روزانه ۴ میلیون دلار صادرات در مرز مهران انجام می‌شود

غلامی به فعالیت گمرک در ایام تعطیلات هفته جاری اشاره کرد و گفت: روزانه ۳ تا ۴ میلیون دلار صادرات در مرز بین المللی مهران انجام می‌شود.

به گزارش مشرق، روح اله غلامی، مدیرکل گمرکات استان ایلام  با بیان اینکه روزانه ۴ میلیون دلار صادرات در مرز مهران انجام می‌شود گفت :صادرات شش ماهه منتهی به شهریور ماه امسال ۴۶۶ میلیون دلار به وزن ۹۱۴ هزار تن که نسبت به سال گذشته با توجه به تعطیلات گمرک عراق در سال گذشته به علت کرونا و شرایط بهتر تولید ۱۵۵ درصد از لحاظ ارزش و ۱۷۸ درصد از لحاظ وزن رشد داشته است.

او با اشاره به اینکه شرایط کشور ما به نحوی است که استراحت و خواب خوراک را باید از خود بگیریم تا بتوانیم از تولید و صادرات حمایت و درآمدهای ارزی را افزایش دهیم، اظهار داشت:با شرایط استثنایی که بر ایلام حاکم شده است می‌طلبد در جهت افزایش سهم خود از صادرات تلاش‌ها چند برابر شود تا خروجی آن برای استان در زمینه‌های مختلف مثبت شود.

مدیرکل گمرکات استان ایلام تصریح کرد: می‌بایست بازارچه‌های چیلات و چنگوله که مصوبه هیات دولت را دارد با رایزنی چه از طریق دیپلماسی وزارت امور خارجه و چه مقامات استانی و دیپلماسی پارلمانی، فعال کنیم تا این استان بتواند در زمینه‌های مختلف قله‌های ترقی را طی کند.

غلامی خاطرنشان کرد: منطقه آزاد مهران یکی از استثنایی‌ترین فرصت‌های استان ایلام است که با توجه به مزیت‌هایی که مرز مهران دارد در صورت تکمیل زیرساخت‌ها و مهیا کردن شرایط جهت حضور سرمایه گذاران، می‌توان هم در بخش تولید و صادرات و هم در بخش اشتغال بسیاری از مشکلات کنونی را حل نمود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علیرضا کیا IR ۰۸:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۶
    0 0
    محصول کشاورزی هستند که پدر اکوسیستم ایران و منابع آب ایران رو در میاره.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس