سردار فدوی

هنگامی که سردار فدوی در جلسه شورای شهر تهران شرکت کرده بود، خبرنگار روزنامه شرق در حاشیه این نشست تلاش کرد سوالاتی را با پیش فرض های خود به گونه ای مطرح کند تا بتواند به نتیجه دلخواه برسد.

به گزارش مشرق، هنگامی که سردار فدوی در جلسه شورای شهر تهران شرکت کرده بود و از امکان همکاری بین سپاه و شهرداری برای کمک به حل مسایل مردم سخن می گفت، خبرنگار روزنامه شرق در حاشیه این نشست تلاش کرد سوالاتی را با پیش فرض های خود به گونه ای مطرح کند تا بتواند به نتیجه دلخواه برسد و دستگیره ای علیه سپاه و شهردار سابق تهران پیدا کند. در صحبت های سردار فدوی اما ضمن اینکه با هوشمندی دربرابر  شیطنت عمل کرد، حجم فراوانی تمجید از دوران مدیریت قالیباف وجود داشت اما شیوه جدید اصلاح طلبان این است که هنگامی که به این هدف خود نمی رسند در رسانه های غیررسمی بدون اینکه ردپای مستقیمی از خود برجای بگذارند، اظهارات را تقطیع کرده و با تحریف جملات، معنابخشی را مطابق هدف خود پیش می برند.   به نظر می رسد مروری بر این گفت و گو نشان دهنده این واقعیت باشد.

خبرنگار روزنامه شرق بعد از طرح سوالی مبنی بر اینکه چرا سپاه در دوره قبل به شهرداری تهران کمک نکرده با پاسخ منطقی سردار فدوی مبنی بر اینکه خود شهرداری ابراز تمایل نکرد، روبرو شد. سپس فضا را به سمت هدف اصلی خود یعنی هلدینگ یاس می برد. پاسخ سردار فدوی این است که سپاه مجموعه نظارتی دارد و همه موارد را پیگیری می کند. که باز هم در جهت اهداف مصاحبه کننده نیست.

همان گونه که پی گیری شفاف مسائل شهر حق قانونی رسانه ها است اما در عین حال ارائه پیش فرض نادرست و یکطرفه عکس خواست شفافیت عمل می کند. اینجا خبرنگار اولین پیش فرض نادرست خود را مطرح می کند و از موضعی اشتباه یک سوال را مطرح می نماید و می پرسد که محاکمه شریفی به عنوان پاسدار بوده یا مدیر شهرداری؟   این در حالی است که حکم دادگاه و اظهارات سخنگوی قوه قضاییه و حتی اظهار نظر مهمترین مخالف قالیباف در شورای شهر قبل یعنی آقای میرلوحی همگی  تصریح داشت که این پرونده ارتباطی به شهرداری تهران ندارد. حکم دادگاه نشان داد که شریفی نه بعنوان پاسدار و نه بعنوان قائم مقام شهردار بلکه بعنوان شخص خودش محاکمه شده چرا که وی نه آن زمان در سپاه مسئولیت داشته و نه محتوای پرونده ارتباطی به مسائل شهرداری تهران داشته.

پاسخ آقای سردار فدوی نیز در همین راستا است که آقای شریفی تحت امر سپاه نبوده و مدیر شهرداری بوده. از همین رو پاسخ آقای فدوی تناقضی با اینکه پرونده مربوط به شهرداری نبوده، ندارد. سردار فدوی در عین حال هوشمندانه با پاسخی کلی که مراقب باشیم برای دنیای دیگران سمت و سوی خود را عوض نکنیم، از برخی سوالات خبرنگار عبور می کند.

خبرنگار در یک سوال دیگر به دنبال محرمانه بودن قراردادها سپاه و شهرداری تهران بود که با پاسخ اینکه سپاه چیزی برای مخفی کردن ندارد روبرو می شود. در عین حال در بخشی از این مصاحبه به صراحت از عملکرد مدیریتی قالیباف تمجید می کند و می گوید؛ در زمان آقای قالیباف، مردم شهر در همه نقاط شهر تهران داشتند کار و فعالیت می‌دیدند که نتیجه آن کار و فعالیت چه بوده؟ نتیجه‌اش خدمت‌رسانی به مردم بوده است، اتوبان‌کشی بوده، تونل‌زنی بوده و ... این حرف‌ها تعطیل شده است. شما برای یک اتفاق که کار را نباید تعطیل کنید.

اما با همه اینها اکنون مرحله دوم طراحی تخریب آغاز شده است و برخی رسانه های غیررسمی با تقطیع یا جهت دهی اظهارات  سعی در معنادهی به این گفت و گو دارند تا از آن برای پوشاندن ناکامی شورای شهر اصلاحات بهره ببرند حال آنکه در این گفت و گو نه هیچ نکته و شبهه ای علیه سپاه وجود دارد و هم از دوران قالیباف در شهرداری تمجید شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
    12 47
    سپاه باید از کارهای عمرانی و اقتصادی خارج شود
    • IR ۱۴:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
      10 0
      غربگدا باید از ایران خارج شود!!!!
    • IR ۱۵:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
      14 2
      اگه سپاه و قرارگاه خاتم نبود تو این چند سال یک متر هم جاده ساخته نمیشد
    • وحید IR ۱۵:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
      11 1
      مثل اینکه افساد طلبان مزدور از کارهای بسیار بزرگ عمرانی سپاه بدجوری فشار بهشون اونده، اگه سپاه نبود و پروژه های ملی و کلان رو اجرا نمیکرد کشور به ویرانه تبدیل شده بود
    • محمد.قم IR ۱۷:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
      9 2
      لطفا یکبار قانون اساسی رو بخون بعد نظر بده.مطابق قانون اساسی کشور و اکثر قریب به اتفاق کشورهای جهان من جمله آمریکا(قبله آمال اصلاحیون) نیروهای مسلح در زمان صلح باید در عمران و آبادانی کشور نقش فعال داشته باشن
  • IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
    10 19
    دم خبرنگار گرم. این مسعولین نظامی سال هاست عادت کرده اند پاسخگوی احدی نباشند
    • IR ۱۴:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
      11 4
      بی چشم رو .
    • IR ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
      7 1
      دولت متکبر و فاسد اصلاح طلب چی نه الان ونه هیچ وقت دیگه جوابی نداره که بده چشمها را باید شست و بدون غرض و مرض واقعیت رادید
    • IR ۱۵:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
      3 1
      بله دمشون گرم ولی بهتر بود در مورد عملکرد شورای شهر اصلاحات هم مطالبه و سوال و انتقادی میکردند تا شبهه جانبداری و لاپوشانی پیش نیاد
  • حسین IR ۱۶:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
    7 1
    تو وظایف سپاه تو زمان ساختش در زمان صلح ساخت و ساز هستش

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس