اعطای نشان فداکاری به امیر سرتیپ دوم شهید «شاهپوری»

برابر تصویب «شورای عالی نشان‌ها» در ارتش جمهوری اسلامی ایران، نشان فداکاری به امیر سرتیپ دوم شهید «فیروز شاهپوری» تعلق گرفت.

به گزارش مشرق، برابر تصویب «شورای عالی نشان‌ها» در ارتش، به‌پاس رشادت و مدیریت جهادی در صحنه‌ها و برهه‌های سرنوشت‌ساز دوران پیروزی انقلاب و دفاع مقدس و ایثار و بذل جان در اعتلای ایران سربلند اسلامی، نشان فداکاری به شهید والامقام ارتش اسلام، «فیروز شاهپوری» که سرسختانه در خط مقدم دفاع از استقلال، تمامیت ارضی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایستاده‌اند، تعلق گرفت.

نشان فداکاری که اعطایی مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) به ارتش جمهوری اسلامی ایران است، نماد ایثار و ازخودگذشتگی دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشگاه افسری امام علی (ع) ارتش است که در راه پاسداری از استقلال و تمامیت ارضی کشور و نظام جمهوری اسلامی ایران مردانه ایستاده و دفاع کرده‌اند؛ بنابراین گزارش، امیر سرتیپ دوم شهید فیروز شاهپوری، در سال ۱۳۲۶ در تهران به دنیا آمد. پس از طی پس از اخذ دیپلم در آزمون ورودی دانشکده افسری پذیرفته شد و به تحصیل علوم و فنون نظامی پرداخت. بعد از فراغت از تحصیل و طی دوره مقدماتی، خدمت رسمی خود را در یگان‌های نیروی زمینی ارتش آغاز نکرد.

در سال ۱۳۶۵ جهت فراگیری آموزش‌های عالی نظامی به دانشکده فرماندهی و ستاد آجا (دافوس) اعزام و بعد از اتمام دوره، مجدداً در جبهه‌های حق علیه باطل در قرارگاه عملیاتی شمال غرب آجا در سقز مشغول به انجام وظیفه شد.

در سال ۱۳۶۶ در عملیات برون‌مرزی منطقه «مریوان ـ پنجوین» در اثر بمباران شیمیایی رژیم بعث عراق دچار عارضه شیمیایی شد. وی تا سال ۱۳۷۰ ضمن ادامه خدمت، تحت درمان بود.

سرانجام این جانباز فداکار میهن در تاریخ ۳ خردادماه ۱۳۷۱ بر اثر تشدید عارضه شیمیایی پس از تحمل چندین سال مجروحیت و بیماری به فیض شهادت نائل آمد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۸
    0 0
    روحشان شاد هم فداکاری هم شجاعت حقشونه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس