قیمت سه محصول لبنیاتی پرمصرف ۱۰ درصد کاهش می یابد

وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد: با تصمیمی که در ستاد تنظیم بازار گرفته شد و بنا به دستور رئیس جمهوری، فراوانی و دسترسی اقلام، از هفته آینده قیمت سه محصول اصلی شیر، پنیر و ماست ۱۰ درصد کاهش می یابد.

به گزارش مشرق و نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، «سیدجواد ساداتی نژاد» روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از مناطق عشایری شهرستان زرندیه و در جمع مردم روستای «خرم آباد لقو» اظهار کرد: بخشی از مشکلات عشایر و روستاییان مربوط به حوزه های زیرساختی مثل مشکلات دانش آموزان عشایر و دسترسی آنها به اینترنت، مشکلات بهسازی جاده های دسترسی عشایر و گازرسانی منطقه است.

وی افزود: گازرسانی نیز یکی از مهمترین مطالبات ۱۴ منطقه عشایری زرندیه محسوب می شود.

ساداتی نژاد اظهار کرد: بر اساس مصوبه سفر رئیس جمهور به ایلام و کهگیلویه و بویراحمد، عشایر منطقه می توانند دام مازادشان را به شرکت پشتیبانی امور دام بفروشند و یا دام مولد را با علوفه امانی پرواربندی کرده و پس از فروش با این شرکت تسویه حساب کنند.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: هفته آینده کمیته ویژه ای برای بررسی مسائل بین منابع طبیعی و عشایر و روستاییان تشکیل می شود.

ساداتی نژاد گفت: در هفته آینده شرکت پشتیبانی امور دام و بخش خصوصی با کمک اتحادیه ها و تشکل ها نسبت به توزیع تخم مرغ و مرغ در حوزه شهرهایی که بر اساس بررسی های انجام شده با کمبود مواجه هستند، اقدام خواهد کرد.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان این که تلاش می کنیم آرامش و ثبات در بازار محصولات غذایی وجود داشته باشد، تاکید کرد: بخشی از مشکلات امروز تولید به تصمیمات و برنامه ریزی های گذشته مرتبط است اما در کل تلاش می شود از ظرفیت تشکل ها استفاده کنیم تا آرامش در بازار ایجاد شود.

وی در مورد روند احداث پایانه های پسته و انار برای شهرستان های زرندیه و ساوه که با مشکل واگذاری، مالکیت و تسهیلات روبرو هستند، گفت: این موضوعات در کمیته ای ویژه بررسی می شود تا باغداران ساوه و زرندیه از مزایای این پایانه ها بهره مند شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۹:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۶
    2 0
    به این می گویند کشف قیمت: خودت بخورش، نوش جانت! کاهش قیمت به علت ناتوانی مردم در خرید این اقلام و گندیدن حجم بزرگی از تولیدات لبنی در روزهای اخیر بوده است و گرنه عزم بر افزایش بیشتر قیمتها بود.
  • IR ۱۹:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۶
    1 0
    وای خدا رو شکر همه مشکلات حل شد.
  • IR ۲۰:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۶
    1 0
    مزه اش فراموش کردیم
  • IR ۲۰:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۶
    1 0
    پنیر پگاه کوچک و ساده در اردبیل و کوثر قیمتش 4500 بود و طی یک هفته شده 6000تومن یعنی چند درصد افزایش؟ چطور ارزان شده؟ بر شرکتهای پگاه کسی نظارت دارد؟
  • احمد IR ۰۹:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
    0 0
    یکم به فکر حل مشکلات مردم باشید مردم از این تورم وحشتناک خسته شدن .....1مذاکره برجام 2 پیوستن به اف تی افدو راه حل تمامی مشکلات ایران
  • IR ۱۵:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
    1 0
    وقتی کالای لبنیات هرروزافزایش یافته وسفره مردم کوچکترشده مگرفقط با ده درصدارزشی دارد که بتوان اینگونه لبنیات راارزان ورضایت مردم راجلب کرد؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس