اعلام آمادگی رئیس جمهور ترکمنستان برای همکاری با طالبان

رئیس جمهور ترکمنستان بدون هرگونه اظهار نظر درباره به رسمیت شناختن طالبان، از آمادگی کشورش برای همکاری نزدیک با دولت جدید در افغانستان خبر داد.

به گزارش مشرق، قربانقلی بردی محمدوف» رئیس جمهور ترکمنستان در نخستین اظهار نظرش پس از تحولات جدید در افغانستان گفت که که کشورش آماده همکاری نزدیک با طالبان است.

 وی بدون اظهارنظر درباره به رسمیت شناختن طالبان، تاکید کرد که دولت عشق آباد آماده همکاری نزدیک با دولت جدید افغانستان است.

محمدوف تصریح کرد که کشورش سیاست عدم‌ دخالت در امور داخلی کشورهای خارجی را دنبال می‌کند.

رئیس جمهور ترکمنستان به تاس گفت که این کشور وضعیت افغانستان را زیر نظر دارد و امیدوار است انتقال قدرت بر اساس یک گفت‌وگوی گسترده ملی به صورت مسالمت آمیز انجام شود.

ترکمنستان چند ماه قبل میزبان هیئتی از طالبان در عشق آباد بود و در روزهای اخیر سفیر ترکمنستان در کابل هم با وزیرخارجه طالبان دیدار کرد و درباره خط لوله گاز تاپی با طالبان تبادل نظر کردند.

وزارت خارجه ترکمنستان پیش از این گفته بود که هدف از گفت‌وگو با طالبان کسب تضمین امنیتی برای پروژه‌های بزرگ اقتصادی از جمله پروژه تاپی است.

قرار داد اجرای پروژه تاپی میان ترکمنستان، افغانستان، پاکستان و هند، چند سال پیش امضا شد که در اصل قرار است گاز ترکمنستان به پاکستان و هند منتقل شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
    0 0
    عجب موهایی داره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس