کد خبر 1283183
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۹
کشتی فرنگی قهرمانی جهان| رکورد فینال برای کشتی فرنگی شکسته شد؛ صعود از دو به چهار و باز هم محمد بنا

با فینالیست شدن محمدرضا گرایی و میثم دلخانی، رکورد تعداد فینالیست‌های کشتی فرنگی ایران در مسابقات قهرمانی جهان از دو به چهار رسید.

به گزارش مشرق، بعد از آنکه محمدهادی ساروی و علی اکبر یوسفی به فینال اوزان ۹۷ و ۱۳۰ کیلوگرم رسیدند، هنوز رکوردی درخصوص فینالیست‌های کشتی فرنگی برای ایران جابه جا نشده بود چراکه قبل‌تر نیز در این رشته چندین مرتبه صاحب دو فینالیست شده بودیم؛ اما در روز سوم مسابقات که کشتی‌ها در اوزان ۶۳ و ۶۷ کیلوگرم دنبال شد و محمدرضا گرایی و میثم دلخانی نیز فینالیست شدند، رکوردی جدید به نام کشتی فرنگی ایران و البته بار دیگر به نام محمد بنا به ثبت رسید.

هرچند که کشتی فرنگی رکورد جاودانه را در تاریخ بازی‌های المپیک برای کشتی ایران در سال ۲۰۱۲ در لندن رقم زد و شاگردان محمد بنا در آن المپیک با حمید سوریان، امید نوروزی و قاسم رضایی علاوه بر اینکه فینالیست شدند، به مدال طلا هم رسیدند.

در مسابقات قهرمانی جهان تاکنون در ماردل پلاتا، بوداپست، مسکو، استانبول و تاشکند کشتی فرنگی تجربه دو فینالیست را داشته که در این بین سه مرتبه نیز هدایت تیم برعهده محمد بنا بوده است.

این بار در جهانی ۲۰۲۱ اسلو، کشتی فرنگی ایران در مسابقاتی که البته در ۱۰ وزن برگزار می شد، با هدایت محمد بنا ۴ فینالیست داشت که تا این لحظه ساروی و یوسفی صاحب مدال طلا شده اند و رضا گرایی و میثم دلخانی نیز برای رسیدن به طلا شانس زیادی دارند.

بیشتر بخوانید:

واکنش اتحادیه جهانی کشتی به روز خوب ایران

۵ مسابقه جهانی که با دو فینالیست برای کشتی فرنگی ایران همراه بود را در زیر مشاهده می کنید:

*۱۹۶۹ ماردل پلاتا (آرژانتین)

۴۸ کیلوگرم:‌ رحیم علی‌آبادی (نقره)

۵۸ کیلوگرم: فیروز علیزاده (طلا)

*۲۰۰۵ بوداپست (مجارستان)

۵۵ کیلوگرم: حمید سوریان (طلا)

۶۰ کیلوگرم: علی اشکانی (نقره)

با اولین سرمربیگری محمد بنا در تیم ملی بزرگسالان، مدیریت فنی این تیم را نیز حسن بابک برعهده داشت.

*۲۰۱۰ مسکو (روسیه)

۵۵ کیلوگرم: حمید سوریان (طلا)

۹۶ کیلوگرم: امیر علی‌اکبری (طلا)

هدایت این تیم نیز برعهده محمد بنا بود.

*۲۰۱۱ استانبول (ترکیه)

۶۰ کیلوگرم: امید نوروزی (طلا)

۶۶ کیلوگرم: سعید عبدولی (طلا)

دو فینال این مسابقه جهانی نیز با هدایت محمد بنا اتفاق افتاد.

*۲۰۱۴ تاشکند (ازبکستان)

۵۹ کیلوگرم: حمید سوریان (طلا)

۶۶ کیلوگرم: امید نوروزی (نقره)

احد پازاچ سرمربیگری تیم ملی را برعهده داشت.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمد IR ۱۲:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۸
    3 10
    موفقیت درازاد وفرنگی عالی بود ولی یادتان باشد المپیک اوردگاه اصلی هست وما دران همیشه ناکام ومغلوب.دلیل؟دربوق وکرنا کردن این پیروزیهاست.همه میدانند جهانی بعدازالمپیک مسابقاتی دستگرمی برای ناکامان المپیک است.به اندازه شادی نکنید ن زیاد
  • IR ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۸
    5 1
    باارزش ترین طلای این مسابقات طلای یوسفی در سنگین وزن بود
  • IR ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۸
    10 1
    وزیر ورزش باید تا میتونن پاداش و حقوق اینها رو بیشتر کنه بزرگان فوتبال قراردادهای نجومی دارند و نتیجه دلخواه رو هم نمیگیرند ولی سایر رشته ها که در موقعیت های جهانی شاهکار میکنند کمترین حقوق و پاداش رو دارند. مجلس یا وزیر ورزش باید کاری بکنند
  • IR ۱۶:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۸
    0 0
    در ضمن یادم رفت از پوشاک مجید و هر تولید کننده پوشاک درخواست میکنم یک طرح جدید و جنس خوب برای کشتی طراحی کنند خیلی لباس بدیه خیلی چسنبدس و نامناسبه بعضی هاشون آنقدر نازکه که ( ببخشید ) شورتشون هم دیده میشه و من خجالت میکشم به کشتی نگاه کنم. حجاب هم برای زن واجبه و هم برای مردان ، ولی برای مردان محدودیت کمتره . امیدوارم کسی پیدا بشه و یک طرح خوب و اسلامی تولید کنند .
  • علی US ۲۲:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۸
    0 0
    محمد بنای عزیز و شاگردانش دهن پانترک ها رو جر دادند. مرحبا ایرانی باغیرت. امید اینکه الهام خانم و عرودوخان و طرفداران بی هویت بی ارزششون دست از لاف زنی و گزافه گویی که کار همیشگی اوناست دست بردارند. و کمی حیا کنن وگرنه تو تمام عرضه ها اینجوری جرشون میدیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس