند از محل حادثه بگریزند.

یک پناهجوی روهینگیایی دیگر که خواست نامش فاش نشود، به خبرگزاری آناتولی گفته بود که محیب الله اخیراً به پلیس و سایر مقامات بنگلادش در مورد اینکه جانش در معرض خطر است، اطلاع داده بود.

گفتنی است، محیب الله یک شخصیت محبوب در میان بیش از ۱.۱ میلیون پناهجوی روهینگیایی بود که اکثر آنها برای فرار از سرکوب نظامی وحشیانه در ایالت راخین میانمار در آگوست ۲۰۱۷ به خاک بنگلادش پناهنده شدند.

گروه‌های حقوق بشر بین‌المللی با محکوم کردن این قتل، خواستار انجام اقدام فوری علیه عاملان این جنایت شدند.

به گفته دیده‌بان حقوق بشر، محیب الله در حال «تهیه مستنداتی از جرائم ارتش میانمار علیه اقلیت روهینگیا و حمایت از حقوق پناهجویان در همایش‌های بین‌المللی بود… (و) در سالهای اخیر فعالیتش به مرگ تهدید شده بود».

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۹:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
    7 0
    خدا سوچی و ارتش جنایتکارش را در دنیا ذلیل و حقیر کنه و در آخرت در عذاب الیم، فیهاخالدون باشند
  • IR ۰۹:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
    7 0
    بنام. بودای مهربان کشتند، آتش زدند ، وهرسوکه می‌رفتند یک بودایی مهربان با گرز بر سرشان میکوبید ، مرگهایی وحشیانه تر از داستان قبیله های آدمخوار ، اینک یک محقق وافشاگر حقیقت کشته میشود ، دالایی لاما عکس‌هایت با سرآن آمریکا نشان میداد ذاتت چیست ؟ بودا شرمسار این اصحاب روهینگیا که کشته شدند و ارتشی که محافظ قاتلان روحانی بودایی بود ! حیرت انگیز است که برندگان جایزه صلح همه عامل نسل کشی هستند . دنیایتان یامرگتان پایان یابد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس