فرانسه میزبان تروریست ها و خیانتکارهای فراری

پس از پیروزی انقلاب اسلامی، پاریس به مأمن و پناهگاه تروریست های ضد ایرانی و گروهک های جدایی طلب و خیانتکارهای فراری بدل شد.

سرویس سیاست مشرق - روز ۱۷ مهرماه «ابوالحسن بنی صدر» اولین رئیس جمهور ایران که پس از عزل از فرماندهی کل قوا و ریاست جمهوری، با پوشش زنانه از کشور فرار کرد، پس از یک دوره طولانی بیماری در بیمارستان سالپتریه پاریس در سن ۸۸ سالگی در فرانسه درگذشت.

پس از اعلام خبر مرگ بنی صدر، رسانه ها به بازخوانی خیانت های وی پرداخته و آن را تشریح کردند. اما نکته ای که در این میان از نگاه فعالین و رسانه ها پنهان ماند، میزبانی پاریس از وی و کارنامه سیاه دولت فرانسه در اقدامات ضدایرانی است.

«ابوالحسن بنی‌صدر» رییس‌جمهور خیانتکاری که با عدم کفایت از سوی ملت ایران در خرداد ۱۳۶۰ عزل شد و چند روز بعد با کمک مسعود رجوی-سرکرده گروهک منافقین- به پاریس گریخت، از جمله عناصر ضدانقلابی بود که به صورت شبانه‌روزی توسط پلیس فرانسه حفاظت می شد.

فرانسه میزبان تروریست‌ها و خیانتکارهای فراری/ «آزادی بیان فرانسوی» با چاشنی جنایت و خیانت

پس از پیروزی انقلاب اسلامی، پاریس به مأمن و پناهگاه تروریست های ضد ایرانی و گروهک های جدایی طلب و خیانتکارهای فراری بدل شد.

یکی از نقاط سیاه در کارنامه حقوق بشری فرانسه، میزبانی و حمایت ویژه از گروهک تروریستی منافقین است. گروهکی جنایتکار که ۱۷ هزار ایرانی از جمله کودک و زن و مرد و پیر و جوان را به فجیع ترین شکل ممکن به شهادت رسانده بود.

فرانسه میزبان تروریست‌ها و خیانتکارهای فراری/ «آزادی بیان فرانسوی» با چاشنی جنایت و خیانت

نکته قابل تأمل اینجاست که منافقین هر سال یک میتینگ سالیانه در پاریس برگزار کرده و فرانسه تمام قد در برگزاری این میتینگ ضد ایرانی مشارکت دارد.

در سالهای گذشته تعدادی از شخصیت‌ها و مقام های فرانسوی نیز در میتینگ ضدایرانی گروهک تروریستی منافقین سخنرانی کرده اند.

تاکید فرانسه بر حمایت از تروریست های ضدایرانی

«فیلیپ تیه‌بو» سفیر فرانسه در تهران در مصاحبه با روزنامه اعتماد در پاسخ به این سوال که «دولت‌های منطقه از جمله جمهوری اسلامی ایران و دولت سوریه، فرانسه را به میزبانی گروه‌های تروریستی متهم می‌کنند. فکر می‌کنید چرا برخی گروه‌های شبه‌نظامی و تروریستی پاریس را محل امنی برای رهبری عملیات تروریستی و ایجاد ناامنی در کشورهای منطقه می‌بینند؟» گفت: «در مورد ایران، من دقیقا متوجه نشدم منظورتان چیست»!

خبرنگار در ادامه گفت: «گروه موسوم به مجاهدین خلق...»، سفیر فرانسه در پاسخ گفت: «موضع فرانسه در این مساله هم کاملا روشن است. در فرانسه و چندین کشور اروپایی دیگر، گروهMKO  قانونا یک گروه تروریستی شناخته نمی‌شوند. ولی فعالیت این گروه‌ها خلاف قوانین فرانسه، کاملا ممنوع خواهد بود. اگر عملیاتی انجام دهند که از نظر ما غیرقانونی باشد، آنگاه این گروه قابل پیگرد قانونی است».

فرانسه میزبان تروریست‌ها و خیانتکارهای فراری/ «آزادی بیان فرانسوی» با چاشنی جنایت و خیانت

تیه‌بو در ادامه گفت: «دولت فرانسه هیچ ارتباطی با گروه مجاهدین خلق ندارد. ممکن است برخی شخصیت‌های رسانه‌ای و سیاسی از این گروه حمایت کنند. اما براساس قواعد آزادی بیان، سیستم قضایی فرانسه و اروپا نمی‌تواند مانع ارتباط این افراد با این گروه شود...مسلما آزادی بیانی در اروپا و به‌ویژه فرانسه وجود دارد که اجازه می‌دهد شخصیت‌های پارلمانی و گروه‌های سیاسی با گروه‌های مختلف وارد تعامل شوند و برای ما امکان جلوگیری از این تعاملات وجود ندارد».

در تیرماه ۹۶ نیز «فرانسوا سنمو»، سفیر سابق فرانسه در تهران در مصاحبه با روزنامه شرق در اظهارنظری مشابه و با لحنی طلبکارانه گفت: «سازمان مجاهدین ] گروهک تروریستی منافقین[ هرسال در حومه پاریس گردهمایی دارد و قوانین فرانسه مدافع حق آزادی تظاهرات و بیان است و مادامی‌که در این گردهمایی، عملی غیرقانونی یا خلاف نظم عمومی اتفاق نیفتاده، مقامات فرانسوی اجازه ممنوع‌کردن آن را ندارند...این مسئله موضوعی جدا از روابط دوجانبه است و در فرانسه به آقای ظریف متذکر شدیم».

هر دو سفیر فرانسه با ژست «دفاع از آزادی بیان» از گروهک جنایتکار منافقین حمایت کرده اند. این در حالی است که گروهک جنایتکار منافقین در دهه ۶۰ ابتدا مسئولین و سران نظام را هدف ترورهای خود قرار داده و در ادامه به قتل عام مردم پرداختند. اعضای این گروهک تروریستی، مردم عادی را در مغازه، خانه و خیابان به طرز وحشیانه ای به قتل می رساندند.

پاریس، مأمن لیدرهای فتنه

پاریس علاوه بر میزبانی از رئیس جمهور معزول و فراری، میزبان لیدرهای فتنه ۸۸ نیز بوده و هست.

فرانسه میزبان تروریست‌ها و خیانتکارهای فراری/ «آزادی بیان فرانسوی» با چاشنی جنایت و خیانت

برای نمونه، «اردشیر امیرارجمند» مشاور ارشد میرحسین موسوی در سال ۸۸ سالهاست که در فرانسه به سر می برد. امیرارجمند در بحبوحه فتنه ۸۸ از طریق برادرش که از اعضای گروهک تروریستی منافقین است با هماهنگی و پشتیبانی منافقین به کردستان عراق می‌گریزد و از آنجا با تأیید مهره معتمد دستگاه امنیتی فرانسه وارد پاریس شده و تحت‌الحفظ سرویس امنیتی فرانسه قرار می‌گیرد.

همچنین «نیما زم» که به اذعان خودش با همکاری همه‌جانبه منافقین از لیدرهای اغتشاشات کور و محدود دی ماه ۹۶ بود و به صراحت در کانال آمدنیوز ساخت بسته‌های انفجاری و تروریستی را آموزش می‌داد تحت‌الحمایه مستقیم سرویس اطلاعاتی فرانسه موسوم به «دی. جی. اس. ای» بود.

فرانسه میزبان تروریست‌ها و خیانتکارهای فراری/ «آزادی بیان فرانسوی» با چاشنی جنایت و خیانت

اقدامات جنایتکارانه فرانسه در جنگ تحمیلی

صدام در طول جنگ تحمیلی علیه ایران، خریدهای بسیاری از فرانسه انجام داد. برای نمونه انعقاد قرارداد تسلیحاتی یک میلیارد دلاری میان رژیم بعث و فرانسه در نوزدهم آبان سال ۶۰ موجب ارتقای جنگنده های رژیم بعث شده و این رژیم با بمباران شهرهای مختلف ایران، تعداد زیادی زن و کودک و پیر و جوان را به شهادت رساند.

فرانسه میزبان تروریست‌ها و خیانتکارهای فراری/ «آزادی بیان فرانسوی» با چاشنی جنایت و خیانت

هواپیماهای میراژ و سوپراتاندارد و همچنین موشک های رولاند و اگزوسه از جمله جنگ افزارهای فرانسوی بودند که توسط رژیم بعث مورد استفاده قرار گرفته و این تجهیزات، کودکان و زنان و پیر و جوان ایرانی را به کام مرگ کشاند.

دولت فرانسه در سالهای گذشته یکی از حامیان و تجهیزکنندگان اصلی گروهک تروریستی داعش در عراق و سوریه نیز بوده است.گروهکی جنایتکار که نیروی نیابتی دولت های سلطه گر غربی و برخی حکام مرتجع در منطقه بوده و هدف نهایی آن نیز ایران بوده است.

دولت فرانسه در طول تاریخ جنایات فراوانی را در اقصی نقاط جهان و از جمله آفریقا و غرب آسیا مرتکب شده است. دولتی که ژست دفاع از آزادی بیان می گیرد و خود را الگوی دموکراسی در جهان می نامد اما تنها در یک قلم در جریان اعتراضات موسوم به «شنبه های اعتراض» در پاریس و برخی دیگر از شهرهای فرانسه، پلیس این کشور تعداد زیادی از شهروندان فرانسوی را با سلاح، کور می کند.

ناگفته نماند که علیرغم کارنامه سیاه فرانسه در روابط با ایران، رئیس جمهور سابق در اظهارنظری تأمل برانگیز گفته بود «شخص رئیس‌جمهور فرانسه به من گفت که یکی از اهداف ما اشتغال جوانان ایرانی است»!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 53
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • امیرو IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
    28 1
    همیشه لاشخورها زود یکدیگر رو پیدا میکنند. فرانسه , انگلیس و آمریکا نه تنها دشمن ایران بلکه دشمن بشریت به شمار می آیند. هیچوقت کشتارهای الجزایر , هند و هیروشیما از وجدان تاریخ پاک نخواهند شد.
  • داوود IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
    15 1
    فرانسه از زمان ناپلیون به ایران خیانت کرده . همینکه منافقین رو که جا دنیا راهشون نمیدند اسکان دادند گویا خیلی چیزاست . نه تنها اسکان دادند بلکه امکانات برگزاری کنفرانس و داشتن تلویزون هم در اختیارشون هم میذارند هنوز یادمون نرفته تو جنگ چه کمکهای که به صدام نکردند اگر کمک نمیکردند صدرصد کار صدام تموم شده بود . خون فرانسه آغشته به خون جوانان ماست . ولی ما چکار کردیم پژو ورشکسته که تو دنیای اتومبیل سازی حرفی واسه گفتن نداشت نجات دادیم اونهم همیشه ما رو قال گذاشت . الان هم همه منتظرند بعد از تحریمها فورا بازار رو برای پژو باز کنند . اگه واقعا براتون مهمه نذارید پژو برگرده
    • نبى زاده خوانسارى IR ۱۷:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
      1 15
      داوود كمى احساسات بى ارزش را كنار بگذارد عاقلانه انتقاد كن كه بپذيرند. براى رضايت و خوشحالى خودت چيزى ننويس
  • IR ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
    11 19
    فرانسه میزبان امام خمینی هم بود
    • IR ۱۸:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
      12 3
      اخوی! امام به فرانسه تبعید شد انقدر تکرار نکن! خود امام هم از فرانسه بیزار بود
    • IR ۱۸:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
      8 2
      نخیر. فرانسه در مشارکت با رژیم پهلوی، پذیرفت که امام خمینی به این کشور تبعید شود. هدف این بود که نهضت اسلامی ناکام مانده و ارتباط امام با داخل ایران قطع شود. که البته به فضل الهی این همدستی شوم به نتیجه مدنظر پاریس و شاه نرسید
    • FR ۱۸:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
      1 1
      هدف البته چیز دیگری بود ولی عدو سبب خیر شد..... فرانسه فکر میکرد میتواند انقلاب ایران را منحرف و یا کنترل کند اما امام خمینی را نشناخته بود !
    • امیرو IR ۱۹:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
      4 1
      میزبانیش جهت موس موس کردن بود. شاید احتمال میداد در آینده باید پنجره ای بسوی انقلابیون باز بگذارد و صد البته برای خالی کردن کیسه و ورود جاسوسان.
    • محمد IR ۲۰:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
      6 1
      رژیم بعث به دستور شاه امام خمینی را به فرانسه تبعید کردن امام خمینی به میل خودش اونجا نرفت
  • كاظم IR ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
    6 8
    و در جنبش منجر به پيروزى انقلاب اسلامى در ايران با هواپيماى AIR FRANCE و در نوفل لو شاتو بد نبودند ولى بعدا خراب شدند .......... كه ديديم و ميبينيم.
    • IR ۱۹:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
      2 1
      اونجا هم منافعشون ایجاب کرد که امام را به فرانسه راه بدن بعدش هم شرایط در شهریور و مهر سال 57 به وضعیت بدون بازگشت رسیده بود و فرانسه هم امام رو راه نمی داد باز شاه سرنگون می شد . نکته دیگه اینکه چند سال پیش اسنادی در فرانسه منتشر شده که دستگاه اطلاعات فرانسه می خواسته امام رو به ایتالیا بفرسته و اونجا امام رو از بین ببرن تا با توجه به اوضاع اون زمان ایتالیا که صحنه جنگ بریگادهای سرخ با دولت بود تقصیر رو بندازن گردن بریگادهای سرخ که البته مکر خدا بزرگتر از مکر تمام مکاران عالم است
  • IR ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
    1 2
    به حسب تفکر غربی ، اخلاق نسبی است و دقیقا در جایی اعتبار دارد که منفعتی بزرگ را تامین کند یا از ضرری جلوگیر شود . رویکرد غربی ها در دید ما رویکردی متناقض است ولیکن از این نظر انان دقیقا ان می کنند که باید بکنند .
  • IR ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
    10 15
    اون موقع که فرانسه میزبان امام بود خوب بود حالا بد شد!
    • مهدی IR ۱۹:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
      2 1
      فرانسه همیشه کشوری ظالم و استعماری بوده در الجزائر و دیگر کشورهای افریقایی جنایت کرده اگر امام خمینی انجا رفته نه تروریست بود نه جنایتی کرد یک شخصیت معروفی بود که به خاطر او از همه نقاط دنیا برای دیدن او می امدند و منبع درامد توریستی بود دیگر اینکه اخبار رفت و امدها را به رژیم پهلوی گزارش کنند کسی فکر نکند مسایل انسانی در بین بوده است
    • IR ۱۹:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
      1 1
      یه جوری میگی میزبانی انگار هر روز برای امام نوشابه باز میکردن جم خودتون بابا کلی سرت کلی گذاشتن کلی ادم کشتن تو ایران همین تحریم دارو سرطانی چقدر ادم دارن میشکن خودت نزن به خریت
    • IR ۲۲:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
      2 1
      اینها تروریست هستند
  • IR ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
    13 3
    فرانسه مرکز دشمنی با اسلام است. هر جا کشوری اسلامی میخواهد عرضه اندام کند این خروسها وارد میشوند.
    • پاسخكو به بدون نام IR ۱۷:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
      2 8
      ادب بزرگترين سرمايه است بعضى ها به نداشتن ان افتخار ميكنند. با ادبانه انتقد كنيد كه اثر گذار باشد و اما : فرانسه هم همين است كه هست هميشه همين بود چه همان موقع كه ميزبان امام بود چه وقتى كه به پناهندگان بها داد. البته كمى بالا پائين دارد كه بستگى به رييس جمهور وقت دارد
  • ابوالفضل DE ۱۵:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
    4 18
    با ایران و مردم ایران کسی دشمنی نداره
    • محمد IR ۲۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
      11 1
      ایران هم بامردم فرانسه و آمریکا دشمنی ندارد
    • IR ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۹
      2 0
      پس چرا دنبال عقیم کردن مردم ایرانن؟
  • علیرضا IR ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
    11 3
    به نظر من صفت روباه پیر برازنده فرانسه است نه انگلیس
    • ثمرى IR ۲۱:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
      1 8
      بازهم بى ادبى. در شآن يك مسلمان نيست تاكيد اسلام است كه حتى با دشمنان خود حسن كلام داشته باشيد هزاران عليرضا در ايران هستند نادانى شما بشما و عليرضا ها صدمه نميزند به اسلام صدمه نزنيد گناه بزرگى است.
    • علیرضا IR ۰۷:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۳
      0 1
      خطاب به آقا یا خانم ثمری .......بله حق با شماست...ممنون از توصیه تون
  • IR ۱۶:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
    9 21
    درود بر فرانسه مهد علم و ادب و رنسانس و تمدن اروپا
    • IR ۱۷:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
      9 2
      لعنت به فرانسه جنایت کار و ظالم عالم
    • FR ۱۸:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
      10 1
      کاش در فرانسه بودی میدیدی که فرانسه چطور به غلط کردن ساختار شکنی هایش افتاده و چطور نگران امنیت اجتماعی و سیاسی و اخلاقی لایسیته ش شده است
    • مهدی IR ۱۹:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
      4 3
      کسی که درود میفرستد یا احمق است یا همدست
    • آقا بزرگه IR ۱۹:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
      7 3
      و هزاران درود هم بر شما کاهل عقل
    • لوئيز IR ۰۹:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۳
      1 0
      كسيكه درود ميفرستد يا احمق است يا همدست و كسيكه اين ديدگاه را مينويسد قطعا نادان و بدبخت است . اينجا يا يا ندارد
  • بهروز IR ۱۷:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
    3 0
    همین جوایز که به عنوان شوالیه ویا غیره به بعضی ها می دهند ودرداخل هم یک مشت غربگرا کیف می کنند که فلانی نشان شوالیه گرفته حتما با انگیزه های خاصی داده می شود
  • IR ۱۷:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
    1 5
    فرانسه ... و بی ....چهل پنجاه ساله که وقیح ترین و دجال ترین دشمنان ملت ایران را در حود جای داده و شرکتهایی نظیر ایرفرانس بزرگترین جنایت را علیه مردم ایران مرتکب شدند که آثار و تبعات آن همچنان تداوم دارد
  • IR ۱۷:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
    5 1
    بین فرانسه و احمق‌ها حس نزدیکی وجود داره نمونه پناه دادن به گروه مجاهدین مثلاً خلق با اون تفکرات عجیب و احمقانشون
  • FR ۱۷:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
    3 1
    نظام ایران از هر جناح خیلی فرانسویها را تحویل میگیرن و این در صورتی است که اصولا فرانسوی و فرانسه را نباید تحویل گرفت و در این صورت انها دنبال شما میدوند ! فرانسه روحیه استعماری و پلیدی و نژادپرستی (از نوع ما از همه بالاترین را دارند) حتی با خوشان ! و هر چه هم که ساخته سده توسط کارگران مسلمان مستعمره هست. و کل فرانسه یعنی پاریس بقیه هش هم عادی و عقب افتاده تر از ایران ! فقط زیر ساختهایشان چون دولتی هست از امریکا هم جلوترند در حمل و نقل و برق.
  • IR ۱۸:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
    4 1
    تقسیم کار بین. ۴دولت مثلا ابر قدرت . از اول انقلاب انجم گرفته. امریکا دستور کشتار و جنایات. عمل اسرائیل ملکه... پردازش دروغ ها و قهرمان سازی فرانسه. مامن. ضد انقلاب و قاتلان مردم و تروریست ها کانادا مامن دزدان و اختلاس گران و مهاجرت. پول
  • FR ۱۸:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
    2 1
    روحانی یک نامرد بتمام معنا بود که پس از ناامیدی از ترامپ ملعون خیلی با مکرون حرف میزد.....
  • IR ۱۹:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
    1 3
    چرا کلیپ برخورد خشن ماموران گشت ارشاد با یک زن که در شبکه های اجتماعی بازتاب زیادی داد توی سایتتون نمیزارید؟ اینطور می خواهد خلق را به اسلام دعوت کنید
    • IR ۱۶:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۳
      2 0
      اگه مثل بچه آدم در مقابل دستور پلیس مقاومت نمی کرد کسی کاری به کارش نداشت من خودم خدمت تو نیروی انتظامی بوده بارها شاهد بودم که مجرمین در مقابل دستور پلیس می ایستن و فحاشی می کنن و بعضا برخورد فیزیکی هم می کنن حالا ما اون موقع باید سکوت کنیم یکی مواد فروشه یکی .... است یکی دزده حالا که از زور برای دستگیری اون استفاده شده اون نیروی پلیس رو مواخذه می کنن ولی نمیگن که اون زنه چه کرده که پلیس مجبور شده بازداشتش کنه
    • IR ۱۷:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
      0 0
      آفرین! ما هم میگیم چرا پلیس اینجوری برخورد کرد باید مثل مهد تمدن شیطان بزرگ زانو به کلو می ذاشت تا مجرم خفه شود و معنای آزادی را بفهمد.
  • SG ۲۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
    4 7
    فرانسه میزبان امام خمینی ره و افراد انقلابی هم بوده و با روی باز از امام امت پذیرایی کرده نباید یک طرفه قضاوت کرد
    • FR ۰۷:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۳
      2 1
      هفته پيش از انجا رد شدم ديدم ديگر نه ان درخت سيب است و …. ٣ متر علف رويش كرده بود ….و شهرداري مخصوصاً انجا را متروكه ميكند به دستور رجال فرانسه ! زيرا انجا قابل فروش نيست ، نه شهرداري نه استانداري و نه حتي وزارت مسكن انها حق نگاه يا تصميم راجعه ان قطعه دارند و هر تصميم مستقيما به نخست وزيري است !
  • عبادالله CA ۲۰:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
    4 6
    جالبه شما بنی صدر رو متهم به خیانت میکنید در حالیکه سردار شمخانی و صفوی اونو خیانتکار نمیدونن، واقعا چرا انقدر تهمت میزنین، حتی به رفتگان از این دنیا
    • IR ۲۲:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
      3 2
      من نمیدونم کی هستی و کجا زندگی می کنی معلومه که دنبال شیطنتی وگر نه این چیزا فهمش خیلی آیکو نمی خواد ایران توی تحریمه همین دوست گرگ شما جزو تحریم کنندگانه.
    • IR ۲۲:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
      5 3
      عباد الله خان! اولا این حرف شما باید مستند باشه بر فرض که این آقایان گفته باشند معصوم نیستند مثل حمایت شما باطل و اشتباهه
    • عبادالله CA ۰۰:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۳
      2 4
      اولا حرفام کاملا مستنده، آقای شمخانی در برنامه جهان آرا گفت، ثانیا اصلا بحث معصومیت نیست، این افراد معصوم نیستند ولی از بنده و شما و تمام این کسانی که به بنی صدر تهمت زدند مطلع تر هستند، چون در زمان جنگ با بنی صدر بودند، پس بهتره به این راحتی به افراد تهمت ناروا نزنیم
    • IR ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۳
      2 0
      حرف امام برای ما حجته امام از بنی صدر بیزار بود و فرمود 50 سال ما را به عقب برگرداند. از نظر ما اگر کسی کار بلد نیست مسئول بشه خائنه ! خیانت شاخ و دم نداره کسی که با منافقین همدست باشه کسی که برای برندازی نظام تلاش کنه زمان جنگ بنی صدر از تلاش بسیج و سپاه برای جنگ با صدام جلوگیری کرد مقابل امام ایستاد! حرف این دو برای ما حجت نیست!
    • IR ۱۶:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۳
      2 0
      نظر آقای شمخانی این هست که بنی صدر در موضوع جنگ خیانت نکرده چون او می خواست به عنوان فرمانده کل قوا که توسط امام به این مقام منصوب شده بود جنگ رو با روش های خودش به پیروزی ختم کنه در حالیکه اگر خیانت هم نکرده باشه حداقل استراتژی های غلطی اتخاذ کرده ظرفیت نیروهای مردمی رو به طور کامل انکار می کرد و بهشون اسلحه و مهمات نمی داد بعدش در کار فرماندهان ارتش هم دخالت می کرد و طرح ریزی های اونا رو هم با دخالتهای خودش بی اثر می کرد . اما در سایر مسایل اداره کشور با میدان دادن به منافقین و جریان های لیبرال با ملی کردن بانکها که در واقع به این طریق قروض بانکهای خصوصی پیش از انقلاب رو هم ملی کرد در واقع به کشور خیانت کرده . البته نظر آقای شمخانی هم از نظر من اشتباه است چون بسیاری دیگر از فرماندهان جنگ آن زمان معتقد به خیانت بنی صدر در زمینه ادره جنگ هم هستند
  • IR ۲۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
    6 0
    انوقت یک مشت از افراد غرب زده مملکت ما از اینها تمجید میکنند ، قانون وشرع اقدام متقابل را حق ایران میدونه ، وباید با این جماعت پررو فرانسوی مثل خودشون عمل کرد هیچ زمان خیری از این کشور وغربی ها بمملکت ما نرسیده جز زیان وفخر فروشی
  • IR ۲۱:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
    5 0
    کاری نداره ،ما هم باید از اپوزیسیون فرانسه تو کشور نماینده داشته باشیم تا بر اساس اصول دموکراسی نتوانیم با هاش برخورد کنیم . بهترین زبان برای فهماندن به اروپایی ها و آمریکا زبان مقابله به مثل است .
  • آزاد IR ۲۱:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
    3 4
    امام خمینی دوازده سال کجا بود
    • IR ۲۳:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
      4 1
      بی سوادی یکی از نشانه های غربگرایی! چهار ماه همون دوازده ساله که امام توی فرانسه بودند. جالب اینه که ژیسکاردستن رئیس جمهور وقت فرانسه دستور اخراج امام را صادر کرده بود
  • مسودمافیا IR ۰۹:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۳
    0 2
    سفارتشو اتیش بزنیم
  • DE ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۴
    3 0
    فرانسه میزبان تروریست‌ها و خیانتکارهای فراری/ «آزادی بیان فرانسوی» با چاشنی جنایت و خیانت/ ابوالحسن پینوشه ایران شیلی نمیشه ...ابوالحسن لیسانسه برگرد برو فرانسه ...خخخخ این دیوانه هم سقط کرد رفت تو قوطی .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس