نقشه عربستان نمایه آرامکو نمایه

سفیر انگلیس در بغداد مدعی شد که از مذاکرات بین تهران و ریاض استقبال می‌کند.

به گزارش مشرق به نقل از الجزیره، مارک برایسون ریچاردسون، سفیر انگلیس در عراق امروز (سه شنبه) مدعی شد که از گفتگوی ایران و عربستان استقبال می‌کند.

بیشتر بخوانید:

استقبال آمریکا از مذاکرات مستقیم ایران و عربستان

او در اظهارات خود مدعی شد: «ما از گفتگوی ایران و عربستان سعودی استقبال می‌کنیم و امیدواریم این گفتگوها گسترش یابد و همه کشورهای منطقه خلیج فارس را در بر گیرد.»

روز گذشته از سوی برخی منابع خبری در منطقه، خبرهایی تائید نشده  از توافق  ایران و عربستان بر روی ساز و کاری برای ‎پایان جنگ یمن و از سرگیری روابط بین دو کشور در فرودگاه بغداد منتشر شد.

روز گذشته همچنین رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در پیامی توییتری از استقبال آمریکا از مذاکرات ایران و عربستان سعودی خبر داد.

او در این پیام نوشت: «از مذاکرات میان مقام‌های ایران و عربستان سعودی استقبال می‌کنیم. امیدواریم این مذاکرات به کاهش تنش‌ها کمک کرده و نگرانی‌های دیرینه در منطقه برطرف شود.»

 مذاکرات میان ایران و عربستان با میانجی‌گری عراق در چندین مرحله در بغداد برگزار شده است. در آخرین مرحله این مذاکرات مقامات کشورمان در حاشیه نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل با مقامات سعودی دیدار کرده و دو طرف نشست‌های مشترکی را انجام دادند. با این حال عربستان حتی حین مذاکرات با ایران هم ادعا کرده است برای جلوگیری از رسیدن ایران به سلاح هسته‌ای هر کاری می‌کند!

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۱:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    0 0
    روباه پیر کثیف.
  • IR ۰۲:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    0 0
    این موضوع به سفیر انگل لیس چه مربوطه؟ اظهار فضولات کرده است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس