کد خبر 1280086
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۲
ویتامین e

تصور می‌شود که خواص آنتی‌اکسیدانی ویتامین به کاهش استرس اکسیداتیو در پوست سر کمک می‌کند. استرس اکسیداتیو با ریزش مو ارتباط دارد.

به گزارش مشرق، ویتامین E بیشتر به دلیل خاصیت آنتی‌اکسیدانی خود شناخته شده است که به کاهش آسیب رادیکال‌های آزاد و محافظت از سلول‌های بدن کمک می‌کند.

اگرچه می‌توانید آن را در بین داروهای مکمل پیدا کنید، بسیاری از شرکت‌ها ویتامین E را به محصولات زیبایی خود اضافه می‌کنند و به یک دلیل خوب!

ویتامین E از دهه ۱۹۵۰ در محصولات پوست استفاده می‌شود تا از پوست در برابر پیری، التهاب و آسیب‌های خورشید محافظت کند. آنتی‌اکسیدان محلول در چربی برای حفظ سلامت پوست و سیستم ایمنی بدن بسیار حیاتی است.

به‌تازگی، ویتامین E به‌عنوان درمانی برای تبدیل موهای وز، آسیب‌دیده و غیرقابل‌کنترل به موهایی براق و شاداب که ارزش تبلیغات شامپو - یا تصویر اینستاگرام را دارند، مورد استقبال قرار گرفته است.

به خواندن ادامه دهید تا بیاموزید چگونه از خواص تقویت‌کننده ویتامین E در پوست می‌توان برای بهبود سلامت مو و رشد آن استفاده کرد.

ویتامین E چه کاری می‌تواند برای موهای شما انجام دهد؟

تحقیقات اولیه نشان می‌دهد که ویتامین E می‌تواند به بهبود سلامت کلی پوست سر و مو کمک کند. برای درک واقعی فواید احتمالی آن، مطالعات بیشتری لازم است.

از ریزش مو جلوگیری می‌کند

یک آزمایش کوچک در سال ۲۰۱۰ نشان داد که مکمل‌های ویتامین E باعث بهبود رشد مو در افراد با ریزش مو می‌شود. تصور می‌شود که خواص آنتی‌اکسیدانی ویتامین به کاهش استرس اکسیداتیو در پوست سر کمک می‌کند. استرس اکسیداتیو با ریزش مو ارتباط دارد.

گردش خون سر را بهبود می‌بخشد

ویتامین E ممکن است جریان خون را افزایش دهد، گفته می‌شود که سلامت مو را بهبود می‌بخشد. محققان در یک مطالعه در سال ۱۹۹۹ دریافتند که دوزهای بالای ویتامین E باعث افزایش جریان خون در چشم در افراد مبتلا به دیابت نوع ۱ می‌شود.

یک مطالعه جداگانه در سال ۲۰۰۱ ، نشان داد که افزایش خون‌رسانی باعث رشد مو و افزایش فولیکول و اندازه مو در موش‌ها می‌شود.

بااین‌حال، تحقیقات بیشتری لازم است تا ببینیم آیا ویتامین E به طور مستقیم بر خون‌رسانی به پوست سر تأثیر می‌گذارد یا خیر.

تولید روغن را متعادل می‌کند

ویتامین E برای ایجاد یک مانع محافظتی در سطح پوست مهم است. این مانع به متعادل شدن رطوبت کمک می‌کند. پوست خشک و تحریک شده می‌تواند نشانه کمبود ویتامین E باشد.

اگرچه مشخص نیست که آیا ویتامین E موضعی می‌تواند تولید روغن پوست سر را متعادل کند، اما روغن‌هایی که حاوی ویتامین E هستند - مانند روغن آووکادو - ممکن است به مرطوب‌سازی پوست سر کمک کنند. همچنین ممکن است به جلوگیری از تولید بیش از حد روغن کمک کنند.

درخشندگی را افزایش می‌دهد

هنگامی که مو آسیب می‌بیند می‌تواند پر از موخوره به نظر برسد. وقتی لایه چربی محافظ خارجی کوتیکول مو برداشته شود، براقی خود را از دست می‌دهد و طبق نظر آکادمی پوست، کنترل یا حالت دادن به آن دشوار می‌شود.

یک روغن غنی از ویتامین E می‌تواند به جایگزینی آن لایه محافظ کمک کرده و درخشش را بازگرداند. روغن به‌طورکلی به آب‌بندی رطوبت، کاهش شکستگی و محافظت از مو در برابر آسیب کمک می‌کند.

از پوست سر سالم حمایت می‌کند

ویتامین E برای سلامت پوست ضروری است - و این شامل پوست سر شما نیز می‌شود. ضعیف شدن سلامتی پوست سر باکیفیت کم‌رنگ مو مرتبط است. ویتامین E از پوست سر محافظت کرده و با کاهش استرس اکسیداتیو و حفظ لایه محافظ لیپید، پایه محکمی برای رشد به موهای شما می‌بخشد.

نحوه استفاده از ویتامین E برای موهای خود

خبر خوب این است که دریافت ویتامین E از طریق یک رژیم غذایی متعادل آسان است. در حقیقت، کمبود ویتامین E بسیار نادر است، زیرا بیشتر افراد در طول روز مقدار زیادی از غذاهای غنی شده و کامل دریافت می‌کنند.

اما اگر می‌خواهید موهای خود را به طور خاص هدف قرار دهید، ویتامین E را می‌توان به‌صورت موضعی با شامپو، نرم‌کننده، ماسک یا روغن نیز استفاده کرد.

رژیم غذایی

آنچه می‌خورید - و مقدار آن - برای داشتن موهای سالم بسیار مهم است. کمبود کالری، پروتئین یا مواد مغذی ریز مانند ویتامین E می‌تواند روی رشد، ساختار و ریزش موهای شما تأثیر بگذارد.

آجیل، سبزی‌ها برگ‌دار، روغن زیتون و روغن آفتاب‌گردان از غنی‌ترین منابع ویتامین E هستند. همچنین در گوشت‌ها و غذاهای غنی شده مانند غلات صبحانه یافت می‌شود.

مکمل

اگرچه مکمل‌ها به‌راحتی در دسترس هستند، اما لازم نیستند. بیشتر افراد ویتامین E کافی را فقط از طریق رژیم غذایی دریافت می‌کنند. برخی از منابع حتی نشان می‌دهد که افراد بیشتر از ویتامین E از طریق غذاهای کامل به‌جای مکمل، سود می‌برند.

مکمل‌ها همچنین می‌توانند در معرض خطر دریافت بیش از حد ویتامین E قرار بگیرند که می‌تواند خطرناک باشد. قبل از شروع استفاده از مکمل جدید، همیشه باید با ارائه‌دهنده خدمات بهداشتی خود صحبت کنید.

روغن ویتامین E

اکثر روغن‌های ویتامین E حاوی یک روغن حامل برای رقیق کردن روغن و جلوگیری از تحریک پوست هستند. اگر می‌خواهید از روغن ویتامین E خالص استفاده کنید، حتماً قبل از استفاده روغن را به‌درستی رقیق کنید. گفته می‌شود، روغن‌های ویتامین E اغلب گران هستند و کار با آنها دشوار است - معمولاً در معرض هوا غلیظ هستند و به‌سرعت اکسید می‌شوند.

بهترین شرط شما استفاده از روغن مویی حاوی ویتامین E به‌عنوان ماده ثانویه است. گزینه‌های محبوب عبارتند از

• OGX Healing + روغن نفوذی ویتامین E

• روغن درمانی یونان باستان

• روغن آووکادو Maple Holistics

برای استفاده بیشتر از روغن غنی از ویتامین E

• آن را روی پوست سرخود ماساژ دهید.

• به‌آرامی با یک شانه دندان پهن شانه بزنید.

• اجازه دهید روغن حداقل ۱۵ دقیقه بماند.

• بعد از اتمام کار، روغن را با شامپوی معمولی از موهایتان بشویید.

• اگر موهای شما از قبل احساس رطوبت کرده است، می‌توانید نرم‌کننده را کنار بگذارید.

شامپو و نرم‌کننده

آیا به دنبال درمانی هستید که بتوانید بدون وقت اضافه گذاشتن به برنامه روزانه خود درمان خود را انجام دهید؟ بسیاری از شامپوها و نرم‌کننده‌ها حاوی ویتامین E هستند. این محصولات برای استفاده مکرر تولید شده و اغلب برای موهای خشک و آسیب‌دیده ساخته می‌شوند.

بهتر است درحالی‌که به روال دوش گرفتن خود ادامه می‌دهید، اجازه دهید محصول برای چند دقیقه روی پوست و مو باقی بماند تا به تاثیر محصول در مو و پوست سر کمک کند. برای فواید بیشتر درمو به دنبال محصولاتی باشید که حاوی روغن‌های اساسی مانند اسطوخودوس، نعناع فلفلی یا روغن درخت چای باشند.

گزینه‌های محبوب عبارتند از:

• شامپو و نرم‌کننده OGX Healing + ویتامین E

• شامپو و نرم‌کننده روغن آرگان Majestic Pure Cosmecuticals

ماسک مو

دقیقاً مانند نوعی که روی صورت خود می‌گذارید، ماسک مو برای تسکین یا درمان پوست سر است. اگرچه روغن ویتامین E ممکن است به رطوبت موهای شما کمک کند، اما تارهای مو نمی‌توانند توسط آن "بهبود" یابند. در عوض، ماسک را روی پوست سرخود قرار دهید، جایی که می‌تواند به‌راحتی جذب شود.

برای تهیه ماسک آسان و غنی از ویتامین E در خانه، مواد زیر را در مخلوط‌کن ترکیب کنید:

• ۱ آووکادو

• ۱ موز

• ۱ قاشق غذاخوری. روغن آووکادو

• ۱ قاشق غذاخوری. روغن نارگیل

• ۱ قاشق غذاخوری. عسل

همچنین می‌توانید ماسک‌های پیش‌ساخته مانند:

• ماسک روغن آرگان آب‌رسان سری حرفه‌ای

• ماسک موی نرم‌کننده روغن آرگان HIS

• ماسک موی روغن آرگان InstaNatural

برای استفاده:

• ماسک انتخابی خود را با انگشتان روی پوست سرخود قرار دهید.

• بسته به دستورالعمل ماسک، اجازه دهید ۲۰ دقیقه تا یک ساعت بماند.

• آن را با آب گرم یا یک شامپوی ملایم بشویید

آیا عوارض جانبی یا خطرات بالقوه‌ای وجود دارد؟

همیشه قبل از استفاده ویتامین E روی پوست، پوست سر یا موها، آن را رقیق کنید. روغن ویتامین E رقیق نشده می‌تواند باعث تحریک پوست یا ایجاد جوش‌های پوستی شود. مصرف مکمل‌ها می‌توانند خطر مصرف مقادیر خطرناک ویتامین E را افزایش دهند.

دوزهای بالای ویتامین E می‌تواند:

• تولید هورمون تیروئید را مختل کند

• استخوان‌ها را ضعیف کند

• خطر ابتلا به سرطان پروستات را افزایش دهد

مهم است که قبل از افزودن مکمل ویتامین E به رژیم غذایی با پزشک خود صحبت کنید.

افراد بزرگسال به طور متوسط هر روز فقط به ۱۵ میلی‌گرم (۲۲.۴ IU) ویتامین E نیاز دارند. مؤسسه ملی بهداشت توصیه می‌کند بیش از ۱۵۰۰ IU ویتامین E طبیعی یا ۱۱۰۰ IU ویتامین E مصنوعی در روز نداشته باشید.

نکته آخر

ویتامین E می‌تواند افزودنی عالی برای مراقبت از موی شما باشد و برای این کار نیازی به یک محصول فانتزی ندارید! غذاهای موجود در یخچال شما مکان بسیار خوبی برای شروع است.

اگرچه می‌توانید محصولات زیادی پیدا کنید که دارای آنتی‌اکسیدان قوی هستند، بهتر است قبل از استفاده از درمان با ویتامین E یا مصرف مکمل، با ارائه‌دهنده خدمات بهداشتی صحبت کنید، به‌خصوص اگر دارای بیماری مو، پوست یا پوست سر هستید.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس