شناسایی 5 شهید تفحص شده در شب شهادت امام رضا(ع)

همزمان با شب شهادت امام رضا (ع) پیکرهای مطهر ۵ تن از شهدای دوران دفاع مقدس کشف و شناسایی شد.

به گزارش مشرق، پیکرهای مطهر شهیدان محمود حسرتی معاف، بهروز محمدی لندی، سید فاضل مدنی، عبداله موسوی و غلام خونی پس از گذشت سال‌ها از دوران دفاع مقدس از طریق انجام آزمایش DNA و پلاک هویت شناسایی شدند. 

پس از این شناسایی، امروز(چهارشنبه ۱۴ مهر ماه) با اطلاع‌رسانی به خانواده‌های این شهدا از چشم انتظاری در آمدند.

 شهید محمود حسرتی معاف در سال ۱۳۳۹ به دنیا آمد، از تالش به جبهه‌های حق اعزام شد و هنگامی که ۲۰ ساله بود در ۱۶ اردیبهشت ماه سال ۵۹ در عملیات درگیری با اشرار بانه به شهادت رسید و مفقودالاثر شد.

بسیجی شهید بهروز محمدی لندی در سال ۱۳۴۲ دیده به جهان گشود، او از ایذه به جبهه رفت و همانند شهید حسرتی در سن ۲۰ سالگی در عملیات خیبر در جزیره مجنون در هشتم اسفند ماه سال ۶۲ به شهادت رسید و پیکرش در منطقه ماند.ی

شهید سید فاضل مدنی در سال ۱۳۴۱ به دنیا آمد، از لاهیجان عازم جبهه شد و او نیز در بیستمین بهار زندگی در ۱۰ اردیبهشت ماه سال ۱۳۶۱ در عملیات بیت المقدس در شلمچه به فیض شهادت نائل آمد.

شهید عبدالله موسوی در سال ۱۳۴۳ به دنیا آمد، در سن ۱۹ سالگی در عملیات خیبر در جزیره مجنون در هفتم اسفند ماه سال ۱۳۶۲ به شهادت رسید.

شهید غلام خونی متولد سال ۱۳۴۶ از بهبهان عازم جبهه شد. او در حالی که تنها ۱۶ سال داشت در عملیات خیبر در جزیره مجنون در هشتم اسفند ماه سال ۱۳۶۲به همرزمان شهیدش پیوست.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس