دعانویس اینستاگرامی دستگیر شد

فرمانده انتظامی فردیس گفت: فردی که با ایجاد یک صفحه اینستاگرامی اقدام به شناسایی سوژه‌های خود برای انجام کلاهبرداری با شیوه رمالی و دعا نویسی می‌کرد، شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش مشرق، سرهنگ کامران ملکی عصر یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کارشناسان پلیس فتا شهرستان فردیس در حین گشت زنی اینترنتی متوجه یک صفحه اینستاگرامی که اقدام به تبلیغات گسترده برای جذب مخاطب در زمینه حل مشکلات از طریق دعانویسی می‌کرد مواجه و فعالیت این صفحه را زیر نظر قرار دادند.

وی افزود: بررسی‌های اولیه مأموران حاکی از آن بود که متهم که یک خانم میانسال است که با ایجاد یک صفحه اینستاگرامی و انتشار تصاویر دعا و رمالی از اشخاص، دنبال کنندگان خود را تشویق به خرید دعا برای رفع مشکلات خود می‌کند.

فرمانده انتظامی فردیس با بیان اینکه مأموران با انجام اقدامات پلیسی مخفیگاه متهم را شناسایی و تحرکات وی را زیر نظر قرار دادند، اظهار داشت: در ادامه پس از تکمیل تحقیقات مأموران متهم را را به پلیس فتا دعوت و مستندات خود را به او ارائه دادند که نامبرده پس از مشاهده ادله پلیس به ناچار لب به اعتراف گشوده و به انجام کلاهبرداری با شیوه فریب شهروندان با موضوع رمالی و دعانویسی اعتراف کرد.

وی با بیان اینکه متهم پس از تکمیل پرونده برای انجام مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد، خاطرنشان کرد: به شهروندان توصیه می‌کنیم که به هیچ وجه فریب کلاهبرداران و شیادانی که با سو استفاده از احساسات مردم قصد کلاهبرداری از آنها را دارند نخورده و در صورت مشاهده موارد این چنینی موضوع را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اعلام کنند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۰۰:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
    8 4
    کاش پلیس برای مشکلاتی که شاکی خصوصی دارند هم پیگیر باشه
    • دیدگا IR ۰۸:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
      0 0
      گشت زنی اینترنتی ؟!
  • ک.جواهری IR ۰۲:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
    3 10
    دعانویسی و دادن روحیه به مردم و سفارش به توکل بر خداوند و توسل به قران ائمه ممنوعه؟!خب طرف خودش میخواد.یعنی چی؟دعا حلال بسیاری از مشکلات بودا و هست.وقتی یکی خودش دعا میکنه و به نتیجه نمیرسه اما با نوشتن دعا توسط فرد دیگر به خواسته و حاجت شرعی میرسه آیا جرمه؟!عجب!
    • IR ۰۹:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
      0 0
      سفارش توکل به خدا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ یا سفارش توکل به یه کاغذیا شیطان؟؟ فرد اگر خیلی دعا میکنه نمیرسه باید بره دنبال مشکلش بگرده واقعا برای شما و امثال شما متاسفام اسلام و پیامبر و امامان به شدت با این مسایل مخالفند برید کمی تحقیق و مطاعله کنید امان از جهل جاهلان
    • IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
      0 0
      ک.جواهری کلا خیلی صاحب نظر هستیا،سرت هم شلوغه،چند میگیری دعا مینویسی
    • h IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
      0 1
      تو کشورهای پیشرفته مشکلات مردم با دعا و خرافات حل میشه یا تلاش مسئولین ومردمش؟ به جای این که به مسائل ماورایی و توهمات متوصل بشیم بهتره با مسائل علمی کشور رو پیشرفت بدیم.البته یه عده میخوان سر مردم رو گرم کنن تا خودشون با خیال راحت اموال مردم رو چپاول کنن مردمم که سرشون گرم دعا و اینجور مزخرفات شده و موندن تو صدها سال قبل
  • IR ۰۳:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
    0 0
    اینو چرا دستگیر کردید؟ اون مردمی که به این پول میدادن و درخواست داشتن رو باید مجازات کرد
  • مشکل مملکت ما حالا دعا نویس هست مگه IR ۰۴:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
    4 4
    مشکل مملکت ما حالا دعا نویسی هست مگه؟؟؟!!! کاش بجای این کارها دست مجرمان کلاهبرداران قمار و شرط‌بندی رو بگیرن که با خیال راحت صفحه حساب شاپرک بهشون میدن و قانونی دارن میلیاردی از مردم سرقت میکنن.
    • IR ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
      0 0
      ساحران و جادوگران کارشون مسخ کردن آدمها و سحر و افسون توسط آموزه های شیطانی هست که در قرآن هم بهش اشاره شده وعده آتش جهنم داده شده براش این افراد زندگی مردم مراجعه کننده رو به تلاطم میکشونن،طرف رو برای یک مشکل رفته مسخ میکنن،روحش رو گمراه میکنن،میشه چندین مشکل و طرف برای حل همه اونها مراجعه چندباره به این افراد میکنه،جادوگری و سحر امری واقعی و در تاریخ بشر قدمت زیادی داره و مختص زمانه فعلی نیست متاسفانه،افراد مسخ شده و فریب خورده چنان گرفتاریهایی پیدا میکنن خودشون و خانواده هاشون و اطرافیان که ناخودآگاه طیف گسترده تری از افراد جامعه رو دربرمیگیره،تعادل فکر و ذهن از دست میره،طرف پریشان حال و درمانده میشه و چون روح و روانش اسیر این شیاطین شده برای خودش و به تعبیری جامعه انواع مشکلات ناخواسته رو رقم میزنه،مورد بوده طرف استاد دانشگاه فریب چنین ساحرانی رو خورده و نابود شده،از مردم عامی که دیگه انتظاری نمیره،یه عده هم به اصطلاح دعانویس خرده پا هستن که کارشون تلکه کردن مردم زودباور هست که به اصل عبادتی همچون دعا ایمان ندارن و میرن پول میدن به دیگری که سررشته هم نداره و فقط کاسبی میکنه،برای مشکلاتی که اگه ریشه یابی کنی خودت میتونی حل کنی،دعا میگیرن!! ولی باطل کردن سحر جادوگران به شرطی که فقط کمک به مومن گرفتار شده باشه،ایرادی نداره بلکه ضروری هم هست،چون پای شیطان در میان هست،به قران کریم و تفاسیر و منابع نقل شده از معصوم ع،درباره سحر رجوع کنید،خداوند مالک تمام آسمانها و زمین است.
    • IR ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
      0 0
      ساکت نادان هرچیزی جای خودش
  • IR ۰۹:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
    1 0
    یه دعا برا خودت می نوشتی که دستگیر نشی
  • سارا IR ۰۹:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
    2 1
    اسمش رو گذاشتن دعا،،در اصل سحر میکنند مردم رو و مردم رو گرفتارو بدبخت میکنند،که مدام به اینها مراجعه کنند و از مردم اخاذی کنند..عاقل باشید،دعا نویس اصطلاح هست،،در اصل ساحر هستند..یک کم عاقل باشید لطفاً..خدا خیر پلیس بده که این آدم های پست رو جمع میکنند..من هم گول خوردم فکر کردم دعا مینویسند،نگو که آدم رو سحر میکنند،برای یه مشکل رفتم پیش یکی از اینها,مشکلم یکی بود شد صد هزارتا...بدبختم کردند...زندگیم داشت تباه میشد که رفتم پیش یه روحانی و براش تعریف کردم،و با قرآن ‌و دعااهای داخل مفاتیح مشکلم رو حل کرد..تو رو خدا شماها گول نخورید،،اگر مشکل دارید فقط برید پیش آخوندها که قرآن بلدند،،نه پیش این ساحرها که اسم خودشون رو گذاشتن دعا نویس
  • IR ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
    1 0
    مردمی که هنوز دنبال دعانویسی و جادو میرن همون بهتر سرشون کلاه بزارن تا شاید متوجه بشن که اینا همش شیادی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس