کلاهبرداری مجازی

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی از شناسایی متهم سایبری خبر داد که اقدام به انتشار فیلم‌های خصوصی جشن تولد شاکی در اینستاگرام کرده بود.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ علی محمدپور اظهار داشت: خانم جوانی با در دست داشتن مرجوعه قضایی به پلیس فتا مراجعه و بیان داشت فردی ناشناس در بستر اینستاگرام اقدام به پخش فیلم‌های خصوصی جشن تولدش کرده است.

وی افزود: شاکیه در ادامه اظهاراتش عنوان داشت مدتی پیش در منزلم جشن تولدی برگزار شد و با توجه به پوشش نامناسبم در جشن تولد، یکی از دوستانم اقدام به پخش زنده در پیج اینستاگرام خود کرده بود که فردی ناشناس با گرفتن فیلم از پخش زنده و با برش زدن فیلم‌ها اقدام به پخش آنها در فضای مجازی کرده است.

رییس پلیس فتا خراسان جنوبی‌ گفت: با توجه به ارائه مستندات توسط شاکی و با بررسی‌های اولیه و اقدامات تخصصی صورت گرفته توسط تیم کارشناسان این پلیس، متهم شناسایی و به پلیس فتا احضار شد.

وی اظهار داشت: متهم پس از حضور در پلیس فتا ابتدا منکر ارتکاب جرم انتسابی شد و با سخنان گمراه‌کننده قصد فریب پلیس را داشت که با هوشیاری کارشناسان پلیس و در مواجهه با مدارک، مستندات و ادله دیجیتال جمع‌آوری شده به جرم خود اعتراف کرد.

سرهنگ محمدپور افزود: این متهم انگیزه خود از این اقدام را انتقام‌جویی و اختلافات قبلی عنوان کرد و در نهایت پرونده برای سیر مراحل قانونی به مقام قضایی ارسال شد.

وی تصریح کرد: فضای مجازی مکان مناسبی برای حل اختلافات خانوادگی همچنین انتقام‌جویی نیست و برابر قانون هر گونه توهین، اهانت یا پخش تصاویر شخصی افراد در فضای مجازی جرم محسوب شده و عواقب جبران‌ناپذیری برای فرد به همراه دارد.

این مقام انتظامی گفت: شهروندان هشدارهای پلیس فتا را جدی بگیرند و در صورت اطلاع از هر گونه فعالیت مجرمانه در فضای ‌مجازی یا پیام‌رسان‌های‌ موبایلی موضوع را از طریق نشانی پلیس‌ فتا www.cyberpolice.ir  بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۸:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
    2 0
    مقصر اصلی اونیه که فیلماشو در اینستا میزاره خیلی نارحت نزاره مثل ما

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس