کد خبر 1281909
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۴
عین الاسد

فرماندهی عملیات مشترک عراق از خروج سه تیپ نظامی آمریکا از پایگاه عین‌الاسد در استان الانبار خبر داد.

به گزارش مشرق، فرماندهی عملیات مشترک عراق، امروز (پنجشنبه، ۷ اکتبر)، از خروج سه تیپ نظامی آمریکا از پایگاه هوایی «عین الاسد» در استان الانبار خبر داد.

حساب کاربری روسیا الیوم در توئیتر در خبری فوری به نقل از فرماندهی عملیات مشترک عراق این خبر را اعلام کرد. هنوز جرئیات بیشتری از این خبر در دست نیست.

سی‌ام شهریورماه گذشته، «تحسین الخفاجی» سخنگوی ستاد عملیات مشترک عراق ضمن تاکید بر عدم نیاز کشورش به نیروهای رزمی خارجی در خاک خود گفته بود که تا پایان ماه جاری میلادی، سه یگان رزمی آمریکا از پایگاههای «عین الاسد» و «حریر» خارج خواهند شد.

وی با بیان اینکه این نیروها به خارج از عراق خواهند رفت، گفت که این کشور فقط نیازمند آموزش و تجهیز تسلیحاتی در زمینه نیروی هوایی است.

الخفاجی از آغاز روند خروج نیروهای آمریکایی از خاک عراق خبر داد و گفت آمریکا درخواستی مبنی بر حضور نیروهای رزمی‌اش در عراق نداشته است.

بغداد و واشنگتن در دور سوم گفت‌وگوهای راهبردی بر سر خروج نیروهای رزمی آمریکا از خاک عراق تا تاریخ ۳۱ دسامبر ۲۰۲۱ به توافق رسیدند.

 پارلمان عراق در دی ماه سال ۹۸، در پی اقدام جنایتکارانه آمریکا در ترور سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و ابومهدی المهندس نائب رئیس سازمان الحشد الشعبی عراق، طرح اخراج نظامیان آمریکایی از خاک این کشور را تصویب کرد؛ اما با این حال، آمریکا همچنان بر نقض این مصوبه و باقی ماندن در خاک عراق اصرار می‌ورزد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • محمدایوب IR ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
    10 1
    تسلیت به غربگدایان اصلاح طلب وزیبا کلاغ آمریکایی. اربابتان زوزه کشان دارند فرار میکنند. شغال‌ها آماده دمها روی کول بزودی دنبال ارباب بی ابرویتان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس