کد خبر 1280775
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۸
خطر حذف برخی خوراکی‌ها از سبد خانوار

طی شهریور ماه ۱۴۰۰ در گروه نان و غلات، اقلام برنج ایرانی درجه یک با ١١.٢ درصد، ماکارونی با ۵.٢ درصد و رشته آش با ٣.٨ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

به گزارش مشرق، با اعلام مرکز آمار ایران، گزارش متوسط قیمت کالاهای خوراکی منتخب در مناطق شهری کشور در شهریور ١۴٠٠ توسط مرکز آمار منتشر شد. طبق اطلاعات این گزارش تغییرات متوسط قیمت اقلام خوراکی منتخب برای گروه‌های مختلف کالاهای خوراکی در شهریور ماه ١۴٠٠ در مناطق شهری کشور به شرح زیر است:

نان و غلات:

در این گروه، اقلام برنج ایرانی درجه یک با ١١.٢ درصد، ماکارونی با ۵.٢ درصد و رشته آش با ٣.٨ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

گوشت قرمز، سفید و فرآورده‌های آن‌ها:

در این گروه، اقلام ماهی قزل آلا با ٨.٧ درصد و گوشت گاو یا گوساله با ۴.۵ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند. همچنین در این گروه مرغ ماشینی با ٢.۴- درصد بیشترین کاهش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته است.

لبنیات، تخم مرغ و انواع روغن:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به ماست پاستوریزه با ١٨.٣ درصد، پنیر ایرانی پاستوریزه با ١۵.۴ درصد و شیر پاستوریزه با ٧.۴ درصد بوده است. همچنین در این گروه روغن نباتی جامد با ٣.٠- درصد بیشترین کاهش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته است.

میوه و خشکبار:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به پرتقال با ۴٠.۵ درصد و هندوانه با ٢٧.١ درصد می‌باشد. همچنین در این گروه هلو با ١.۴- درصد و موز با ١.٣- درصد بیشترین کاهش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته اند.

سبزیجات و حبوبات:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به کدو سبز با ٢٣.٢ درصد، هویج فرنگی با ٢١.٧ درصد و بادمجان با ١۴.۶ درصد می‌باشد. همچنین در این گروه گوجه فرنگی با ٠.٩- درصد بیشترین کاهش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته است.

قند و شکر، آشامیدنی‌ها و سایر خوراکی‌ها:

در این گروه نیز، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به رب گوجه فرنگی با ١٢.٨ درصد و سس مایونز با ٩.٢ درصد می‌باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس