محدودیت‌های سفر محدودیت تردد محدودیت های تردد محدودیت کرونا ممنوعتی تردد

عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: افرادی که واکسن نزنند قوانین جدی شامل حالشان خواهد شد؛ چراکه واکسن اکنون در دسترس است و همه باید واکسن بزنند.

به گزارش مشرق، دکتر مصطفی قانعی درباره طرح کنترل و مدیریت هوشمند کرونا، گفت: هدف هوشمندسازی قرنطینه کرونا این است که به جای آنکه کلیه کسب و کارها پس از بروز همه‌گیری کرونا تعطیل شود، فقط کسانی که ناقل بیماری هستند یا واکسن نزدند، محدود شوند. از این جهت چنین امکانی تاکنون فراهم نبوده است اما از دو سال گذشته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت کرد و این شرکت‌ها نیز زیرساخت خوبی فراهم کردند و امور آن را با وزارت کشور پیش بردند و موفق شدند که هفته گذشته مصوبه ستاد ملی کرونا را در این زمینه اخذ کنند.

اعمال محدودیت برای واکسن گریزها

وی افزود: موضوعیت این طرح این است که با این شیوه کسب و کارها بازگشایی می‌شوند و دیگر برای افرادی که ناقل بیماری نباشند و واکسن هم تزریق کرده باشند، محدودیتی اعمال نخواهد شد و بر این اساس بر جمعیتی محدودیت اعمال می‌شود که واکسن نزدند و یا ناقل بیماری هستند. بنابراین سایر افراد کسب و کارشان برقرار است و اگر می‌خواهند تردد یا سفر داشته باشند این اقدام برایشان تسهیل می‌شود.

نحوه مدیریت هوشمند کرونا

قانعی ادامه داد: اصل کار در ابتدا با کیت‌های تشخیصی سریع انجام می‌شود و بخش خصوصی، ادارات و نهادها خودشان متقبل پرداخت هزینه انجام تست‌ها می‌شوند تا این موضوع متوجه خسارت تعطیلی کسب و کار یا ادارات نشوند. انجام تست برای مشاغل مختلف مشمول دستورالعمل‌های مختلف می‌شود و وزارت بهداشت بر اساس میزان خطر گروه شغلی در تماس با مردم تعیین می‌کند که با چه توالی باید تست گرفته شود، پس از آن اطلاعات وارد سامانه شده و به شکل هوشمند کنترل می‌شود.

تستهای دوره ای برای واکسن زده‌ها

وی با تاکید بر اینکه افرادی که واکسن نزدند مشمول محدودیت‌های جدی خواهند شد، تصریح کرد: موضوع یاد شده و اخذ تست سریع دوره‌ای درباره واکسن زده‌ها است. تزریق واکسن کف عملکرد سامانه است. کسانی که واکسن تزریق کردند به شکل توالی تست می‌شوند تا در صورت ابتلا، بیماری را منتقل نکنند. البته فکر می‌کنم درمورد کارمندان دولت تصمیمات گرفته شده است و کسی نمی‌تواند کارمند دولت باشد و واکسن نزده باشد.

قانعی تاکید کرد: سامانه مذکور برای هوشمند کردن مدیریت کرونا است که از تزریق واکسن افراد، اخذ تست، شغل و... آنها مطلع است و سبب تسهیل مدیریت می‌شود. بنابراین کسانی تست خواهند داد که واکسن زده باشند و افرادی که واکسن نزنند قوانین جدی شامل حالشان خواهد شد چون واکسن اکنون در دسترس است و همه باید واکسن بزنند.

جریمه سنگین برای نقض قرنطینه از سوی واکسن گریزها

او درباره رصد کردن سفرها و مسافران پس از آغاز به کار سامانه هوشمند مدیریت کرونا نیز بیان کرد: اطلاعات هرکسی که واکسن دریافت کرده است (کدملی و خودرو) در سامانه موجود است؛ بنابراین زمانی که خودرو از مقابل دوربین عبور می‌کند مشمول جریمه نمی‌شود؛ اما برای کسی که واکسن نزده است جریمه‌های سنگینی قائل می‌شویم.

اجرای آزمایشی قرنطینه هوشمند در قزوین

وی گفت: البته میزان جریمه و نوع محدودیت‌ها تدریجا توسط دولت اعلام خواهد شد، اما فعلا ستاد ملی کرونا با اجرای آزمایشی طرح در استان قزوین موافقت کرده است و باید طی یک تا دو ماه آینده نتایج منتشر شود تا تصمیم به کشوری کردن آن بگیریم. ان شاءلله از یک تا دو هفته دیگر با دستور وزیر کشور طرح در استان مذکور اجرایی می‌شود.

قانعی درباره چگونگی آغاز به کار بنگاه‌های اقتصادی نیز تصریح کرد: بنگاه اقتصادی اطلاعات خود را در سامانه‌ای که آدرس آن متعاقبا اعلام خواهد شد ثبت می‌کند و سپس شرکت‌های دانش بنیانی که تست تشخیص سریع می‌گیرند، به این بنگاه مراجعه می‌کنند و در فواصلی که وزارت بهداشت بنابر پارامترهای مختلف تعیین می‌کند، از کارکنان تست کرونا می‌گیرند و اطلاعات را وارد سامانه می‌کنند و بر این مبنا و توالی کار انجام می‌شود.

او ادامه داد: استفاده از سامانه به معنای اجبار واکسیناسیون نیست؛ بلکه معنای آن این است که در صورت عدم تزریق واکسن، خدمتی به فرد ارائه نمی‌شود و چون او ممکن است عامل بیماری باشد برایش محدودیت جدی ایجاد می‌شود.

قانعی متذکر شد: مخالفان واکسیناسیون اگر به علم و کارشناسی معتقد هستند که باید ببینند پزشکان که خود مطلع هستند، واکسن زدند و اگر به رهبران دینی نگاه می‌کنند که خب مقام معظم رهبری هم واکسن زدند و ادله‌ای برای مخالفت با واکسن از نظر علمی و دینی وجود ندارد.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 23
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
    15 6
    به شما چه ملت واکسن میزنند یانه هیج جا تو دنیا واکسن اجباری نیست ازاین طرحهای دیکته شده بهداشت جهانی دست بردارید بیچاره قزوینی های بدبخت با این مسیولینشون که اینارو کردند موش ازمایشگاهی
  • IR ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
    2 4
    واکسن اجباری باعث بحرانهای اجتماعی در کشور می شود خواهشا کمی تعقل کنید نگاه کنید به کشورهای اروپایی علاوه بر آن استاد عین اللهی که کارشناس ماهرتری است با واکسن اجباری مخالف است مراجع قم هم به جز آقای علوی گرگانی هیچکدامشان واکسن نزده اند
  • دانیال IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
    4 10
    اول یارانه رو روشون قطع کنید دوما تمامدحسابها و کارتهای بانکیشون رو ببینین چجوری با کله میان. همیشه یه مشت نادان باید تو هر زمینه ای وجود داشته باشن
    • IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
      13 1
      چقدر دیکتاتوری شما ! من خودم واکسن زدم یه دوز ودوز دومشو هنوز نزدم. ولی اجبار و این کارا اصلا درست نیست . مردمو نمیشه مجبور کرد. من خودم ازدواج کردم ٬بچه دارم ٬ دیگه هم نمیخوام تولید نسل داشته باشند . مردمم مردمم . بقیه اقایون هم که زدند همه سن بالا بودند . نسل جوون نبودند که ! .ولی اینکه نسل جوان نگرانن که نکنه واکسنا بعدا براشون خطر داشته باشه یا نسل بعدیشون مشکل دار بشه درک میکنم . شما هم وقتی از چیزی اطلاع نداری کاسه داغتراز اش نشو . ده سال بعد اگر بفهمیم که عوارض داشته واکسن برای نسل جدید . این کامنتا فقط روسیاهیش میمونه پیش خدا . مثل اون کارایی که تو دهه هفتاد سر زنا انجام دادند که بچه دار نشن . حالا الان فهمیدند اشتباه بوده .
    • IR ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
      5 1
      کمی فکر کن عقلت را بکار بنداز بیش از ۱۱ هزار نفر بعد از تزریق واکسن فوت کردند اگر آمار را درست گفته باشند آیا حاضری خون مردم را به گردن بگیری؟
    • IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
      10 1
      نادان تو هستی که فکر نمی کنی چرا کارشناسان مستقل با واکسن اجباری مخالفند؟ چرا بعد از واکسن سکته قلبی زیاد می شود؟
    • IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
      9 1
      بچه قانون میدونی چیه واکسن اجباری بر خلاف قانون اساسی کشور و حتی برخلاف حقوق بشر محسوب میشه ما با اعتماد کاملا به طب سنتی و ایرانی کرونا نمیگیریم یا اگر بگیریم راحت تر از سرماخوردگی خپب میشیم الان عموی پدر من دو دوز واکسن آسترازنکا انگلیسی زد و بعد کرونا کرفت و بعد فوت شد واکسن ایمنی نمیاره بفهم نادان
    • IR ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
      0 0
      بی وجدانا شما ماسک هم نمی زدید اون دیگه اشکالی نداشت این سرپیچی کردن نیست وگردنکشی حماقت وکشتن خود ودیگرانه.
    • هجوم احمقها به دوکلمه حرف حساب IR ۲۱:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
      0 0
      چتونه پیچیدید به این بنده خدا . شماها همتون همون نفهم هایی هستید که پر کرده بودید جاده چالوس و کلی مراسم ... و بدون استناد علمی رفتید سراغ دوا درمون های طب سنتی و کلی مردم رو کشتید . شماها خون افرادی که مردن گردنتونه مه این بنده خدا که داره میگه واکسن بزنید . دیکتاتور چیه ؟؟؟ شماها همون هایی هستید که توی یه کشتی زیر پای خودتونو سوراخ میکنید میگید زیر پای خودمونهدبه بقیه چه ربطی داره. حتما انتظار دارید بذاریم هر غلطی میخواین بکنید و‌مردم بیشتری رو‌به کشتن بدید . نه آقاجان این حرفها نیست . اون احمقی که مراج تقلید نزدن ... کور بودی جامعه پزشکی و رهبری همه واکسن زدن؟؟؟ پس ببندید دهنتونو . وقتی شعورتون نمیرسه به خوبی کاری رو انجام بدید باید به زور بخوردتون داد
  • عباس IR ۱۱:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
    9 3
    فقط واکس برکت به واکس خارجی اعتماد ندارم
  • IR ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
    8 0
    ان شاء الله که این حرفایی که میزنید راست باشه و مشاورینی وجودنداشته باشند که پول از سازمانهای بهداشت جهانی گرفته باشند برای توجیه مدیران بالایی که همه رو مجبور کنند واکسن بزنند.
  • IR ۱۳:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
    12 8
    شما غلط می کنید که برای ملت ایران تعیین تکلیف می کنید که باید واکسم بزنند. معلوم نیست قدرت های جهانی و اتاق های فکر چه برنامه ای برای مردم جهان دیدند که اصرار دارند با کرونای کذایی مردم تحت سیطره خود بگیرند. راست میگید داشتن شغل و مسکن و حق تحصیل رایگان و رفاه را برای مردم اجباری کنید.
    • IR ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
      4 0
      خخخخخخخخخخ فقط جمله اخرت ! چیزای خوب هیچ وقت مجانی نمیشه چیزای بد ه که همیشه رایگانو واجباریه
  • IR ۱۳:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
    8 0
    قانعی: مخالفان واکسیناسیون اگر به علم و کارشناسی معتقد هستند که باید ببینند پزشکان که خود مطلع هستند، واکسن زدند// جناب قانعی این را هم اضافه کنید که درخواست تزریق دوز سوم برای پزشکان و کادر درمان کرده اید یعنی واکسنها در پیشگیری حداقلی هم کارآمد نبوده اند البته دوزهای چهارم و پنجم و... هم خواهد بود
  • حق جو IR ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
    10 0
    چرا صادقانه از بیان حقایق پیرامون عوارض ناخوشایندی که باتزریق واکسن برای بعضی ها پیش امده تفره می روند و مانند دکتر نمکی قرص هایی که هیچ اثری نداشت به بیماران خوراند؟
  • نگاه IR ۱۵:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
    9 0
    لطفا برای کسانی که به هر دلیل داوطلب واکسن نیستند ارزش قائل باشید.چرا اجبار، این مسئله چیزی نیست که مردم در تنگنا و اجبار قرار بگیرند برای انجام امور شخصیشون که از حقوق انسانهاست.
    • دانیال IR ۲۳:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۳۰
      0 0
      حق شخصی کدومه ??? واکسن نزنی بعد مریض بشی 1000 نفر دیکه رو مریض کنی ??? بعد حق اونا که توسط شما بیشعورها ضایع شده چی میشههه؟؟؟ خودخواه های نادااااننن
  • آزاده IR ۱۶:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
    5 0
    به هیچ عنوان نمیتونید اجباری کنید،به قول آقای نقدعلی نماینده مجلس،این کار خلاف قانون اساسی است.بازهم دمش گرم که این مساله رو در مجلس مطرح کرد.دیدم در بند آخر دوباره مسئول مربوط از رهبری مایه گذاشته!یک سوال دارم:شما مسئولان بهداشتی واقعا به سخنان رهبری پایبند هستید یا فقط در مورد واکسن اجباری؟!!!!ایشان رهنمودهای دیگری هم درباره طب اسلامی/ایرانی داشتند!،در ضمن رهبری چهار رهنمود درباره کرونا داشتن که تو اونها واکسن اجباری نبود.به نظر مردم احترام بگذارید،کسانی هم که ضد واکسنند که مرض ندارند واکسن نزنن!میدونن واکسنها عوارض دارن مخصوصا این واکسنهایی که اصلا دوره مطالعاتیشون طی نشده!،روشهای دیگری برای پیشگیری و درمان بلدند،ما چکار کنیم که شما درباره اون روشها خودتون رو به خواب زدید!
  • علی IR ۱۶:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
    6 0
    چه تضمینی وجود داره که مثل خون ها واردشده از فرانسه آلوده نباشن کشور های اروپایی که سلاح شیمیایی به عراق میدادن و یا دارو های بیماری های خاص و سرطان رو مشمول تحریم ها کردن الان دارن به ما واکسن بطور رایگان اهدا میکنن واکسن نرخ مرگ رو کاهش میده نه نرخ سرایت بیماری کارمند دولت داره برا دولت کار میکنه تو خونه نمی خوابه که حقوق بهش میدن برده دولت هم نیست که براش تعیین تکلیف بشه
  • mohamad IR ۱۷:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
    0 7
    یک سری ادمهای احمق هستن که واکسن نمیزنن شمایی که نمیزنی مهم نیستی بقیه رو درگیرومریض میکنی
  • reza IR ۱۷:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
    0 2
    تاحالا واکسن نبود یک سری از اینایی که نظر میدن میگن هیچکس به ما واکسن نمیده حالا که هست میگن
  • مصطفی US ۱۷:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
    8 0
    بنظرم وزارت بهداشت ما یکی از مهرهای بهداشت جهانی هست ونباید اصلآ به حرف اینا کوش کرد خیلی مواقع اینا از رهبری مایع میگذارن همون اول کار رهبر فرمودن نیاید از آمریکا وانگلیس واکسن وارد شود دیدید چهارتایی در مورد ایشون زدن رهبر اگر کاری را هم انجام میدن بخاطر مردم هست ولی خود حضرت آقا هم اعتقادی به این سرسپردگان هاریسون ندارن ما با طب ایرانی واسلامی خود بخوبی از پس این بیماری ساختگی داریم ولی وزارت مافیایی مانع ورود پزشگان طب سنتی به این موضوع می‌شود ودیگر اینکه زدن واکسن تابحال اجباری نشده ونخواهد شد چرا که اگر اجباری بشه وکسی اگر واکسن بزنه و عوارض رو شکایت کنه دولت مجبور میشه غرامت بده ولی با این روش زدن واکسن زدن داوطلبانه حساب میشه
  • IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    0 1
    نه به واکسن اجباری

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس