کد خبر 1283665
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۵
.

ایران به یک قدرت منطقه‌ای بسیار قوی‌تر از آغاز جنگ سوریه تبدیل شده و زمان اعتراف آمریکا به شکست فرا رسیده است.

به گزارش مشرق، روزنامه کیهان در ستون اخبار ویژه خود نوشت: روزنامه کویتی الرأی با انتشار این ارزیابی نوشت: ایران همه را وادار می‌کند تا سوریه را به آغوش جامعه بین‌الملل برگرداند.

‎کشتی‌های حامل سوخت ایران برای لبنان از طریق سوریه، پرونده‌های منطقه‌ای و بین‌المللی مهمی ‌را با قدرت روی میز گذاشتند و پیامدها و پس‌لرزه‌های آن نه‌تنها به لبنان بلکه به آمریکا، روسیه و کشورهای عربی رسید و آنها شروع به بازنگری در محاسبات خود و پایان دادن به محافظه‌کاری و مخالفت خود با بازگشت سوریه به آغوش عربی کردند.

حوادث زیادی در ماه‌های اخیر در منطقه غرب آسیا رخ داده که از سفر پادشاه اردن به واشنگتن و مسکو و سفر اسد به روسیه آغاز شد و انتظار می‌رود رئیس‌جمهور ‌ترکیه هم به زودی به واشنگتن سفر کند. همچنین بغداد میزبان دو نشست بود، نمی‌توان این تحرکات را از عقب‌نشینی آمریکا از افغانستان پس از بیست سال‌ اشغال جدا دانست.

تحول برجسته‌تر، اظهارات عبدالله دوم پادشاه اردن در واشنگتن بود مبنی بر اینکه رئیس‌جمهور بشار اسد باقی است و باید به‌دنبال راهی برای گفت وگو با وی بود.

آمریکا درها را به روی بازگشت سوریه به لبنان و اردن برای ‌آوردن گاز مصر از طریق آنچه به خط عربی موسوم است، به لبنان باز کرده است که در راستای تلاش برای جلوگیری از سرازیر شدن مازوت و بنزین ایرانی به لبنان از طریق حزب‌الله است.

اما نفت ایران تنها مشکلی نیست که آمریکا و برخی کشورهای عربی از آن وحشت دارند، بلکه از باقی ‌ماندن سوریه در کنار ایران می‌ترسند، دولت‌های آمریکا طی سال‌های گذشته هرگونه همسویی و نزدیک شدن به سوریه را مانع شده بودند.

اروپا حتی یک روز هم روابط امنیتی خود را با سوریه قطع نکرد، ولی دمشق برای همه هیئت‌هایی که به دمشق سفر می‌کردند، بازگشایی سفارتخانه‌ها را پیش از آنکه روابط سیاسی از سرگرفته شود، شرط کرده بود.

طی هفته‌های اخیر، سوریه شهرهای درعا و طفس را آزاد کرد. شکی نیست که نفوذ و حضور ایران، به‌دلیل دعوت سوریه از تهران برای حمایت از دمشق در برابر جنگ جهانی بود. علاوه بر آنکه باید به اقدام آمریکا در بازداشتن بسیاری از کشورها از عادی‌سازی روابط با سوریه‌ اشاره کرد که میدان را در سرزمین شام برای ایران باز گذاشت. اکنون نفتکش‌های ایرانی از طریق سوریه سوخت را به لبنان می‌رسانند؛ همچنان که سلاح حزب‌الله، سلاح کوبنده برای موازنه است.

همچنین باید به حضور ایران در قنیطره برای مقابله با اشغالگری اسرائیل در جولان سوریه‌ اشاره کرد.

واقعیت پایان جنگ و اینکه نظامیان آمریکایی و ترکیه‌ای تنها شمال سوریه را اشغال کرده‌اند، خود را به کشورهای عربی و غربی برای بازگرداندن سوریه به مسیر عادی تحمیل می‌کند.

همه این تحولات نشان می‌دهد ایران به یک قدرت منطقه‌ای بسیار قوی‌تر از دوران آغاز جنگ علیه سوریه در سال 2011، تبدیل شده و همچنین زمان اعتراف آمریکا به شکست اهدافش فرار رسیده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 18
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • شیخ حسن فریدون(روحانی) IR ۰۷:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
    25 7
    علی برکت الله
  • IR ۰۸:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
    9 2
    ازین آقای تخم مرغ شونه ای 60 تومن خبری نیست، گفتم این خبر هم هیچ ربطی به قیمت تخم مرغ نداره، بیاد اینجا دوباره قیمت تخم مرغ رو یادآوری کنه از دستش نره!!!!!
  • سوسان IR ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
    1 7
    پیرزوی؟؟؟
    • IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
      3 2
      نخیر جوان زوی!!!!
  • IR ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
    4 0
    شکست و پیروزی با توجه به هدف تعیین شده ارزیابی می شود .
  • نژاد اریایی IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
    6 1
    امریکا دیگر ابر قدرت نیست
  • IR ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
    3 8
    بابا دست بردارید همش جنگ درگیری اگه خیلی هنر دارین مشکلات مردمو درست کنید که با این گرانی ها جرأت نمیکنن ازدواج کنن چه برسه بچه دار بشن
  • IR ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
    2 6
    دلتون خوشه. هزینه های اندک امریکا در سوریه با تصرف میدان نفتی جبران شد
  • حق پیروز است IR ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
    4 0
    مرگ بر آمریکای جنایتکار
  • IR ۱۲:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
    2 0
    سوریه به سه قسمت تجزیه شده،قسمت اول ترکیه وادلب وگروهای زیر نظر ترکیه ،قسمت دوم کردهای حزب قسد دمکراتیک که زیر نظر آمریکا هستند ونفت سوریه را تصاحب شدند ومیرند ومیفروشند،وقسمت سوم بشار اسد وکشور روسیه وایران وحزب الله، تنها کشوری که سود نبرد ایران است
  • IR ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
    17 2
    سردارانی ازایران همر اه با مردم و ارتش سوریه... امریکا را به خاک مذلت نشاندند
  • علی IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
    1 4
    از این شور وشعف ذره ای در زندگی مردم اثر دهید
  • ... IR ۱۳:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
    3 1
    آمریکاییا فکر نمیکردن اینجوری بشه
  • حمیدرضا من IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
    1 1
    من نمیدانم آمریکا شکست بخورد چه چیزی عاید ایران میشود 40سال است صداوسیمای جمهوری اسلامی و کیهان و مسئولین میگویند آمریکا افول میکند ولی خبری نیست به ارزش پولمان دقت کنید کم ارزش ترین پول دنیا است آمریکا اقتدار دارد یا ما نه خودتان را غول بزنید نه مردم را با این حرفها مشغول کنید
  • جهودشناس IR ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
    2 3
    وای وای وای. آمریکا مال یهود است و نظام آمریکا شکست خورده یعنی ابزار یهود عقب نشینی کرده، ولی انتقال قدرت به چین انجام شده و آمریکا در سوریه دیگر کاره‌ای نیست. بلکه ترکیه ابتدا سوریه را اشغال خواهد کرد، سپس آمریکا ترکیه را نابود خواهد کرد و هاگیا سوفیا به دست کلیسای ارتودوکس شرقی خواهد افتاد. این قضیه در سال 2023 در زمان انقضای معاهده لوزان رخ خواهد داد.
  • علی IR ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
    0 0
    جنگ سوریه جنگی بود بین روسیه و اروپا بر سر گاز که قرار بود گاز قطر به اروپا صادر بشه تا روسیه دیگر نتونه تنها صادر کننده گاز به اروپا باشه که هر وقت دلش خواست شیر گاز راببندد
  • IR ۲۲:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
    0 0
    لطفا همه چیز رو قطی نکنید روزنامه کویتی الرأی بحث سیاسی میکنه بعد اقایان نظر اقتصادی میدن اگر اطلاع کافی ندارید نیازی ندارد نظر بدید بله ایران پیروز میدان شد حقیقت تلخ است
  • IR ۰۸:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
    0 0
    امریکا به منافع خود توحه میکنه امریکا در حدی دخالت میکنه که منافعش تعمین بشه در غیر اینصورت کنار میکشه مثل افغانستان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس