ژاپن

نتایج یک نظرسنجی در ژاپن نشان می‌دهد که تعداد ثبت‌نام در دانشگاه‌های خصوصی این کشور در نیمسال تحصیلی ۲۰۲۱ میلادی، در مقایسه با سال گذشته کاهش قابل توجهی پیدا کرده است.

به گزارش مشرق، به نقل از یودبلیونیوز، بر این اساس، تعداد ثبت‌نام‌های جدید در دانشگاه‌های خصوصی ژاپن به میزان ۴۶.۴ درصد در مقایسه با سال گذشته کاهش پیدا کره است.

کارشناسان معتقدند دلیل این امر، کاهش ۲۶ هزار نفری در جمعیت ۱۸ ساله‌های ژاپنی و همچنین کاهش تعداد دانشجویان بین‌المللی به دلیل محدودیت‌های ناشی از پاندمی کووید-۱۹ است.

این نظرسنجی نشان می‌دهد که میزان پر شدن صندلی‌های خالی در دانشگاه‌های خصوصی ژاپنی به میزان ۹۹.۸ درصد رسیده است و برای اولین بار پس از سال ۱۹۹۹ میلادی از ۱۰۰ درصد کاهش یافته است.

 وزارت آموزش ژاپن سال گذشته نیز اعلام کرده بود که به دلیل تاثیرات مخرب ناشی از شیوع "کووید-۱۹"، بیش از ۱۳۰۰ دانشجوی ژاپنی از ادامه تحصیل در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی این کشور منصرف شده‌اند.

در این راستا، ‌ برخی از دانشجویان به هنگام مراجعه به مراکز مشاوره گفته‌ بودند که قادر به پرداخت شهریه دانشگاه نیستند و برخی دیگر گفته‌ بودند که احساس تنهایی می‌کنند چرا که از طریق کلاس‌های آنلاین با دیگر دانشجویان ارتباط برقرار نمی‌کنند و نمی‌توانند با همکلاسی‌های خود دوست شوند.

از دلایل انصراف این ۱۳۶۷ دانشجو از دانشگاه‌های دولتی، خصوصی، ‌ کالج‌ها و موسسات آموزش عالی مشکلات اقتصادی، دشواری سازگاری با شرایط دانشگاه و از بین رفتن انگیزه تحصیل در دانشجویان بوده است. حدود یک سوم از این دانشجویان در سال اول ترک تحصیل کردند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علیرضا IR ۰۲:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۶
    1 0
    چقدر بدبختن این ژاپنی های چشم بادومی ..........بیاید ایران دانشگاه آزاد ثبت نام کنید تا دانشگاه پول خون پدر جدش رو ازتون بگیره.......سطح علمی دانشگاه آزاد هم از همه دنیا بالاتره ........یه ساله پروفسور تحویل میده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس