تعیین یک صهیونیست به عنوان میانجی مذاکرات غیرمستقیم بیروت و تل‌آویو

رئیس جمهور آمریکا برای مذاکرات غیر مستقیم لبنان و رژیم صهیونیستی، یک میانجی صهیونیست انتخاب کرد.

به گزارش مشرق، منابع خبری صهیونیست خبر دادند که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا، برای مذاکرات غیر مستقیم لبنان و رژیم صهیونیستی یک میانجی انتخاب کرده است.

پایگاه خبری عبری «واللا» صبح امروز یکشنبه گزارش داد، رئیس جمهور آمریکا، «آموس هوچستین»، مشاور ارشد امنیت انرژی وزارت خارجه این کشور را به عنوان میانجی انتخاب کرده است.

هوچستین قرار است اختلافات بر سر مرزهای دریایی و منابع گازی دریای مدیترانه بین لبنان و رژیم صهیونیستی را حل کند.

خبرگزاری اسپوتنیک نیز گزارش داد که مأموریت هوچستین، میانجیگری برای تعیین مرزهای دریایی بین لبنان و رژیم صهیونیستی است.

به گزارش اسپوتنیک، آموس، اصالتا یهودی است و در فلسطین اشغالی متولد شده است. وی یکی از افراد بسیار نزدیک به بایدن است. پیش از این نیز برای تصدی منصب سفیر آمریکا در تل‌آویو نامزده شده بود.

قرار است که هوچستین، در ماه جاری میلادی به منطقه سفر کند. هدف وی، برگزاری دور جدیدی از مذاکرات غیر مستقیم بین لبنان و رژیم صهیونیستی است.

رسانه‌های لبنانی نیز در ماه می گذشته خبر دادند که ششمین دور مذاکرات غیر مستقیم تل‌آویو و بیروت به زمان نامعلومی موکول شد.

دور پنجم این مذاکرات نیز بدون هیچ نتیجه‌ای به پایان رسید. ریاست جمهور لبنان هم دو هفته پیش خبر داد که این کشور به هر گونه اقدام رژیم صهیونیستی برای حفاری در مناطق دریایی مورد منازعه، پاسخ خواهد داد.

نبیه بری رئیس پارلمان لبنان نیز اخیرا گفت که رژیم صهیونیستی، توافق بر سر چارچوب مخصوص تعیین مرزهای دریایی را نقض کرده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس