کد خبر 1281414
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۴
بانک نمایه

عضو کمیسیون امور داخلی کشور با بیان اینکه یکی از عوامل اصلی تورم و گرانی و فشل بودن اقتصاد ما بانک‌ها هستند، گفت: اعطای وام ودیعه مسکن با اقساط گران دردی از مستاجر دوا نمی‌کند.

به گزارش مشرق، جلال رشیدی، کوچی عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس، درباره اخلال بانک‌ها در اعطای وام ودیعه مسکن به مستأجران اظهار داشت: نظام بانکی ما ایراد اساسی و جدی دارد؛ یکی از عوامل اصلی تورم و گرانی و فشل بودن اقتصاد ما بانک‌ها هستند.

بیشتر بخوانید:

جزییات ثبت‌نام وام بازنشستگان تامین اجتماعی در ۱۴۰۰

وی افزود: بانک‌ها به جای بانک‌ها هم‌اکنون به دلال تبدیل شده‌اند و وظیفه اصلی خود را به صورت جدی عمل نکرده و وظایف خود را رها کرده‌اند و به کارهای دلالی و بنگاهداری می‌پردازند، بر همین اساس آنها منتظر هستند تا یک کارخانه و کارگاه وام خود را پرداخت نکرده تا بلافاصله آن را مصادره کنند.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس تصریح کرد: سودی که بانک‌ها می‌گیرند بسیار وحشتناک بوده و عین ربا است؛ رباه‌گیری در بانک‌ها عین شاه و گدا است و به جرأت می‌توان گفت غیر شرعی‌ترین کارها توسط بانک‌ها انجام می‌شود و بعد از اینکه توافق‌نامه‌ای امضا شد بلافاصله بر روی این قضیه ماله‌کشی می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

وام ودیعه مسکن گرفتار سامانه‌ها یا سازمان‌ها؟

رشیدی کوچی گفت:‌ این سؤال همواره در افکار عمومی وجود دارد که آیا بانک‌ها مردم و فعالین اقتصادی را هم در سود خود شریک می‌کنند؟ فاصله گرفتن بانک‌ها از ایفای وظایف اصلی‌شان منجر به ایجاد تورم وحشتناک در جامعه شده است.

بیشتر بخوانید:

حل مشکل ودیعه مسکن در جلسه شورای عالی مسکن

وی خاطرنشان کرد: اصلاً مشخص نیست ودیعه مسکن مستأجران چه میزان است؟ وقتی این وام در اختیار آنها قرار گرفت آیا سیستمی وجود دارد که وقتی تقاضای دریافت این وام زیاد است و عرضه محدود، باعث افزایش قیمت در جامعه نشود؟ وقتی صاحبخانه متوجه می‌شود برخی مستأجران وام گرفته‌اند قیمت اجاره را افزایش می‌دهد.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس گفت:‌ آیا بازپرداخت وام ودیعه مسکن در توان مستأجران است؟ اگر قرار باشد مستأجری ماهیانه ۳ تا ۴ میلیون تومان قسط بدهد همان اجاره را می‌پردازد نه اقساط وام را.

وی افزود: با اعطای وام مشکلات حل نمی‌شود بلکه بایستی تلاش کنیم زمین و خانه را از حالت سرمایه‌ای خارج کرده و به حالت مصرفی تغییر بدهیم که بایستی در همین راستا باید قانون مالیات بر خانه‌های خالی و عایدی بر سرمایه را اجرایی کنیم.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس اظهار داشت: وام ودیعه مسکن در شرایط فعلی مُسکن است این در حالی است که عوارض این مُسکن بیشتر از فواید آن است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    0 0
    بانک بهر تورم انتظاری پول باد اورده بدون پشتوانه بعضی بانک ها
  • IR ۰۹:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    1 0
    یه بانک دولتی نزدیک خانه ی ما هست حالا به عنوان نمونه میگم چندین سال قبل نما و دکوراسیون گرانیتی سبز داشت خیلی زیبا و بدون ایراد متاسفانه کلی هزینه کردن ریختن بیرون نما و دکوراسیون ام دی اف زدند همین چند روز قبل بود که با کمال تأسف دیدم همون نما و دکوراسیون رو با کلی هزینه ریختند بیرون و نمای آجری زدند فقط میتونم بگم خدا هدایت تون کنه اصراف کارهای بی بصیرت بی خیال بی درد...
    • IR ۱۰:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
      1 0
      هر سه یا چهار سال دکوراسیون را کلا عوض میکنند با پول مردم در صورتی که بساری از مردم تا ده ها سال به غیر از مثلا رنگ امیزی دست به منزلشان نمیزنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس