یکی از لذت ‌بخش‌ترین قسمت‌های زندگی هر فرد، ماجراجویی و سفر است. بسیاری از افراد علاقه دارند همیشه در حال سفر و گردش باشند. اما محدودیت‌های زمانی اجازه این کار را نمی‌دهد.

این افراد می‌توانند سفرهای یک ‌روزه و آخر هفته را به برنامه خود اضافه کنند تا از لذت گشت‌وگذار در دامان طبیعت یا ویلا شمال و یا در میان آثار تاریخی و باستانی محروم نمانند. این روزها سفرهای آخر هفته به تهران و بازدید از جاهای دیدنی و تفریحی آن در حال افزایش یافتن است.

دیدنی های اطراف تهران که یک روزه شیفته آن خواهید شد

بنابراین در این مقاله قصد داریم برخی از بهترین جاهای دیدنی برای سفر یک روزه در تهران را معرفی کنیم. لازم به ذکر است که بسیاری از جاذبه‌های گردشگری و تفریحی در اطراف تهران، کم‌تر از یک ساعت با کرج فاصله دارند، لذا می‌ توان گفت برخی از این جاذبه‌ها خاص خود کرج هستند.

می‌توانید بازدید از این اماکن را در سفر یک ‌روزه خود به تهران بگنجانید. از جمله این اماکن می‌توان به روستای سنقر آباد و یا شهرستانک اشاره کرده و یا روستای برغان و آدران را نام برد.

روستای سنقر آباد در 50 کیلومتری غرب تهران

سنقر آباد، ‌عنوان روستایی بسیار تماشایی است که در ۲۰ کیلومتری غرب کرج واقع شده ‌است. این روستا هوایی بسیار خنک و مطبوع و تمیز دارد.

در این روستای دیدنی درختان بسیار زیادی، روییده‌اند که به زیبایی و لطافت هوای آن افزوده‌اند. علاوه بر آب‌وهوای مناسب، در این روستا برخی از جاذبه‌های تاریخی نیز وجود دارند. یکی از جاذبه‌های تاریخی و زیارتی در روستای سنقرآباد، امامزاده بی ‌بی سکینه است.

این امامزاده معماری دوران صفویه را در ذهن تداعی می‌کند اما در سالیان اخیر، بازسازی و مرمت شده ‌است. آب‌وهوای بسیار مطبوع در این ناحیه موجب شده تا در حال حاضر ویلاهای بسیار زیادی برای سکونت در این منطقه ایجاد شود. بنابراین با اجاره ویلا اطراف تهران و یا ویلا در کرج می‌توانید از مناطق مورد نظر خود بازدید کنید.

روستای شهرستانک از توابع آسارا

شهرستانک، عنوان یکی از روستاهای اطراف تهران است که در توابع آسارای کرج قرار دارد. در صورتی ‌که قصد دارید از طبیعتی بسیار زیبا و آب و هوایی بسیار مطبوع بهره‌مند شوید بازدید از این روستا را حتما در برنامه سفر یک ‌روزه خود به اطراف تهران قرار دهید.

دیدنی های اطراف تهران که یک روزه شیفته آن خواهید شد

در این روستا علاوه ‌بر برخورداری از طبیعت زیبا و آب‌وهوای بسیار دل‌نواز می‌توانید از برخی از آثار باستانی نیز بازدید کنید.

یکی از جاذبه‌های تاریخی و باستانی که در روستای شهرستانک قرار دارد کاخ ناصرالدین شاهی است. آب ‌و هوای بسیار مناسب این منطقه، موجب شد تا ناصرالدین‌شاه قاجار در حدود ۱۲۰ سال قبل، در این منطقه یک کاخ بنا کند که امروزه با عنوان کاخ ناصرالدین شاهی شناخته می‌شود. در صورتی ‌که روز جمعه را برای بازدید از این ناحیه در نظر بگیرید می‌توانید از این کاخ نیز بازدید کنید. نکته قابل‌ ذکر این است که بسیاری از مناطق این کاخ هم‌ اکنون از بین ‌رفته است.

یکی از جاذبه‌های تفریحی و گردشگری در این ناحیه نیز، چشمه‌ای به ‌نام چشمه گله گیله است. چشمه‌ای که به پرآبی مشهور شده‌ است. این چشمه در بالاترین نقطه از روستای شهرستانک قرار دارد. 

روستای برغان در ۱۳ کیلومتری شهر کرج

با اجاره روزانه خانه در کرج می‌توانید از منطقه برغان نیز بازدید کنید. این منطقه در استان البرز و در ۱۳ کیلومتری شهر کرج قرار دارد.

برغان در یک دره بسیار زیبا واقع ‌شده و از جمله مناطق شهرستان ساوجبلاغ محسوب می‌شود. آب ‌و هوای این روستا در فصل‌های بهار و تابستان، بسیار معتدل و ملایم است و پاییز و زمستان سردی دارد. بنابراین می‌توانید با توجه به سلیقه شخصی خود، فصل مناسب برای سفر یک ‌روزه به این منطقه را در نظر بگیرید.

یکی از زیبایی‌های این ناحیه، عبور رودخانه‌های شاهرود و سنج از کنار منطقه برغان است. این رودخانه‌ها از کوه‌های البرز مرکزی آغاز می‌شوند و از کنار منطقه برغان گذر می‌کنند. این عامل باعث شده تا طبیعتی ناب و منطقه‌ای حاصل‌خیز ایجاد شود. در صورتی ‌که به این روستا سفر کنید می‌توانید سوغاتی‌های بسیاری را نیز برای اقوام و خویشان و دوستان خود به یادگار خریداری کنید. از جمله این سوغاتی‌ها می‌توان به صنایع دستی و انواعی از محصولات زراعی اشاره کرد.

دیدنی های اطراف تهران که یک روزه شیفته آن خواهید شد

روستای آدران در جنوب دریاچه سد امیرکبیر

روستای آدران از دیگر جاذبه‌های دیدنی در اطراف تهران است. این روستا در جنوب دریاچه سد کرج و در شمال این شهر واقع شده ‌است. روستای آدران، خود مرکز چندین روستای کوچک در اطراف است.

از جمله این روستاهای کوچک می‌توان روستای ونس، نوجان، دینه و آئیسان را نام برد. در صورتی ‌که قصد سفر به این منطقه را دارید فصل بهار، انتخاب بسیار مناسبی است.


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس