در نشست امنیتی آمریکا و رژیم صهیونیستی درباره ایران چه گذشت؟

بیانیه‌ای درباره دیدار اخیر «جیک سالیوان»، مشاور امنیت ملی آمریکا و «ایال حولاتا»، مشاور امنیت داخلی رژیم صهیونیستی منتشر شده است.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، بیانیه‌ای درباره دیدار اخیر «جیک سالیوان»، مشاور امنیت ملی آمریکا و «ایال حولاتا»، مشاور امنیت داخلی رژیم صهیونیستی از سوی دفتر اطلاع رسانی کاخ سفید منتشر شده است.

در بیانیه کاخ سفید گفته شده که دیدار اخیر مقامات آمریکایی و صهیونیستی در چارچوب رایزنی‌های مشورتی راهبردی اسرائیل-آمریکا برگزار گردید و در جلسه اخیر نیز مقام‌های ارشد نظامی، اطلاعاتی و دیپلماتیک آمریکا و رژیم صهیونیستی حضور داشته‌اند.

ببینید:

فیلم/ بایدن در سراشیبی

در این جلسه همچنین «سالیوان» ضمن اعلام تعهد اولیه دولت بایدن به امنیت اسرائیل و تضمین عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای، گفت: دولت بایدن معتقد است که دیپلماسی بهترین مسیر برای دستیابی به هدف در پرونده هسته ایران است، هرچند بایدن همزمان تاکید دارد که اگر دیپلماسی شکست بخورد، ایالات متحده آمریکا آماده توسل به سایر گزینه‌ها است.

براساس بیانیه کاخ سفید، مشاوران امنیت داخلی آمریکا و اسرائیل همچنین در نشست اخیر خود توافق کردند که گفت‌وگوهای باز و سازنده را ادامه دهند و هماهنگی‌های نزدیک میان تیم‌های دو طرف درباره مسائل حیاتی اثرگذار بر امنیت ملی اسرائیل و امنیت منطقه دنبال شود.

ادعاها علیه ایران در حالی صورت می‌گیرد که ایران همواره بر صلح آمیز بودن برنامه هسته‌ای خود تاکید داشته و بهانه جویی های بی اساس طرف مقابل را به صراحت رد می‌کند.

پیشتر «حسین امیر عبداللهیان» وزیر خارجه ایران گفته بود چنانچه آمریکایی‌ها نیت واقعی دارند بخشی از اموال ما مثلاً ۱۰ میلیارد دلار از دارایی‌هایمان در بانک‌های خارجی را آزاد کنند یا به ایران برگردانند؛ یک حرکتی کنند که ما بتوانیم بگوییم بایدن با ترامپ تفاوت دارد.

وی پیشتر هم گفته بود که ایران به زودی به میز مذاکرات وین باز می‌گردد اما تاریخ دقیقی برای آن اعلام نکرد حال آنکه آمریکایی‌ها هم همچنان از نشان دادن هر رفتاری که نشانه حسن نیت باشد؛ امتناع می‌کنند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    1 0
    آمریکا فقط یک راه دارد؛ لغو عملی تمام تحریم ها در اسرع وقت و برای همیشه و فرار از کل منطقه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس