کد خبر 1281702
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۸
اسکوچیچ

تیم ملی ایران فردا شب در ادامه بازی های مقدماتی جام جهانی به مصاف امارات می رود و شاگردان دراگان اسکوچیچ به دنبال حفظ روند ۹ پیروزی پیاپی خود هستند.

به گزارش مشرق، تیم ملی ایران در اولین دیدار خود با سوریه با نتیجه ۱-۰ به پیروزی رسید. تیم ملی در این بازی در شرایط متعادلی قرار نداشت، از غیبت اسکوچیچ و هاشمیان به دلیل ابتلا به کرونا تا محرومیت بازیکنی مثل سردار آزمون تنها چیزی که برای تیم مهم بود، سه امتیاز بود. تیم ملی در این دیدار با ارائه بازی ای محتاطانه به اقتصادی ترین شیوه ممکن به سه امتیاز دست پیدا کرد.

در بازی دوم شاگردان اسکوچیچ برای دیدار با عراق از خانه خارج شدند و پیش بینی می شد تیم ملی ایران در این دیدار محک جدی ای بخورد اما شرایط به گونه ای رقم خورد که ملی پوشان ایران خیلی زود به گل رسیدند و در ادامه نیز با کنترل بازی بدون هیچ دردسر خاصی بازی را مدیریت کردند و با سه گل شاگردان دیک اد ووکات را شکست دادند البته عراقی ها هم که به تازگی سرمربی خود را تغییر داده بودند، خیلی در شرایط خوبی قرار نداشتند اما این اتفاقات چیزی از ارزش های این پیروزی ایران کم نمی کند.

فرقی ندارد دراگان اسکوچیچ را دوست داشته باشیم یا نه، شاگردان این مربی کروات ۹ بازی پیاپی را با پیروزی پشت سر گذاشته اند و نمایش مقتدرانه ای در رقابت های مقدماتی جام جهانی داشته اند.

سومین رقیب تیم ملی ایران در مرحله نهایی رقابت های انتخابی جام جهانی، امارات است. ایران مثل دو بازی گذشته خود آنچنان تمرین و آماده سازی خوبی را پشت سر نگذاشته است و توقع می رود در این دیدار تیم ملی به دنبال یک برد اقتصادی باشد تا جایگاه خود در صدر جدول را بدون توجه به بازی کره مقابل سوریه مستحکم تر کند. در رقابتهای این چنینی معمولا تیم هایی که به دنبال صعود هستند باید حداکثر امتیازات را از بازی خانگی خود کسب کنند و در بازی های خارج از خانه هم بازنده نباشند و مجموع این بازی ها در صورت رعایت این قاعده به ۲۰ امتیاز می رسد که تجربه ثابت کرده امتیاز استانداردی برای صعود و صدرنشینی است. تیم ملی هم بازی خانگی اول خود و هم بازی خارج از خانه اول خود را برده و حداکثر امتیازات را به دست آورده است آن هم در شرایطی که کره، اصلی ترین رقیب ایران در راه صدرنشینی، مقابل عراق متوقف شده و به سختی لبنان را با نتیجه ۰-۱ شکست داد. کره جنوبی با وجود توقف خانگی مقابل عراق، با پیروزی خارج از خانه برابر لبنان، امتیاز استاندارد برای صعود را کسب کرده اما ما ۲ امتیاز بیشتر از این استاندارد داریم.

بیشتر بخوانید:

تدبیر اسکوچیچ به سود نوراللهی

تیم ملی ایران اگر در این دیدار هم مساوی کند با توجه به این که دو تیم مستقیما به جام جهانی صعود می کنند از لحاظ جدولی فرایند صعودش دچار مشکل نمی شود اما در این صورت دیگر اجازه لغزش احتمالی مقابل کره جنوبی را ندارد اما اگر فردا شب در دبی مقابل امارات پیروز شویم، حتی در صورت مساوی خانگی برابر کره جنوبی هم در صدر جدول گروه با ۱۰ امتیاز حاشیه امنیت خواهیم داشت.

اگر نگاهی به رقبای ایران در گروه بیاندازیم متوجه می شویم هیچ تیمی به جز کره جنوبی در سطح ایران نیست و شاید اگر بازی مقابل کره جنوبی را هم با پیروزی به پایان برسانیم وقت آن می رسد که اسکوچیچ با مشت روی میز کنفرانس خبری بزند و از صعود ایران به رقابت های جام جهانی سخن بگوید. بارها از شخصیت و ذهنیت برنده تیم ها و تاثیر آن در موفقیت، صحبت کرده ایم و این شخصیتی که تیم ملی ایران در سال های اخیر به آن دست یافته است می تواند تا سال ها ایران را در سطح اول فوتبال آسیا نگه دارد چرا که نسل فعلی تیم ملی، نسلی است که به درستی با ساختار تیم ملی هماهنگ شده اند.

برای درک این قضیه کافی است نگاهی به اوضاع تیم ملی در اوایل سال ۲۰۱۰ بیاندازید و با اواخر این دهه مقایسه کنید...

میروسلاو بلاژویچ یک جمله معروف در سال ۲۰۰۲ در مورد علی کریمی داشت و معتقد بود بازیکنان ستاره ای مثل علی کریمی نابغه هایی هستند که باید آن ها را آزاد بگذارید چرا که آن ها در طول ۹۰ دقیقه فقط کافی است یک دقیقه کار خود را انجام دهند این جمله از میستر بلاژ توصیف خوبی برای شرایط این روز های تیم ملی است. خیلی ها معتقدند این روز ها تنها برگ برنده تیم ملی لژیونرهای تیم هستند و حتی اگر این فرضیه را به عنوان تنها دلیل موفقیت های تیم ملی بدانیم، باید بگوییم اسکوچیچ بهترین استفاده را از این قضیه می کند چیزی که ما در دوران ویلموتس  شاهد آن نبودیم...

بازیکنانی مثل سردار آزمون، مهدی طارمی و علیرضا  جهانبخش و .... به بلوغی رسیده اند که سرمربی تیم ملی باید تنها شرایطی را برای آن ها به وجود بیاورید که بتوانند نبوغ خود را در سایه برنامه های تاکتیکی تیم به نمایش دربیاورند...

منبع: طرفداری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمد IR ۲۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    0 0
    اگه بفکر مساوی با امارات باشیم مصیبت است باید در تمام بازی‌ها با اقتدار به میدان رفت
  • فرهاد IR ۰۵:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
    0 0
    صد درصد مطمئنم امارات و با دوگل اختلاف شکست خواهیم داد و نقطه ضعف فعلی ایران هم نداشتن هافبکهایی مثل نکونام امیدابراهیمی و علی کریمی هست احمد نوراللهی اثلان در حد تیم ملی نیست و فقط بخاطر اینکه تو پستهای دیگر بازیکنان خوبی داریم زیاد عملکرد منفیش احساس نمیشه ای کاش امید ابراهیمی رو دعوت میکردن،

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس