کد خبر 1282057
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۹
نتایج کامل کشتی گیران ایران/ در ۲ وزن به نیمه نهایی رسیدیم/ گرایی در انتظار فینالیست شدن ولاسوف/ حذف ملی‌پوش سبک وزن ایران

رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی جهان با صعود دو نماینده کشورمان به مرحله نیمه نهایی اوزان ۷۲ و ۸۲ کیلوگرم پیگیری شد.

به گزارش مشرق، رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی جهان از ظهر امروز (پنجشنبه) و با برگزاری مسابقات اوزان ۵۵، ۷۲، ۷۷ و ۸۲ کیلوگرم آغاز می‌شود و سجاد عباس‌پور، محمدرضا مختاری، محمدعلی گرایی و پژمان پشتام نمایندگان کشورمان به مصاف حریفان خود رفتند.

نتایج و برنامه رقابت چهار نماینده ایران در مسابقات امروز (پنج‌شنبه) به شرح زیر است:

وزن ۷۷ کیلوگرم: کاپیتان محمدعلی گرایی که در المپیک با وجود همه شایستگی‌هایش نتوانست مدال بگیرد و به عنوان پنجمی بسنده کرد، در دور اول به مصاف آیک مناتساکانیان دارنده مدال برنز جهان از بلغارستان رفت و درحالیکه مشخصاً همچنان به لحاظ روحی متاثر از اتفاقات تلخ المپیک بود، مبارزه اولش را با نتیجه ۶ بر یک به پیروزی رسید.

کشتی‌گیر عنوان‌دار و باتجربه کشورمان، در دور بعدی مقابل گلا بولکوادزه قهرمان زیر ۲۳ سال جهان از گرجستان قرار گرفت و در این مرحله نیز با نتیجه ۶ بر یک از سد حریفش گذشت.

گرایی که دو مبارزه قبلی اش را با برد پشت سر گذاشته بود، در مبارزه سوم به مصاف رومن ولاسوف دارنده دو مدال طلای المپیک و قهرمان پرآوازه کشتی فرنگی جهان رفت و در این کشتی ۱۰ بر یک مغلوب حریف روس شد تا با توجه به محتمل بودن فینالیست شدن ولاسوف، او فردا کارش را در گروه شانس مجدد دنبال کند.

ببینید:

فیلم/ شکست گرایی مقابل قهرمان نامدار روس

وزن ۷۲ کیلوگرم: محمدرضا مختاری کشتی‌گیر شیرازی کشورمان در دور نخست با کریستوف بورگر از اتریش کشتی گرفت و با نتیجه ۹ بر صفر از سد این رقیب گذشت تا راهی دور بعدی شود.

مختاری در دور بعدی موفق شد با نتیجه ۱۲ بر ۲ از سد جی یول لی از کره‌جنوبی بگذرد.

ملی‌پوش کشورمان برای آنکه جواز حضور در مرحله نیمه نهایی را پیدا کند، به مصاف «اولوو گانیزاده» از آذربایجان رفت و این حریف را مقتدرانه با نتیجه ۹ بر صفر شکست داد و گام به دیدار ما قبل فینال گذاشت.

ببینید:

فیلم/ برد مقتدرانه مختاری مقابل حریف آذربایجانی

وزن ۸۲ کیلوگرم: پژمان پشتام که سومین نماینده ایران بود که امروز روی تشک رفت، درحالیکه ۴ امتیاز از حریف پیش بود، مقابل حریف هندی سه امتیاز از دست داد و در نهایت با نتیجه ۴ بر ۳ سینگ هارپریت از هند را شکست داد.

پشتام در دور بعدی طارق عبدالسلام از بلغارستان را با نتیجه ۷ بر ۲ از پیش رو برداشت و به مرحله یک چهارم نهایی راه پیدا کرد.

ببینید:

فیلم/ صعود پشتام به نیمه‌نهایی با شکست نماینده بلغار

نماینده کشورمان در مبارزه بعدی رودرروی کولیف از بلاروس قرار گرفت و درحالیکه برای رسیدن به نیمه نهایی، به برد این کشتی احتیاج داشت، با نتیجه ۳ بر یک از سد حریف گذشت تا راهی نیمه نهایی شود.

وزن ۵۵ کیلوگرم: سجاد عباس‌پور کشتی گیر جوان ایران ۱۰ بر یک مغلوب مکس نووری از آمریکا شد. با توجه به شکست ۹ بر صفر نماینده آمریکا در مرحله یک‌چهارم نهایی، عباس‌پور حذف شد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس