کد خبر 1282763
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۱
رونق صنعت گیاهان دارویی با تلاش ۸۰۰ شرکت

با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و تلاش حدود ۸۰۰ شرکت، صنعت گیاهان دارویی و طب سنتی در مسیر پیشرفت و توسعه فناورانه قرار گرفت.

به گزارش مشرق به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، یکی از رسالت های اصلی ستاد توسعه علوم و فناوری‌های گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری که در سند ملی گیاهان دارویی و طب سنتی نیز به آن اشاره شده است، حمایت‌های مادی و معنوی از فعالیت‌های علمی، فناوری، اقتصادی و طرح‌های دارای ظرفیت فناوری و تجاری‌سازی شرکت‌های دانش بنیان و خلاق است.

این کار در قالب ۶ ماموریت از مرحله مرجعیت علمی تا توسعه بازار محصولات دانش بنیان و نوآور انجام می‌شود. معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای اجرایی کردن آن، ۱۱۰ برنامه حمایتی از شرکت‌های دانش‌بنیان و ۴۸ برنامه برای شرکت‌های خلاق در نظر گرفته است.

در حال حاضر طبق آخرین آمار حدود ۱۸۶ هزار شرکت دانش‌بنیان،  ۵۸ شرکت خلاق، ۳۶۰ شرکت فناور تولیدکننده دارو و فرآورده گیاهی در کشور فعالیت می‌کنند که در کل می‌توان گفت تعداد شرکت‌های فعال در صنعت گیاهان دارویی که شامل کشت، بسته بندی، بذر، شیرین‌کننده‌های گیاهی و غیره می شود، حدود ۸۰۰ شرکت است.

محمدحسن عصاره، دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: این صنعت در مسیر رشد و توسعه قرار دارد و ایجاد مراکز نوآوری و شتابدهنده‌های تخصصی نیز به رشد مضاعف آن کمک کرده است.

 وی اظهار کرد: با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، ذیل برنامه توسعه زیست بوم شرکت‌های خلاق، ظرفیت علمی و نوآورانه نهفته در شرکت‌های حوزه گیاهان دارویی و طب سنتی به کمک زیست‌بوم ایجاد شده، مورد حمایت قرار گرفت و سهم شرکت‌های این حوزه از اقتصاد دانش‌بنیان افزایش یافت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس