آنتی‌بادی‌های "واکسن فایزر" پس از ۶ ماه از بین می‌روند!

رئیس سازمان غذا و دارو از اضافه شدن واکسن پاستور به سبد واکسیناسیون کرونا خبر داد.

به گزارش مشرق، محمدرضا شانه‌ساز از اضافه شدن واکسن پاستور به سبد واکسیناسیون کرونا خبر داد و اظهار کرد: واکسن پاستور از امروز به سبد واکسیناسیون اضافه شد، از دیروز اولین پارت تولیدی این واکسن در دسترس قرار گرفته است.

وی ادامه داد: تاکنون ۶ میلیون دوز از این واکسن کرونا به وزارت بهداشت تحویل داده شده و امیدواریم بر اساس توافق میان انستیتو پاستور ایران با طرف کوبایی، تعداد واکسن‌های تولیدی تا ۱۰ میلیون دوز نیز افزایش یابد.

این واکسن کرونا که در کشور کوبا با نام "سوبرانا" و در ایران با نام "پاستوکووک" شناخته می‌شود، تولید مشترک انستیتو پاستور ایران و انستیتو فینلای کوباست که مراحل کارآزمایی بالینی خود را در این دو کشور پشت سر گذاشته است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۳:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
    0 2
    این واکسن کاملا کوبایی هست.الکی خودمون رو قاطی نکنیم
    • DE ۰۵:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
      0 0
      خاک بر سر خود حقیرهای بدبخت داخلی که راه زرزرکلام رو می رن! که دائم میخوان بزن تو سرایران! مدرک بیار ایران دراین ساخت مهم سهیم نداره ! برای اینهمه خودتحقیری به ات مدال طلا نمیدن! اگر رسانه های ایرانی رو قبول نداری. عمو! ما که تو اروپا هر هفته رسانه های خارجی رو بزبان خودشون مطالعه می کنیم کور نیستیم. پس حرف الکی تعطیل! درش تخته است!
    • IR ۰۶:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
      0 0
      آها !!! با این دست فرمونت اپل و پاناسونیک و غیره و غیره که توی چین سرهم میشه همشون چینین !!!! داداش چی میزنی ؟!!!!
    • محمد IR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
      0 0
      یه عده خود کم بین همه چیز را به خارج نسبت می دند
  • مهدی IR ۲۳:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
    3 0
    چرا علاقه دارین مدام فاز منفی بدین.یا میگین واکسن ایرانی بده یا میگین اصلا ایرانی نیست و خلاصه ورا ابنقدر با مملکت خودتون بد هستین.البته اگه واقعا ایرانی باشین،
  • IR ۰۰:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
    0 0
    وقتی طرف باید اجازه بده و راضی بشه ۱۰ میلیون دز بهمون بده چرا الکی میگین تولید داخل؟؟؟ خب بگو واردات از کوبا... ای خدا تا کی میخواین با کلمات بازی کنن
  • غلامرضا IR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
    0 0
    باید به سازندگان داخلی خسته نباشید و دست پریزاد گفت.بهتره کمی عینک بدبینی از جلوی چشم برداشته شود و کمی عادت نق زدن و غرغر کردن را کنار بگذاریم،و سعی کنیم به کار خودمون و مردم خودمون با دید مثبت نگاه کنیم.کسانی که حسرت اون ور آب رو میخورن،بدونن که دنیا همه جا آسمانش آبیه،و هر جایی حسن و معایبی داره،دنبال مدینه فاضله نباشید که پیدا نخواهد شد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس