کد خبر 1279221
تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۳
ورود پلیس به خانه فوتبالیست سرشناس/ ستاره گلزن متهم به کلاهبرداری و پولشویی

پلیس برزیل دیگو کاستا را یکی از متهمان پرونده گسترده تخلفات مالی و پولشویی می داند.

به گزارش مشرق، پلیس برزیل با وارد شدن به منزل دیگو کاستا ستاره سابق اتلتیکومادرید و تیم ملی اسپانیا، تحقیقات خود را در مورد اتهامات مجرمانه این بازیکن از جمله مشارکت در کلاهبرداری مالی و پولشویی را آغاز کرده است.

کاستا که سابقه بازی در تیم چلسی را نیز دارد در حال حاضر در تیم برزیلی اتلتیکو مینیرو بازی می کند، از سوی پلیس مورد اتهام قرار گرفته است و خانه او در استان سرژیپه مورد بازجویی پلیس است.

پلیس فدرال برزیل در عملیاتی که نام عملیات انحراف نام دارد، به مجموعه ای از تخلفات سازمان یافته که به پولشویی، کلاهبرداری ارزی و قمار مربوط می شود، رسیدگی می کند که اکثر شرط بندی ها و قمارها به سایت اسپورتنت، مربوط می شود.

در گزارش منتشر شده از سوی پلیس تایید شده که در اولین فاز این عملیات که از روز ۱۳ اسفند سال گذشته شروع شده است اسناد و تجهیزات الکترونیکی به دست آمده و ضبط شده است که باعث شده تحقیقات وارد فاز جدیدی شود. همچنین مبلغی در حدود دو و نیم میلیون دلار نیز تا کنون توقیف شده است.

در ادامه بیانیه پلیس آمده است: «بر اساس شواهد به دست آمده، امکان شناسایی دیگر پلتفرم های مربوط به شرطبندی و قمار که توسط موسسات قانونی برای پولشویی و کلاهبرداری های ارزی مورد استفاده قرار گرفته، فراهم شده است. مشارکت بعضی از افراد در تبادل ارز که باعث کمک به سازمان های متخلف برای کلاهبرداری های ارزی شده از طریق منابع مختلف مورد تایید قرار گرفته است. بر همین اساس یک فوتبالیست سرشناس نیز در این تخلف سازمان یافته مشارکت داشته است.»

اما تیم وکلای دیگو کاستا این اتهامات را رد کرده اند آن هم بعد از اینکه مشخص شد یکی از آدرسهایی که پلیس سرژیپه به آن رجوع کرده و آن را مورد بازرسی قرار داده است، خانه این مهاجم برزیلی الاصل بوده است.

عملیات انحراف، در ماه های ابتدایی سال ۲۰۲۱ میلادی آغاز شد یعنی چند ماه قبل از پیوستن دیگو کاستا به تیم اتلتیکو مینیرو.

باشگاه با انتشار بیانیه ای خود را از این تخلف مبرا کرد و در عین حال یک وکیل جزایی اختصاصی را برای پرهیز از هرگونه ریسک احتمالی برای اعتبار باشگاه استخدام کرده است. در بیانیه باشگاه آمده است: «ماجرای مطرح شده هیچ ارتباطی با باشگاه ندارد و نگرانی ای را برای ما ایجاد نمی کند. باشگاه به طور کلی از این موارد بی اطلاع بوده و موضوعات مطرح شده نیز به پیش از پیوستن این ورزشکار به باشگاه مربوط می شود. با این وجود، باشگاه اتلتیکو، ماجرا را به طور کامل زیر نظر خواهد داشت و اگر لازم به دفاع از منافع بازیکن باشد، باشگاه حمایت لازم را در صورت اثبات بی گناهی او به عمل خواهد آورد. »

یکی از وکلای دیگو کاستا در گفت و گو با نشریه گلوب اسپورت، به شدت موضوع مشارکت دیگو کاستا در تخلفات را تکذیب کرده است.

منبع: خبر ورزشی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس