کد خبر 1281593
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۸
قرص ضد کرونا

تعدادی از کشورهای مختلف جهان متقاضی نخستین داروی کووید ۱۹ که از طریق دهان وارد بدن بیمار می‌شود، هستند؛ این قرص خطر مرگ و بستری شدن بر اثر ابتلا به کووید ۱۹ را به نصف کاهش می‌دهد.

به گزارش مشرق به نقل از بلومبرگ، شرکت داروسازی «مِرک» که به تازگی خبر از ساخت نخستین قرص ضد کرونای جهان داده اعلام کرد، با دولت سنگاپور قراردادی را امضا کرده که براساس آن این داروی خوراکی ضد کرونا را برای آن فراهم کند. 

شرکت داروسازی آمریکایی «مِرک» می‌گوید قرص جدیدی تولید کرده که خطر مرگ و بستری شدن بر اثر ابتلا به کووید ۱۹ را به نصف کاهش می‌دهد و کارشناسان نیز این دارو را گام مهمی در نحوه درمان کرونا توصیف کرده‌اند. شرکت داروسازی «مِرک» قرار است به زودی در خواست تایید این دارو را به نهادهای مسئول در آمریکا ارائه دهد. این قرص به شکلی طراحی شده که در کدهای ژنتیک ویروس اختلال ایجاد می‌کند و اولین داروی کووید ۱۹ است که از طریق دهان وارد بدن بیمار می‌شود.

پانگ لی ل ، مدیر عامل شرکت «مِرک» در سنگاپور و مالزی، این توافق نامه را نمونه دیگری از استراتژی آینده نگر سنگاپور در زمینه مدیریت همه گیری و تعهد دولت برای سرمایه گذاری در داروها و واکسن‌های نوآورانه برای مبارزه با همه گیری توصیف کرد.

استرالیا نیز قرص شرکت داروسازی «مِرک» را خریداری کرده است، در حالی که تایلند، کره جنوبی، تایوان و مالزی در حال مذاکره برای خرید آن هستند. فیلیپین نیز امیدوار است آزمایش این قرص بتواند به آن اجازه دسترسی دهد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس