کد خبر 1281968
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۲
محمدجواد ظریف - نمایه

ظریف در زمان امضای برجام در مجلس عنوان کرده بود که در متن توافقنامه از واژه «تعلیق» استفاده نشده است.

به گزارش مشرق، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه سابق  شب‌گذشته (چهارشنبه) در یک گفتگوی مجازی که در بستر کلاب‌هاوس برگزار شد در پاسخ به سوال یکی از کاربران در مورد وجود کلمه تعلیق گفت: من در مجلس گفتم کلمه ساسپنشن (Suspension) نیست و این اشتباه از من بود.

وی ادامه داد: علتش هم این بود که ما به همه دوستانی که ضمائم برجام را مذاکره می‌کردند دستور العمل داده بودیم که از برخی عبارات استفاده نشود.

وزیر امور خارجه سابق تصریح کرد: در لحظات آخر (در مورد) یک ضمیمه برجام مذاکره می‌شد، نماینده اروپا گفته بود ما تحریم‌های ایران را برمی‌داریم، لغو می‌کنیم یا همان لیفت می‌کنیم؛ اما تصمیمات اتحادیه اروپا که شامل (موارد دیگر) نیز است را نمی‌توانیم لیفت کنیم.

وی ادامه داد: تا زمانی که کل تحریم‌ها برداشته شود، یعنی مثلاً تحریم‌های نظامی، تحریم‌های دیگر که بر اساس قطعنامه شورای امنیت تا ۵ سال یا ۸ سال بعد هم وجود دارد، ما این‌ها را ساسپند می‌کنیم و بعداً لیفت می‌کنیم.

ظریف اضافه کرد: اینجا بود که البته به آمریکا هم ربطی نداشت، چهار بار یا سه بار در ضمیمه، کلمه ساسپند آمده بود و مذاکره‌کننده ما به من اطلاع نداده بود و وقتی آن را سوال کردم به من گفتند که (این کلمات) وجود دارد.

وی تاکید کرد: برخی به خاطر همین یک ذره به ما می‌گویند ظریف برجام را نخوانده است و این ظلم بزرگی بود به کشور و هم ظلم بزرگی بود به واقعیت و حقیقت و حتماً دروغ گفتند.

گفتنی است محمد جواد ظریف هنگام تصویب برجام در مجلس گفته بود هیچ جای متن برجام کلمه «تعلیق» وجود ندارد.

ظریف همچنین در این گفتگوی مجازی تاکید کرد: هیچ پیروزی در میدان جنگ تثبیت نشده است و پیروزی نیز باید حتی در صحنه مذاکرات تصویب شود.

وزیر امور خارجه سابق کشورمان افزود: دیپلماسی صحنه قهرمان شدن نیست بلکه صحنه فدا شدن است

وی همچنین به معاهده ترکمنچای اشاره کرد و گفت: در ترکمانچای راجع به جنگ و اینکه ارتش روسیه تا قزوین آمده بود، صحبت نمی‌کنیم بلکه راجع به معاهده‌ای صحبت می‌کنیم که ارتش روس را تا آن طرف ارس برد و (لذا) آن را خیانت می‌دانیم.

خسارت خود رایی دولت مردان تدبیر و معاشقه برجامی آن ها با آمریکایی ها حالا بیش از گذشته مشخص شده است، کسانی که امضای جان کری ای پای یک توافق بی ارزش را «تضمین» می نامیدند, حالا اعتراف می کنند که برجام را درست نخوانده اند! از این دست اعترافات شرم آور را بیشتر خواهید شنید،رازهای مگو و سر به مهر بسیاری فاش خواهد شد!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 57
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 16
  • IR ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
    45 4
    اعتراف دیر موقع به‌ چه درد می خوره ظريف اصلا متن برجام نخوانده امضا کرده بود
    • علیرضا IR ۱۷:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
      2 1
      یعنی خوشم میاد که همگی با vpn نظر دادین پرچم هارو نگاه کن فقط!!
    • IR ۱۹:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
      7 0
      التماس به غرب جز این سرانجام نداره... جناب ظریف: نظریه پرداز میدان در برابر دیپلماسی که البته نشانه ی ضعف تفکر چون تویی است که در منصب وزیر خارجه هستی و کسی مثل عراقچی هم که مذاکره کننده تو است.. در برابر حاج قاسم قرار گرفتی = به چه شرطی
    • IR ۰۷:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۶
      0 0
      همیشه ضمائم یک قرارداد مهمتر از متن قراداده چون بعدا بر اساس ضمائم قرارداد رو تفسیر میکنند عدم اطلاع از ضمائم در جای خود یک عدم صلاحیت فرد برای امضای متن است از تیمی که حقوقدانش خود عاشق غرب است هیچ چیز بعید نیست خیانت به وطن جزو اولین رفتار و توجیه‌کننده‌ترین واژگان ذهن انهاست که با هزار رنگ و لعاب جعلی در ظاهر رنگ وطن دوستی بخود میگیرد. امثال مصدق‌ها و سحابی‌ها و ظریف‌ها هرچه بیشتر واژه وطن را در گفترشان بکار ببرند بهمان نسبت بلکه هزاران برابر بیشتر به وطن صدمه و اسیب رساندند و انرا فروختند و دستمایه مطامع بی‌ارزش و کورشان کرده‌اند
    • شاکی IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۶
      2 0
      اخر و عاقبت دویدن و چشم به دست کدخدا داشتن . حالا تکلیف چیه
  • IR ۱۴:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
    28 1
    برخائنین لعنت!خیانت وخسارات این جماعت بیش ازآنی است که تصورمیشود وباگذشت زمان بیش ازپیش آشکارمیشودلذا ممنوع الخروجی وتحقیق وتفحص ازعملکردآنان ورسیدگی وبرخوردقاطعانه مورداستدعاست!
  • IR ۱۴:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
    11 5
    شو اف جدیده برای انحراف اذهان ملت
  • سید فروزان CH ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
    24 0
    عذر بدتر از گناه آورده این شخص همیشه در لحظه آخر است که در یک مذاکره یا حمله دشمن می‌تواند از بی هوشی طرف مقابل سود ببرد ، یا از خستگی یا از نا اکاهی ایشان و گروهش چنان عجله داسته در امضا ،که در نهایت میدان را سپرده دست حریف
  • محمدایوب IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
    25 0
    کار آنها شرم آور است. شرم آور تر آن است که این خائنین راست راست راه میروند وطلبکار هستند. ومحاکمه نمی‌شوند. شرم بر انهاکه. با عدم محاکمه اینها میخواهند به فراموشی بسپارند
  • IR ۱۴:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
    22 0
    بیچاره منافع ملی ایران و مردمش که ۸ سال بازیچه دست یک عده غربگدا شد
  • Omid NL ۱۴:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
    19 1
    جناب ظریف و رفقا مدعی بودن که زبان دنیا را بهتر از دیگران میفهمن بنظرم حرف درستی بود که شما متن برجام را نخوانده بودی متن ننگین را گذاشتن جلوت و امضا کردی اسم این عمل خیانت است
  • علیرضا NL ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
    16 0
    لعنه الله...
  • IR ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
    13 1
    عجب مومنای دروغگویی
  • DE ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
    18 2
    سواد انگلیسی ظریف در حد یک فرد دانشگاه رفته نیست . او این زبان را خیلی عامیانه مثل بقالی که سالها درآمریکاست و آن را دیمی یاد گرفته صحبت می کند . متن های دشوار انگلیسی برای او نامفهوم است . حتی مدارک متعد او که ظاهرا دریک زمان فشرده و باتحصیل از راه دور اخذ کرده ! مشکوک و قابل تحقیق است . بعد از انقلاب یک مشت هوچی کم سواد با ادعای مدارک چنین و چنان خودشان را به ایران رساندند و ادعای سواد و معلومات و دکترا و مهندسی و بقیه عنوان ها کردند . ظریف قطعا متن برجام را کامل نخوانده چون دانش انگلیسی او در حد فهم چنین متونی نیست .سواد فارسی او نیزبخصوص در نوشتن ناقص است چرا که در سنین پائین و بعد از کلاس 6 یا 7 دبیرستان به آمریکا میرود ..
    • IR ۲۳:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
      1 5
      پاسخش کاملا قانع کننده بود. در ضمن الان همه کاره کشور همون کسانی هستند که برجام رو خسارت محض میدونن خیلی راحت میتونن ازش خارج بشن ولی این کار رو نخواهند کرد. چون ایراداتی که به برجام میگرفتن همش دعوای سیاسی بوده.
    • حیدر صالح IR ۰۹:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۶
      0 0
      ۲۳:۰۲ مثل این که خونه را گرون بخری بعد دو سه سال میخای با همون قیمت پس بدی
  • رضا US ۱۵:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
    13 1
    شخصا تا قبل این همیشه ازش حمایت کردم...والی با این اعتراف باید بخاطر خیانت اعدام شه...اینهمه بدبختی کشیدیم بعد بگی تعلیق بوده ولی به تو نگفتن؟؟؟یعنی تو قبل امضا یه بار متن برجام رو نخوندی؟؟؟مگه میشه؟؟؟مگه داریم؟؟؟بیسواد ترین افراد هم قبل امضایه هر متنی یه بار میخوننش...‌امیدوارم تا زنده ام دیگه هییییچ اصلاح طلبی رو در قدرت نبینم....واقفا تو دوره شما کشور دسته نا اهلان بود
  • عبدالرحمن IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
    11 1
    اجازه دارم اینطور نتیجه بگیرم که آنچه ما به اسم برجام می شناسیم توافقی است ترکیبی. یعنی بخشی از آن مکتوب است و بخشی از آن شفاهی است. مثلاً آقای ظریف می فرمایند که غربی ها گفتند ما فلان می کنیم و بلان می کنیم. آیا اینی گفتند مکتوب شد؟ یا فقط شفاهی گفتند و شما هم قبول کردید؟ به این ترتیب، غربی ها نه آنچه مکتوب کرده اند را عمل کردند و نه به آنچه شفاهی تعهد دادند عمل کردند. فقط ایران به هرچه کتبی و شفاهی گفته بود، عمل کرد. خب، حالا هم اتفاق خاصی نیوفتاده، آمریکا و اروپا می گن نمی تونند عمل کنند مشکلاتی وجود داره، شما هم در ایران بگید نمی تونید عمل کنید مشکلاتی براتون وجود داره. این به اون در. بالاتر از سیاهی که رنگی نیست! حالا یه سوال: این روزها دائم صحبت از مذاکرات برجام می شه. اما سوالم اینه که قراره دربارۀ چی مذاکره بشه؟ مگه قبلاً مذاکره نشد، مگه قبلاً شفاها و کتبا توافقاتی حاصل نشدند؟ آیا عمل به تعهداتی که قبلاً بابتشون مذاکره شده هم نیاز به مذاکره دارد؟ غربی ها عمل کنند به برجام. مذاکره می خواد چیکار؟ برن عمل کنند دیگه!
  • DE ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
    9 0
    همین یک ذره؟
  • IR ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
    5 11
    توی این صوت ظریف کجا اعتراف کرده برجام را نخونده؟ از آخرت بترسید
    • DE ۱۵:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
      11 1
      چهار بار یا سه بار؟
    • IR ۱۶:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
      2 1
      باشه ما از اخرت ميترسيم!!اما به نظرشما كساني كه سرنوشت و لحظه لحظه عمر هشتاد ميليون ايراني را هشت سال تباه كردند روز اخرت چه دارند در پيشگاه الهي!؟؟؟
    • IR ۱۷:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
      3 1
      توی این صوت نه،حرف شمادرسته ولی سریع هم به آخرت نچسبونید.مصاحبه کرده وگفته من اشتباه کردم کلمه تعلیق چندین جابوده ومن را درجریان قرارنداده بودن.ی چیزی شبیه نوشداروبعدمرگ سهراب
    • علیرضا IR ۲۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
      3 0
      اره عزیز باید از خدا ترسید و آخرتی هم در پیش داریم و آخر خط افرادیست که خیانت کردن و روی خون شهدایمون مخصوصا شهدای هسته ای را رفتن و خونشان بناحق پایمال کردن آخرت هم باید امثال ظریف و اون حسن و دولتش باید بسزای اعمالشون برسن ولی مطمئن باشید این خونهای پاکی که زیر پاهای کثیف برخی دولت مردان خائن لگد مال شد همه شاهد رسوایی خائنان تو همین دنیا خواهیم بود لعنت بر خائنان کل تاریخ ایران سربلند
    • DE ۲۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
      2 0
      حالا خوانده و نخوانده چه فرق میکنه؟چیزی رو امضاء کرده که حکم زهر رو برای زندگی مردم داره. یک پادزهر اینه اقتصاد و صنعت داخلی با هر زحمتی هست بدست ایرانیان راه اندازی بشه و جهش تولید صورت بگیره تا زندگی مردم رونق بگیره. اگر اصلاحات برای این خیانت اشکار شون حاضرن زهر نوش جان کنن ما حرفی نداریم حداقل از شرشون خلاص می شیم. اصلاحاتچی های غرب ذلیل این پرورهای نجومی هر روز باز مشغول تیرپرانی و جنگ روانی علیه حقوق مردم ایران هستند و باید برای همیشه از این حرکت رذیلانه دست بردارن.
  • رضا RO ۱۵:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
    6 19
    هیچ کس به اندازه خود به خود ما بد نکرد وقتی حسن یزدانی 6-2 کشتی رو برد کسی نگفت چرا دو امتیاز داد، همه گفتند برد. اگر برجام بده همین الان بزنید زیرش، هنوز از سایه ظریف هم می‌ترسید. اگه از من میپرسید شما از مرده ظریف هم می‌ترسید همونطور که از مرده مصدق، بازرگان و سحابی ها می‌ترسید. اگه نمی‌ترسید این نظر رو منتشر کنید
    • IR ۱۶:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
      4 1
      احمق این خیانتنامه و ننگ نامه راه پس و پیش برای کشور نگذاشته
    • IR ۱۶:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
      5 1
      جناب آقا رضا : این برجام چیزی شبیه کرسنت است اگر زیرش بزنیم باید به نوعی خسارت بدهیم. هردوی اینها هم دستپخت اصلاح طلبان است.
    • IR ۱۶:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
      3 0
      باعرض پوزش،چه تحلیل آبکی ای.وقتی یزدانی ۲ امتیازدادباوجوداینکه امتیازخودش ۴بودتموم تنمون لرزیدکه نکنه با ی غفلت آنچه به دست آورده ازدست بره.الآن که فقط به بردش افتخارمیکنیم دیگه برامون مهم نیست چندامتیازداد،چون برنده تشک روترک کرد.دربرجام برنده میومدن بیرون هیچکس بازخواستشون نمیکردکه چندامتیازدادین تاببرین.این بازخواستهاومرورتاریخ،علتش باختن بودنه اینکه ازبازنده بترسیم.درامورکشورداری هم باخت مهمه،هم بازنده.اگربقول شماازشون میترسیم،ترسمون ازبه باددادن آنچه به دست آورده شدست.اینکه ازبرجام بیرون نمیایم برای اینه که بهونه دست دشمن ندیم وبیشترازقبل ملتمون رودچارضررنکنیم نه اینکه برجام برامون مفیدفائده بوده که اگربودصاحبانش مستحق تربودن به افتخارش
    • محمد IR ۱۷:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
      3 1
      ترس چیه عمو به کشور خیانت کرده
    • IR ۱۸:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
      2 1
      کلا منافق مردش هم ترس داره
    • IR ۲۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
      4 1
      مشکل این است که در برجام 10 بر 1 باختیم ولی شما با پیروزی کشتی 6 بر 2 مقایسه می کنی!
    • IR ۲۲:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
      2 0
      از مرده ی ترسویی که واسه توجیه به دانشجوها میگفت امریکا میتونه با یه بمب اتم تمام تجهیزات نطامی ایران و نابود کنه؟! این یارو فقط خودش از سایه خودش میترسه!
    • محمد IR ۲۳:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
      2 0
      نخیر دوست عزیز ، ظریف ترسناک نیست، چندشه
    • IR ۰۰:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۶
      2 0
      این طوری نیست. همان وقت ها از لحن و بیان تیم مذاکره کننده مشخص بود که برجام اصلی را شفاها با کری پذیرفته اند و به این تصمیم رسیده بودند که برجام متنی خیلی ارزشمند نیست. با همین استناد، ظریف مجلس را قانع کرد ‌که برجام را نخوانده و ربع ساعته تایید کنند. آنها زحمت فراوان که کشیده بودن برای برجام، خودشان ضایع کردن. ظریف پیام داد به اردوغان که شب کودتا ما خوابمان نبرد، همین اردوغان مدتهاست که برای محصور کردن کشور تلاش می کند و به لطف خدا و ظهور دولت جدید، اردوعان و علیف دستپاچه شدن و خودشان را لو دادند.
  • IR ۱۵:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
    18 0
    خدا بحق این روز از تو و عراقچی و همفکرات و مجلسی که برجام نخونده رو بدون اطلاع تصویب کرد نگذره.
  • حسين DE ۱۶:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
    3 0
    تنها واژه (خائن) برازنده توست جواد گاندو.
  • IR ۱۸:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
    1 0
    گفته واژه تعلیق در متن برجام نیومده ولی در ضمیمه اونم برای برخی از تحریم ها اومده است
  • IR ۱۹:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
    0 0
    چرا دروغ میگید. در ضمیمه هاش بوده نه در اصلش.
    • IR ۰۸:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۶
      0 0
      قرار بود تمام تحریم ها لغو بشوند...تعلیق دیکه چه صیغه ای بود؟؟؟؟
  • IR ۲۰:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
    2 0
    ۴۱سال قبل خیانتهای توازسازمان ملل شروع شد.با دادن اطلاعات غلطُ جام زهر را به امام عزیزترازجانمان دادی وبعدباخاتمی نوکرکدخداُننگ نامه سعدآبادرابه مردم خوراندی ودرآخرین شاهکارت برای پادویی اربابت کدخداُ عبرت نامه برجام راخلق کردی.۴بارتعلیق را ندیدی؟؟!!دیداربه قیامت سرپل صراط...
  • DE ۲۰:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
    2 0
    شب بخیر ! وقت خواب ! حالا چرا یکهو یادت افتاده اشتباه کردی؟ این اعتراف مثلا به چه درد میخوره؟ بعنوان امین مردم حق امانتداری رو بجا نیاوردی و اروپایی ها و اوبامای مودب یک متر سرتو کلاه گذاشتن و با نیرنگ روش هم یک متر شیره مالیدن با اینکه میدونستی کلمه تعلیق بار حقوقی داره برداشتی توافقنامه رو امضاء کردی؟ مجلس قبلی که برجام رو 20 دقیقه ای تصویب کنه نباید از امضای اقای ظریف اصلا تعجب کرد. این اشی است که اصلاحاتچی های اسرائیلی غرب گدا برای ایران پختن. حالا اقای ظریف بیا هی چپ و راست ماله کشی کن ولی بوی گند و گزنده این میت رو چطور میخوای بپوشونی؟ اقای محترم قرار بوده یعنی بری حق صنعت هسته ای ایران رو زنده کنی و تحریم ها رو برداری که در هردو بازنده دست از پا درازتر برگشتی هردو رو هم دو دستی دادی به مذاکره کنندگان! بیخود نیست اسرائیل هی ورد زبونشه که اصلاحاتچی ها سرمایه ما در ایران هستند!
  • US ۲۱:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
    3 0
    این احمق ها باید محاکمه شوند
  • هادی IR ۲۲:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
    1 0
    خیلی جالبه بعد این همه مدت میگه به من نگفتن! تو که ته زبان انگلیسی و باسوادی بودی! تو دیگه چرا؟ البته فکر کنید ظریف خائنه ولی اون لاریجانی و مجلسی که توی چند دقیقه برجام رو تصویب کردن رو چی باید بگیم؟ اونایی رو که از این آقا حمایت می کردن رو چی بگیم؟ همه خواص دست به دست هم دادن برای یک خیانت بزرگ دیگه به این مردم و کشور مظلوم
  • US ۲۳:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
    0 0
    خودش میگه در ضمیمه برجام اومده و متن برجامو خودم نوشتم. بعد شما یه جور دیگه ای سخنرانی ایشون را بازتاب میدهید
    • هم مدرسه ای ظریف IR ۰۵:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۶
      1 0
      برجام ۱۸ صفحه و ضمیمه آن ۹۲ صفحه است. اصل و ریز و جزئیات قضیه در ضمیمه است.
  • IR ۰۰:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۶
    3 0
    برجام رو نخونده بودید بعد اونجوری ازش دفاع میکردید! خدا ازتون نگذره...
  • علی IR ۰۱:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۶
    4 0
    ظریف امضا کرد ولی خیانت کار تر از ظریف مجلسی بود که برجامو تاییدش کرد
  • IR ۰۶:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۶
    0 0
    اینقدری که ذوق مذاکره و هم نشینی با اجنبی رو داشتند حول شدند چیز دیگه ای رو ندیدند و نشنیدند.. الان هم بجای اینکه سراشون پایین باشه و شرمنده باشند ازاین همه بار و هزینه ای که به کشور و مردمش از بیکفایتی و تفکرات غلط تحمیل کردند..بازم توی نطقاشون از برجام نافرجام دفاع هم میکنند!
  • IR ۰۷:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۶
    1 0
    تعلیق یا لغو _. صداقت یا دروغگویی. _ مومن یا منافق _. شرافت یا دیاثت _ ظریف یا خبیث _. مسئله اینست!
  • IR ۰۸:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۶
    1 0
    یعنی با امضای برجام مشکلات اساسی کشور حل شده و دیگر مشکلی وجود ندارد. مثل اینکه بگیم روسیه نصف کشور رو اشغال کرده بود و ما در ترکمنچای امضا کردیم چند سالی دست ما باشد بعد از مردن شاه کنونی خاک را تحویل میدهیم
  • IR ۰۹:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۶
    0 0
    اقا برجام بده شما بر نگردید همین امروز برجام را پاره کنید و این را رسما اعلام کنید.
  • NL ۰۹:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۶
    0 0
    هم خود ما مردم مقصر بودیم و هم شورای نگهبان که به افراد شیاد و دروغگو فرصت تشکیل دولت دادیم اما سهم شورای نگهبان و خود حاکمیت در این اشتباه به مراتب بیشتر از ما مردم بود. بعد از فتنه های پی در پی، حاکمیت فکر می کرد که اگر به فتنه گران فرصت تشکیل دولت داده شود قدری از حرص و ولع آنها برای رسیدن به قدرت کاسته می شود و به اصطلاح این باج را به آنها دادند تا آنها هم دست از لجاجت و کج روی بردارند اما غافل از اینکه اینها از این فرصت برای حرکت به سمت براندازی یا حداقل تغییرات اساسی در اصول نظام مثلا حذف اصل ولایت فقیه استفاده خواهند کرد. به هرحال ۸ سال کشور ما عقب گرد کرد و ضررهای جبران ناپذیری دیدیم تا شاید سرعقل بیاییم.
  • محمدرضا کیانفر IR ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۶
    1 0
    . محمدجواد ظریف وزیر خارجه سابق نوشت: رهایی نیابد کس از دست کس، گرفتار را چاره صبر است و بس. آقای ظریف، صبر و انتظار خرافات می‌باشد شیخ اجل چون از مغول می‌ترسیده نبوغش را به صبوری و نصیحت عوام منعطف نموده شما که شهامت داشتید از حقایق سخن راندید بهترین چاره این است که همچنان شیر بمانید از هیچ چیز نهراسید در همان مسیر بکوشید و خودتان را از باتلاق برهانید. سرور گرامی، تنها راه نجات میهن اتحاد ماست که هم‌صدا جمهوری اسلامی را تشویق به انجام دو فوریت نماییم: 1- قطع دشمنی با آمریکا برای دفع تهدیدات خارجی، 2- به رسمیت شناختن حق آزادی بیان مصوب قانون اساسی جهت حل مشکلات داخلی، با تشکر از توجه شما،
  • IR ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
    0 0
    دروغگو دشمن خداست
  • سید IR ۱۷:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۸
    0 0
    دریک کلام خیانت به وطن روحانی چهارسال مملکت رادرگیریک بازی پوچ کرد وبه منتقدان حمله کرد واخرهیچ ننگ برشما وانهایی که کورکورانه ازشمادفاع کردن
    • حاجی از سه راه جوبشور قم IR ۰۰:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
      0 0
      سید دروغ گو و حقه باز

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس