کد خبر 1283083
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۶
همگرایی محور مقاومت کابوس تل آویو در جنگ بعدی

اسرائیل در جنگ بعدی با یک تقابل گسترده و فراگیر در تمامی جبهه‌ها مواجه خواهد شد و در این رابطه جبهه داخلی (عمق رژیم صهیونیستی) هم از آن مستثنی نخواهد شد.

به گزارش مشرق، بالوم هالیوی در یادداشتی که در روزنامه معاریو منتشر شد نوشت: اسرائیل در جنگ بعدی با یک تقابل گسترده و فراگیر در تمامی جبهه‌ها مواجه خواهد شد و در این رابطه جبهه داخلی (عمق رژیم صهیونیستی) هم از آن مستثنی نخواهد شد.

به نوشته این روزنامه عبری زبان، این جنگ خطری حیاتی برای ادامه بقای اسرائیل خواهد بود زیرا صدها موشک عمق اسرائیل، زیرساخت‌های آن و مراکز قدرت نظامی آنرا هدف قرار می‌دهد.

به نوشته این تحلیل‌گر، اسرائیل تمامی جنگ‌های خود را از سال ۱۹۶۷ به بعد در خارج از مرزهای خود انجام داده است اما براساس پیش بینی تمامی تحقیقات مربوط به امنیت ملی جنگ بعدی جنگی فراگیر خواهد بود.

این تحلیل‌گر افزود در جنگ بعدی تمام خاک اسرائیل از گوش دان تا ایلات در معرض هزاران موشک نقطه زن قرار خواهد گرفت در حالی که حملات داخلی و پیشروی‌های زمینی علیه شهرک‌های مرزی و نیز عملیات در داخل (مناطق ۱۹۴۸) هم به آن اضافه می‌شود.

هالیوی به اسرائیلی‌ها خبر داد در جنگ بعدی باید منتظر اصابت بیش از ۲۵۰ هزار فروند از انواع و اقسام موشک‌هایی باشند که هم‌اکنون هم به سوی اسرائیل نشانه رفته‌اند.

این نویسنده اسرائیلی به نقل از ارزیابی‌های امنیتی خبر داد، کارشناسان معتقدند با آغاز جنگ روزی در حدود ۳ هزار فروند موشک به سوی شهرها، شهرک ها، فرودگاه ها، بنادر، شبکه‌های اصلی جاده ها، مراکز کنترل، پایگاه‌های ارتش، انبارهای مهمات نیروی زمینی که ارتش در جنگ‌ به آن تکیه کاملی دارد و بدون آن امکان دفاع کردن از دولت یهودی وجود ندارد، شلیک خواهد شد.

مقاله این روزنامه عبری زبان اعتراف می‌کند، وقوع این جنگ امری حتمی است اما فقط تاریخ آن هنوز مشخص نیست، جنگی که بدون هیچ تعارفی موجب ویرانی اسرائیل شده و ویرانی آن را باید با ویرانی عراق، سوریه، لبنان، لیبی و یمن مقایسه کرد.

در پایان هالیوی تاکید می‌کند روز به روز جبهه‌های متخاصم که هدفی جز از بین بردن اسرائیل ندارند، افزوده می‌شوند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس