کد خبر 1281425
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۸
پایان مهر؛ آخرین‌مهلت خود اظهاری مالکان و مستأجران/ عدم ثبت اطلاعات مالیات دارد؟

ثبت اطلاعات مالکیت و سکونت مالکان و مستأجران در سامانه ملی املاک و اسکان تا پایان مهرماه ادامه دارد و هنوز در خصوص تمدید این زمان تصمیم‌گیری نشده است.

به گزارش مشرق، اوایل امسال ثبت اطلاعات سکونتی تمام سرپرستان خانوار اعم از صاحب خانه و مستاجر در سامانه املاک و اسکان اجباری شد.

سامانه ملی املاک و اسکان کشور با آدرس amlak.mrud.ir جهت دریافت خوداظهاری اطلاعات مالکیت و سکونت از سوی وزارت راه و شهرسازی طراحی شد و در مدت اخیر چندین بار از دسترس خارج شد.

به گفته خلیل محبت خواه مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران مالکان و مستاجران ساکن در استان تهران تا پایان مهر ۱۴۰۰ مهلت ثبت نام و خوداظهاری در سامانه ملی املاک و اسکان کشور را دارند.

براساس بند ۷ تبصره ۸ اصلاحیه ماده ۵۴ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم مصوب پنجم آذرماه ۱۳۹۹ مجلس، پس از پایان مهلت خوداظهاری موضوع تبصره (۱) این ماده، دستگاه‌های اجرایی مکلفند خدمات خود از قبیل افتتاح حساب بانکی، صدور دسته چک، خدمات ناشی از اعمال سیاست‌های حمایتی، یارانه‌ای و کمک معیشتی، تعویض پلاک خودرو، فروش انشعاب آب، برق، تلفن و گاز طبیعی، ارسال اسناد و مدارک مانند گواهینامه رانندگی، گذرنامه، مدارک خودرو، اخطاریه، ابلاغیه، ثبت نام مدارس در منطقه محل اقامت، استحقاق دریافت خوابگاه دانشجویی و امثال آن را صرفا با اخذ کد ملی و بر اساس کد پستی یا نشانی یکتای مربوط به اقامتگاه اصلی که در سامانه املاک و اسکان کشور ثبت شده ارائه کنند.

این بدان معنی است که اگر فرد نسبت به ثبت اطلاعات مالکیت و سکونت خود در سامانه املاک و اسکان بی اعتنا باشد از خدمات اشاره شده محروم خواهد ماند به همین دلیل باید برای ثبت اطلاعات و دریافت کد یکتا اقدام کنند تا بتواند خدمات دولتی را دریافت کند.

لازم به ذکر است که داشتن یک اقامتگاه اصلی و یک اقامتگاه فرعی غیر از شهر محل اقامت مشمول مالیات نمی‌شود و اگر یک واحد مسکونی در طول سال شمسی بیش از ۱۲۰ روز خالی از سکنه باشد به عنوان خانه خالی محسوب می‌شود که بر اساس فرآیندها و دستورالعمل‌های تعریف شده نسبت به دریافت مالیات از مالکین این واحدهای مسکونی اقدام می‌شود.

همچنین خانه‌هایی که در روستاها و شهرهای با جمعیت کمتر از ۱۰۰ هزار نفر وجود دارد در صورت خالی بودن مشمول مالیات نمی‌شود. 

در این بین واحدهای مسکونی واقع در شهرهای زیر ۱۰۰ نفر جمعیت و روستاها که مالک و بهره بردار آن‌ها هریک جداگانه در سامانه ملی املاک و اسکان کشور ثبت نشده باشد در حکم خانه خالی تلقی و مشمول جریمه‌ای معادل ۲۰ درصد مالیات سال اول این قانون خواهد شد.

واحدهای نوساز نیز پس از ۱۲ ماه و در طرح پروژه‌های انبوه سازی پس از ۱۸ ماه از زمان صدور گواهی اتمام عملیات ساختمانی مشمول مالیات موضوع این ماده می‌شوند.

همچنین حداکثر ظرف مدت شش ماه پس از لازم الاجرا شدن این تبصره، تمام ارایه دهندگان خدمات عمومی از قبیل آب و فاضلاب، برق، گاز و تلفن مکلفند قبوض مصرفی را بر اساس اطلاعات مندرج در سامانه املاک و اسکان کشور، مطابق با کد پستی یا نشانی یکتا و به نام مالک یا بهره بردار صادر کنند.

از طریق محتویات و اطلاعاتی که در این سامانه وجود دارد یک واحد مسکونی، دارای سکنه یا خانه خالی محسوب می‌شود.

مالیات خانه‌های خالی چقدر است؟

محاسبه مالیات موضوع این ماده به ازای هر ماه بیش از یکصد و بیست روز در یک سال شمسی برای هر مالک بوده و حداکثر به مدت هشت ماه در یک سال قابل محاسبه می‌باشد. این مالیات ماهیانه بوده و کسر ماه مشمول مالیات نمی‌باشد. برای محاسبه کسر ماه مدت خالی بودن کل سال مینای محاسبات می‌باشد، لذا حداکثر ۳۰ روز برای شش ماه اول و ۲۹ روز برای شش ماه دوم در سال بعد از ۱۲۰ روز به عنوان کسر ماه در محاصیات لحاظ نمی‌شود «شش ماه ابتدای سال مالیاتی فصول بهار و تابستان» ۳۱ روزه و پنج ماه ابتدایی فصول پاییز و زمستان ۳۰ روزه و ماه اسفند هر سال حسب مورد ۲۹ روزه یا ۳۰ روزه لحاظ می‌شود

شرح موضوع ماده ۱۳۱ قانون مالیات‌های مستقیم در محاسبه مالیات این ماده برای اشخاصی حقبنی، به ازای هر ماه قابل اعمال بوده و ماخذ محاسبه شده بر اساس جدول املاک مشابه تعیین و اعلام شده توسط سازمان امور مالیاتی کشور در اجرای ماده ۵۴ قانون فوق با اعمال مقررات ماده ۵۳ قانون مذکور (پس از کسر ۲۵ درصد بابت هزینه‌ها و استهلاکات و تعهدات) در هر ماه با سایر ماه‌ها جمع نمی‌شود و اصرفأ مالیات محاسبه شده به ازاء هر ماه برای محاسبه مالیات نهایی با هم جمع می‌شود.

مالیات اشخاص حقوقی براساس شوخ ماده ۱۰۵ قانون مالیات‌های مستقیم محاسبه می‌شود.

اعمال نرخ‌های دوازده برابر و هجده برابر برای سال‌های دوم، سوم و به بعد حسب مورد صرفا در صورت توالی سال‌ها بوده و در صورتی که بین سال‌هایی که واحد مسکونی خالی بر اساس اطلاعات سامانه خالی قلمداد نشده و فاصله باشد، مالیات سال جدید نیز با نرخ سال اول محاسبه می‌شود. به عنوان مثال در صورتی که براساس اطلاعات سامانه واحد مسکونی آقای الف در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۲ خالی اعلام شده و برای سال ۱۴۰۰ خالی محسوب نشده باشد، مالیات برای هر یک از ماه‌های سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۲ با رعایت قسمت اخیر ماده ۵۴ مکرر قانون مذکور برای اشخاص دارای ۵ واحد مسکونی خالی و یا کمتر باشند، با ضریب شش برابر محاسبه می‌شود.

ضرایب مالیاتی مندرج در ماده ۵۴ مکرر قانون مذکور برای مالک یا مالکان دارای بیش از پنج خانه خالی در هر سال مالیاتی، نسبت به کل واحدها، دو برابر ضرایب مذکور در صدر ماده ۵۴ مکرر قرق اعمال می‌شود.

محمود علیزاده معاون حقوقی و فنی سازمان امور مالیاتی کشور در تازه‌ترین صحبت‌های خود گفته است سرپرستان خانوار مکلف اند آدرس محل سکونت و افراد تحت تکفل خود را با درج کد ملی به سامانه املاک و اسکان ارسال کنند لذا هر واحد مسکونی که فاقد کد ملی الصاق شده باشد، سامانه املاک و اسکان آن را خانه خالی تشخیص می‌دهد و مشمول مالیات می‌شود.

 به گفته وی زمانی که سامانه املاک و اسکان، واحد مسکونی را خالی از سکنه اعلام کند مالیات از خانه‌های خالی با توجه به مقیاس قانونی از صاحبان آن‌ها مطالبه می‌شود.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 42
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 14
  • IR ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    35 2
    من اطلاعات ملكي خودم رو ثبت نكردم چون حرف زور ميزنن.قرار بود طرح شفافيت اموال و دارايي هاي مسئولان و روسا انجام بشه رسيد به واكاوي اموال مردم.اين ظلم و بي عدالتيه! نميشه كه دم از حسين ع بزنيم و در برابر ظلم سكوت كنيم.
  • کافینت IR ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    14 2
    من که 3 ماه پیش برای خودم و کلی از مشتری هام ثبت کردم ولی تمام اطلاعات بعد از چند وقت از سایت املاک پاک شد.حالا میگن که سایت هک شده بوده.چرا پس از اطلاعات پشتیبان نداشتن که حالا مجبور به ثبت دوباره نشیم اصلاً چه تضمینی هست که بعد از کلی مکافات و ثبت دوباره این سایت مجدد هک نشه.حتی مسئولین این سایت یه عذرخواهی ساده هم نکرده اند و خیلی از مردمی که قبلا ثبت کرده اند خبر ندارن که اطلاعاتشون پاک شده .حتی زحمت ارسال یه پیامک ساده رو برای اطلاع رسانی به مالکینی که قبلاً ثبت داشته هم به خودشون ندادن.
  • سید IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    14 0
    از خانه های فصلی در آنتالیا هم مالیات میگیرن یا فقط این طرفی ها؟؟ گردن کلفت ها پول را از مملکت بردن و زمین و خانه خریدن. اونها هم پیگیری بشه
  • رضا IR ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    9 0
    این یک قانون مسخره به نفع بساز بفروش ها و به ضرر مردم عادی که یک منزل دارن یا مستاجر هستن هست . بساز بفروش ها با یک بنگاه هماهنگ میکنن برای کل واحد هاشون اجرای سوری تو بنگاه میبندن . مثلا قانون خانه خالی که وضع شده میتونه جلوی این افراد سود جو رو بگیره ؟ برای اداره ثبت کاری داره نام مالک یا مستاجر رو پیدا کنه که چند تا واحد ثبتی داره ؟ مردم باید بگن چی دارن یا دولت باید اطلاعات رو خودش داشته باشه . اون هم از طریق سامانه ثبت که قانونی هست. نیازی به ثبت نام مردم برای این طرح مسخره نمیبینم . باید دولت از اداره ثبت بخواد نام مالکین واحد ها ی بیش از دو واحد رو اعلام کنه و قانونی وضع بشه که بنگاه دار با تبانی نتونه برای این افراد قرار داد سوری اجاره ببنده .
  • IR ۱۳:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    5 1
    این سامانه اسفبار است ابتدایی ترین مقدمات را رعایت نکرده دهها استثنا است که لحاظ نشده تلفن پاسخگویی جواب نمیده تکلیف کسی که در یک ملک دو واحد داره و از هر استفاده میکند برای خود و فرزندانش مشخص نشده رابطه مالک و مستاجر را نیز درست مشخص نکرده از یک طرف میگویند کد رهگیری لازم نیست از یکطرف میگویند کد رهگیری میخواهد معلوم نیست دنبال چه هستند چرا موضوع به این مهمی هر روز در تلویزیون توضیح داده نمیشه و ایرادات آن شنیده نمیشود
  • IR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    4 0
    من مالک یک خانه 40ساله دو طبقه هستم دی کی طبقه خودم مینشینم و یک طبقه دیگر بخاطر قدمت و تخریب سیستم آب و گرمایش در حین لوله کشی فاظلاب شازمان آب تخریب شده دیوارها ترک برداشته و پول بازسازی آنرا ندارم چه کسی حاضر است در این خانه مخروبه بدون آب و گاز زندگی کند که من باید مالیات خالی بودن آنرا بپردازم.ولله پول باز سازی این مخروبه را ندارم
  • حسینی IR ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    3 0
    سلام ، من ۵ ماه پیش برای خودم و برای جند نفر دیگه اطلاعات املاک و اقامت رو تو سامانه مورد نظر تکمیل کردم ، متاسفانه همه اطلاعات خودم و دیگران از سامانه حذف شده است. من به اجبار مجددا اطلاعات خودم را ثبت و ارسال نمودم. لازم به توضیح است سامانه ملی املاک و اسکان دارای نواقص می باشد از جمله شناسه جام سند ۲۱ رقمی را قبول نمی کند. فقط شناسه های ۲۳ رقمی را قبول می کند ، ضمنا تلفن ۵۱۹۹۸ سامانه در اکثر مواقع خراب است.
  • سلیمی IR ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    4 0
    این سایت مشکل اساسی دارد. چندین روز ، چندین بار وارد سایت شدیم و تا بخشی از مراحل رفتیم اما مراحل بعدی نتونستم. به جای تعیین ضرب الاجل مشکل سایت رو برطرف کنند و مردم را اسیر نکننو
    • IR ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
      2 0
      منم رفتم ،هربار یه کد سماوا میده ومیگه رمزت اشتباهه ،با این وضع خرابی سامانه هیچی را نمیشه ثبت کرد ،کاش مسئولین اول داراییهای خودشون را ثبت میکردن چون یه شهرستانی ۵ تا واحد هم که داشته باشه باهم نهایتا ۶ الی ۷ میلیار ارزش داره ،امام حسین ع ریشه این مسئولین را بکنه که اینقدر به مردم ظلم میکنن و خودشون در رفاه کاملن
  • IR ۱۴:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    5 0
    لعنت به این همه بی عدالتی قرار بود املاک گردن کلفت های مفت خور ثبت بشه برگردوندن رو مردم ضعیف.لعنت بهتون
  • IR ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    5 0
    بايد دولت از اداره ثبت سند بخواد اطلاعات مالكين را وارد سامانه كند
  • IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    2 0
    لطفا مسولین اموال واقعی خودشون و اقوامشان رو که از ملت دزدیدند به مردم نشون بدن، بعد خودم من اولین کسی هستم ، که همه چیز رو ثبت میکنم.
  • س و IR ۱۵:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    4 1
    مالیات خانه خالی غیر قانونی هست این طرح کلا منسوخ شده بزودی انصراف داده میشه قابلیت اجرای نخواهد داشت.
  • س و IR ۱۵:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    2 1
    این قانون من در آوردی رو جمع کنید مالیات خانه خالی غیر قانونی هست این طرح کلا منسوخ شده بزودی انصراف داده میشه قابلیت اجرای نخواهد داشت.
  • راستگو IR ۱۶:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    1 1
    واقعا به نظر می رسد با این قانون قصد دارند کسری بودجه را که بر اثر بی کفایتی مدیران جامعه ایجاد شده از مردم بی پناه دریافت کنند. خودشان هم می دانند که برج سازها و صاحبان ثروت بادآورده هزاران راه و ده ها پارتی دارند برای گریز از این قانون مسخره
    • IR ۰۰:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
      0 0
      احسنت ،باید جملات گرانبهای شما را با آب طلا نوشت
  • بازنشسته اجاره نشین GB ۱۸:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    1 0
    من عمریه اجاره نشینم سند عادی دارم مالک مریضه قادرنیست حرکت کنه تا کد رهگیری بگیرم تکلیف من چیست
  • r.c IR ۱۸:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    1 1
    اول اموال خودتون رو بیارید وسط بعد مثل گرگ بیفتید به جون مردم ای از خدا بیخبرها
  • IR ۱۸:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    0 1
    دست از سر این مردم بدبخت بردارید زندگی کردن تو کشور ما سرتا سر استرس شده برید از پولدارها مالیات بگیرید نه مردم معمولی دنبال اشتغال جونها باشید بیکاری هر روز داره بیشتر میشه من هم بیکار شدم بعد از هجده سال گرفتاری رو کم کنید نه دردسر زیاد کردن برای ما.
  • رحیم IR ۱۹:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    0 0
    سایت مشکل داره وفقط دنبال این است که خانه راخالی قلمداد کنه ومالیات بگیر من یه خانه دوطبقه دارم که مشترک است وخودم وخانواده ام درآن زندگی می‌کنیم ولی برای هرطبقه سند تک برگی گرفته ام ودر سند تک برگی به عنوان آپارتمان ثبت شده دوبارتاحالادر سامانه اطلاعات ثبت کردم وطبقه دوم به عنوان منزل دوم ثبت کردم ولی باز می‌زند خالی ووقتی میخواهم به عنوان منزل اول ثبت کنم سامانه بیش از یک پلاک قبول نمی‌کند خواهش میکنم اول سامانه رااصلاح کنید بعد ازمردم بخواهید ثبت نام کنند
  • IR ۲۰:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    1 0
    بایه قولنامه صوری به مبلغ پایین دور میزنن
  • ناشناس IR ۲۰:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    1 0
    اینها حرف زور میفهمن باید سریعتر اقدام کنید من خودم کسیا میشناسم ۷یا۸ تا واحد خالی داره خوب بده به ی دربه در بره زندگیشا بکنه
  • IR ۲۰:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    0 0
    یکی شماره تلفن همراه ندارد نباید مجبورش کنید بخرد ، تلفن ثابت را هم به سامانه اضافه کنید .
  • اسماعیل نظام دوست IR ۲۰:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    1 0
    منم چند بار وارد سایت شدم نشد تا آخر ثبت کنم سایت مشکل داره دستورالعمل ناقص هست شفاف نیست کسری داره اطلاع رسانی واحدوصحیح لازمه لطفآ مشکلات سایت وغیره را برطرف کنید بعد ظرب الاجل تایین کنید وقت مردم ارزش دارد بدون نتیجه گرفته میشه
  • معصومه یزدجردی IR ۲۱:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    0 0
    سلام، مستاجر هستم، در این سامانه ثبت نام کردم بعلت در دسترس نبودن شناسه برق وحاضر کردن شناسه کلید بک را زدم ازآنجا که به کامپیوتر زیاد آشنایی ندارم، در تکمیل کامل اطلاعات دچار مشکل هستم راهنماییم کنید
  • علی IR ۲۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    0 0
    نه من و نه هیچ آدمی که عاقل باشه خود اظهاری یعنی اعتراف نمیکنه برید خودتون بفهمید البته کاملا میدونید هر کسی چند تا آپارتمان و... داره همه اینا واسه اینه که از همه 20%مالیات بگیرید وگرنه شما بیسوادها برای مردم کاری نمیکنید من ثبت نمیکتم هیچ غلطی هم نمیتونید بکنید
  • حسام IR ۲۲:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    0 0
    بابا همه این کارها رو میکنند ک این دو ریال یارانه رو ندهند. اخه مردم چرا اینقدر ساده این شما.....
  • جمشید GB ۲۳:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    3 0
    با سلام ، سامانه مشکلات زیادی دارد ، خودشان هم میدانند ، افراد پیر و کم سواد و بدون شماره موبایل هم نمیتوانند چیزی را ثبت کنند ، در واقع یک متخصص لازم است تا بتواند اطلاعات را ثبت کند البته اگر بعداً در سامانه پاک نشود ، قانون و نحوه ی اظهار نیاز به بازنگری عاقلانه و واقع بینانه تری دارد ، ضمناً مقایسه کشور ما با کشورهای پیشرفته که تورم صفر یا زیر پنج درصد دارند در این مورد .تعجب برانگیز و جای تعمق بسیار دارد ...
  • ایرانی IR ۰۲:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
    1 0
    اغازاده های دزد و بی شرف که روی قجرها را سفید کردن مافیای کثیف و سازمان دهی شده تو همه زمینه ها و هزاران معظل دیگه را شرف ندارن برخورد کنن افتادن بهدجون ملت حالا اگه بهدخاطر ملت بود و جلو مافیا را میگرفت طوری نبود اما تجربه نشون داده نظام مردمی که مایه افتخار بود روزی الان روز به روز خصوصی تر میشه و دیگه عام نیست
  • صادق IR ۰۴:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
    0 0
    برای من آنچه خیلی جالب سکوت خبرگزاری ها وخبرنگاران است،قرار بود اموال مقامات اعلام شود ،قرار بود ازبانکها وحقوقی که خانه خالی دارند مالیات بگیرند والان معافند،هدف ایجاد نارضایتی،فرار سرمایه،وزارت راه هک شده واطلاعات مردم معلوم نیست چه شده،فقط مردم تهدید میکنند۲۱ میلیون خانوار ثبت نام نکردند یعنی قانون مسخره.
  • فریده IR ۰۶:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
    0 0
    این سایت مشکلات بسیاری داره اطلاعات رو ثبت میکنی ولی بعدمیبینی پاک شده اداره ثبت اسناد واملاک اطلاعات روخودش داره میتونه وارد کنه .
  • IR ۰۷:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
    0 0
    سامانه تمام‌اطلاعات ثبت شده من را پاک کرده و میگند دوباره وارد کن
  • احمد IR ۰۹:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
    0 0
    از مال خدا یه آپارتمان نقلی دارم که توش زندگی میکنم اون دفعه ثبتش کردم این دفعه رفتم دیده زده خالی از سکنه!! هر کار هم کردم ویرایش رو قبول نکرد اگه مال همه رو اینکار کرده باشه یعنی الکی میخاد از همه خونه ها مالیات بگیرن این داستانها چیه شما کدملی طرف رو بزن خودش در میاد چنتا ملک بنامش هست،
  • رضا IR ۱۰:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
    0 0
    خونه ومسکن باید ارزان بشه عدالتی دربازار مسکن ایجادبشه که همه اقشار جامعه بتونن تو تهران صاحب خونه بشن
  • ل ع IR ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
    0 0
    با کارای ملانصریینی اینا شروع شد مسخره خوب یارو میره به تعداد بچه ش پر میکنه این اینجاست اون اونجاست خونشم خالی نگه میداره----چرا چون دستور تخلیه دولت برای مستاجر دقیقا۶ ماه با دوندگی طول میکشید الان که کروناست مستاجر میشه مالک خونه پس عمرا اجاره بده که بخواد باج به مستاجر ودولت بده
  • IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
    0 0
    سلام خانه های خالی را باید در مجوزهای صادره از شهرداری در پنج ساله اخیر جستجو کرد نه از مردمی که ازملک خودشون استفاده میکنند یا فرزندشان یا در این تورم هر روزه به عنوان کمک خرج استفاده میکنند ۰
  • موسی میری IR ۱۸:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
    0 0
    سلام کسی که ۱۰ واحد خالی داره و اجاره هم نمیده من خودم همچین ادم های را دیدم و واحد خالی داره ولی اجاره نمیده میگه مستاجر خونم خراب میکنه
  • عباس IR ۲۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
    0 0
    اگر کسی خانه۵۹متری بدون اتاق خواب امکانات دیگه داشته باشه، و یک طبقه هم بنام زنش زده تا بچه هاش که جوان هستند در طبقه بالا زندگیکنند آن هم ۵۹متر آیا مشمول مالیات میشود. چرا هیچ کس جوابگو نیست. به مسکن و شهرسازی رفتم گفتم تشریف بیارید رویت کنید گفتنند به ما اصلا مربوط نیست سایت به تهران مربوط است ما کاره ای نیستم .دارایی هم چیزی نمیگه. به این سوالات چه کسی جوابگوست؟
  • غلامعلی مهیار IR ۲۱:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
    0 0
    مالیات وظیفه هر شخصی است آیا سران مملکت ما که خانه های آنچنانی دارند و پزشکان و هنر مندان آیا آنها مالیات ویلا ها و غیره را پرداخت می کنند و یا اینکه مانند رابین هود قرن بیست یکم از کم درآمدها بگیرید به ثروتمندان بدهید چرا فقط مالیات باید روی دوش مردم عادی باشد مگر نه اینکه همه باید مالیات بدهند تا سازندگی بشود علت چیست که دیگران مالیات ندهند و بایستی دیگران مالیات پرداخت بکنند کدام قانون حقوقی در دنیا گفته؟؟!! مالیات مانند این است که از ضعفاه بگیرید و به ثروتمندان. بدهید تا در رفاه باشنداگر قانون کشور من گفته من مخالف سر سخت آن هستم همه ما ایرانی باید مشارکت کنیم در پرداخت مالیات نه اینکه عده ای بکمالیات بدهند و عده ای ندهند والسلام
  • جعفر IR ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۶
    0 1
    هروقت مقامات مملکتی ازبالا به پائین اموال خودشون ودر معرض دیدن وآگاهی مردم قراردادند اونوقت ماهم همین کاررامیکنیم شماها دم ازعدالت و مسلمانی میزنید ولی قوانین تون شامل حال خودتون نمیشه وبه مردم زور میگید اگر به خدا ایمان دارین این راه برخوردبا این ملت زجر کشیده نیست که خزانه خالی خودتون وبا پول ودارائی مردم تامین کنید.۳۷۳۸
  • آرکیا شریفی مقدم IR ۱۹:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۶
    1 0
    مسکن نه تنها تو شهرهای بزرگ بلکه تو شهرستان هاهم بسیار گران شده چه خبرع آقا ندارییم مایی که کارگریم صبح تاشب دو میکنیم واسه نون شبم‌محتاجیم تا برسه به خرید وتهیه مسکن.
  • IR ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
    1 0
    چرا حسن روحانی و عباس اخوندی را محاکمه نمی کنند ؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس