لغو تحریم از ابتدا در برجام نبود/ منتظر اعترافات درباره PMD هستیم

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران با بیان اینکه داستان برجام، داستان تعلیق تحریم‌ها است نه لغو آنها، گفت: پرونده «PMD» هم ماجرایی است که باید به مختومه نشدن آن اعتراف کنند.

به گزارش مشرق، فواد ایزدی، کارشناس مسائل سیاسی، در واکنش به اعترافات محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه پیشین کشورمان مبنی بر عدم اطلاع از وجود واژه «تعلیق» در ضمائم برجام، گفت: داستان برجام یک فرمولی داشت و آن این بود که ایران به صورت گسترده محدودیت‌هایی را در حوزه هسته‌ای می‌پذیرد و در ازای واگذاری امتیازات گسترده‌، طرف مقابل بعضی از تحریم‌ها را تعلیق می‌کند.

وی ادامه داد: بحث تعلیق در همه جای برجام وجود دارد و صرفا محدود به یک ذره و یک گوشه نیست!

بیشتر بخوانید:

عبرت‌های برجام در اختیار دولت مردمی

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران تصریح کرد: این کلمه (تعلیق) چیزی نیست که بعدا اضافه شده باشد، زیرا شما هرچه برجام را نگاه کنید از عباراتی استفاده می‌شود که معنای تعلیق یا تاکید بر توقف اجرا دارد؛ در واقع اجرا را متوقف کردن یعنی همان تعلیق کردن!

ایزدی افزود: یعنی تحریم سر جای خودش باقی و لغو نشده است و اجرای آن در یک بازه زمانی مثلاً ۱۲۰ یا ۱۸۰ روزه تعلیق می‌شود؛ از این جهت داستان برجام، داستان تعلیق است و داستان لغو نیست.

وی همچنین تصریح کرد: آقای روحانی و دولت حرف‌هایی می‌زدند که با متن برجام همخوانی نداشت مثلاً می‌گفتند تحریم‌ها لغو می‌شود که این در متن نبود.

این کارشناس مسائل بین‌الملل همچنین تصریح کرد: آنها مدعی بودند که پس از برجام، ایران از ذیل فصل ۷ خارج می‌شود و در واقع یک سری دستاوردسازی برای برجام کردند که این‌ها با متن همخوانی نداشت.

ایزدی اضافه کرد: در متن، دو تا سه مورد در خصوص «لغو» وجود دارد که صرفا مرتبط با لغو بعضی از دستورات اجرایی در رابطه با تحریم‌های ضعیف است و نه تحریم‌های جدی!

وی تصریح کرد: اگر دولت فعلی و چه دولت قبلی و چه دولت‌های آینده بخواهند یکسری توافقات را در حوزه بین‌الملل انجام دهند اما در داخل، مطالب دیگری را مطرح کنند این مسئله خسارت بار خواهد بود. مثلا توافق کنند که برخی از تحریم‌ها لغو می‌شود اما در داخل القا کنند که همه‌ی تحریم‌ها لغو می‌شود.

این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: لذا ناهماهنگ بودن گفتار یک دولتمرد با متنی که توافق کرده، خسارت آمیز است.

ایزدی همچنین گفت: وقتی در سال ۹۴ در مورد این خسارات و مشکلات صحبت می‌کردیم، طرف مقابل ما رئیس‌جمهور بود و ما فقط یک معلم و هیئت علمی دانشگاه بودیم. متاسفانه پیش‌بینی های منقدین نیز درست از آب درآمد.

وی همچنین در پاسخ به سوالی در خصوص موارد مشابهی که احتمالا در آینده مورد اعتراف قرار گیرد، گفت: موضوع خروج ایران از «PMD» در واقع یکی از همین موضوعات خواهد بود.

این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: الان نیز می‌بینید که نماینده آژانس اتمی در مورد پروژه‌هایی صحبت می‌کند که مربوط به گذشته است درحالی که قرار بود همه این‌ها بسته شده باشد.

ایزدی تاکید کرد: لذا پرونده ایران در «PMD» در برجام مختومه نشده ولی ادعا شده که بسته شده است.

وی اضافه کرد: خروج ایران از فصل هفتم نیز از جمله این ادعاها بود در صورتی که اصولاً ایران ذیل فصل ۷ نبود که حالا بخواهد خارج شود؛ اما آمدند و گفتند که ما خارج شدیم. برجام برای فصل ۷ ایران کاری نکرد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 47
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • DE ۱۲:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
    12 1
    ظریف گفته از واژه «تعلیق» در ضمائم برجام هَی هوچ نَم دونستم ،ولی آقای ایزدی گفت: داستان برجام یک فرمولی داشت و آن این بود که ایران به صورت گسترده محدودیت‌هایی را در حوزه هسته‌ای می‌پذیرد و در ازای واگذاری امتیازات گسترده‌، طرف مقابل بعضی از تحریم‌ها را تعلیق می‌کند . وی ادامه داد بحث تعلیق در همه جای برجام وجود دارد و صرفا محدود به یک ذره و یک گوشه نیست!/ خخخ البته دولت روحانی کنار اقیانوس داشت دوغ درست میکرد ولی آما اگه میشد چه دوغی میشد.اصحاب کلید دقیقا میدانستند دارن چکار میکنند بنا بود شب انتخابات ۱۴۰۰ تماما بترکونند یعنی تحریمهای درپیتی که به همین منظور جمع شده بود را لغو کنند و با های و هوی و پوپولیست گری بگویند مردم تحریمها برداشته شد بریزید تو خیابون به شادی .... ملت به ما رای دهید.. و باز موروثی و شاهنشاهیش کنند. ولی دستشون رو شد.
    • رفیق دزد و شریک قافله IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
      9 0
      تکلیف خود ظریف که از همون اول روشن بود و الان روشنتر، ولی سوال و تعجب و تامل اینجاست که مگه ظریف تک و تنها و یک تنه می رفت مذاکرات؟ مگه تیم نبودند؟؟ پس چرا الان که ظریف هم رفته چرا همشون سر پست و مقامهاشون محکم و استوار نشستن و اصلا انگار نه انگار که اگر جرمشون سنگینتر نباشه سبکتر هم نیست و باید جواب اونهمه خسارتی که به ملت و نظام زدند و اینا هم قطعا شریک جرم هستند باید تاوان پس بدهند.... شده مثل رفیق دزد و شریک قافله !!!
    • IR ۱۶:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
      8 1
      ظریف باید محاکمه بشه که 80 میلیون نفر رو به سخره گرفته و همش به تورهای اروپایی رفته در گرانترین هتل های دنیا با پول بیت المال خورده و خوابیده. باید جواب خون شهدا رو بده. سکه طلا گرفته ایشالله درد بی درمون بگیره ایشالله سرطان مغز استخون بگیره
    • IR ۲۱:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
      3 0
      مشرق چند روز قبل سالگرد ورود غرور آفرین شیر دال تقلبی به ایران است که در موقع بازگشت از سفر نیویورک به روحانی و همراهانشان دادند.
  • IR ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
    19 23
    باشه بابا شما درست میگید ، پس دیگه دنبال برجام ندویید
    • محمد IR ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
      21 9
      نه تو درست میگی پررو
    • IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
      18 2
      منظور از رفع تحریم براندازی نظام بود
    • IR ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
      7 1
      اف بر جدو آباد روح.. و ظ... و تیم وطن فروش به اصطلاح مذاکره کننده و هرچه افساد طلب و کابینه دولت نیرنگ و فریب نجومی بگیر افساد طلبان
    • IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
      11 6
      به تل آویو و مزدوراش ربطی نداره متن برجام چی هست و ما چکار میکنیم .
    • IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
      12 4
      برجام باعث 10 برابر تحریم ها شد و هسته ای رو 20 سال خراب کرد اگر ازش خارج بشیم اعلان چنگ رسمی به کشورهای 5+1 هست از حققوق بین الملل چیزی نمیدونی حرف نزن. مثل رییس بنفشت که فرق lift و end رو نمیدونست
    • DE ۱۷:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
      2 4
      عینک نداشتم اشتباهی + زدم عصر که + هات رو شمردی یکیش رو کم کن حروم خوری خوب نیست گرفتار میشی
    • عبدالله IR ۱۷:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
      0 3
      14:49@ الکی بچه یتیم را نترسان که قلدر 5+1 هیچ نیست! چون با وجود خوشرقصی وطن‌مفت‌فروشان هم، هر غلطی از دستش می‌آمده، در جنگی تمام عیار فروگذار نکرده‌. پس از گذاشتن ایران در منگنۀ مرگ/ تسلیم و اصرار بر تداوم تحریم غذا و داروی ملّت، تحریمگر ظالم -در واقع- احمقانه بود/ نبودش را به اثبات رساند. لذا دیگر وقت آنست که ما نیز وجود امریقا را از ذهن‌مان زدوده و به تجارت نقد با دنیای بدون امریقا پردازیم. مثل آن جنگ 8 ساله و این کرونا که خواهی-نخواهی بر ما تحمیل شده و السلام
  • IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
    12 1
    خلاصه اینکه بازخواست و محاکمه ی این مثلا دولتمردان ... حق شرعی ، قانونی مردم ایران است .
    • IR ۱۶:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
      3 0
      ضمن تایید فرمایشات شما، برای چندمین بار از دولت محترم خواهش میکنم مسئولین این افتضاح رو از شخص رو... تا ظر... و تیم مذاکره کننده ممنوع الخروج و منتظر المحاکمه نمایند!!!!
  • ح IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
    16 2
    ما ابوموسی اشعری ها رافرستادیم برای مذاکرات برجام
    • IR ۱۶:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
      4 0
      بیچاره ابوموسی اشعری ما عمروعاص رو فرستادیم برای مذاکره اونم خیلی حیله گرانه کار خودش رو کرد
  • IR ۱۴:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
    0 1
    چی بگم
  • IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
    0 1
    همان روزی که معمار برجام یعنی مرحوم هاشمی فوت کرد برجام هم فوت کرد.اگر او زنده بود ترامپ از برجام خارج نمی شد.حالا دیگر برجام فایده ای ندارد.وقتی تمام کشورهای اروپایی وامریکا وچین وروسیه یک طرف باشند وایران یکطرف این قراداد ناعادلانه وباطل است .فقط باید قرادادها باهرکشوری جداگانه ودوطرفه بسته ودارای ضمانت اجرا باشد.
    • IR ۰۰:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
      2 0
      ی دورکلاه هایی که آمریکا سرهاشمی گذاشت رومرورکن نظرت عوض میشه.فرقش توخودماست.اونوقت خام بودیم حالاپخته شدیم وهالیمون میشه
  • علیرضا IR ۱۴:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
    11 0
    این رو جناب روحانی هم میدونست
  • محمد IR ۱۴:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
    2 4
    دراصل همان برداشته شدن معنی میده حالا ببینیم شما چه بر سفره مردم اوردید نه اینکه هرروز پایه پولیمون اضافه شده یا کالاهای اساسی ارزان شده بابا جمع کنید خدا پدر روحانی رو بیامرزه
    • IR ۰۰:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
      2 0
      فکر نکنم همه مردم به راحتی شما روحانی رو حلال کنن که هر روز وعده های دروغین می داد: مردم چندشنبه منتظر یه خبر خوش باشن آنچنان رونقی ایجاد می کنم که ... و ...
    • IR ۰۱:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
      2 0
      ای شیطون زبان خارجت ازظریف قویتره.کاش ظریف قبل ازاعتزافش باهات درباره معنیش ی مشورتی کرده بود
    • IR ۰۶:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
      3 0
      خودتي
  • IR ۱۵:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
    5 1
    دولت روحانی در خیلی از زمینه ها به کشور نامردی کرده است باید بازخواست شود
  • IR ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
    3 0
    آمریکا شیطان بزرگ است و وعده‌هایش جز دروغ و فریب نیست. در حالی که جمهوری اسلامی، شش سال به تعهدات خود در برجام عمل نمود، غربی‌ها طی این مدت نه فقط به تعهدات خود عمل نکردند، بلکه هر روز بر تحریم‌ها افزودند. اکنون باید مقابله به مثل لازم با آن‌ها در برجام صورت پذیرد. آمریکایی‌ها باید تمام تحریم‌ها را با هر برچسب و به هر بهانه و در هر زمانی که وضع نموده‌اند، برای همیشه و در عمل لغو نمایند، و این امر مورد راستی‌آزمایی دقیق و طولانی مدت قرار گیرد. آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان باید هزینه‌ تمام خسارات وارده به دلیل عمل نکردن به تعهدات خود در برجام را بپردازند. مکانیسم ماشه باید از برجام حذف شود. این موارد باید پیش شرط شرکت در مذاکرات باشد. باید برای انجام این موارد ضرب الاجل قرار داد و مذاکرات را تا زمان انجام موارد اشاره شده در عمل، هر شش ماه یک بار به حال تعلیق در آورد.
  • علی IR ۱۶:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
    1 2
    با سلام این که برجام خوب است یا بد و یا ... کاری ندارم وقتی در کشوری بر سر منافع ملی یک صدایی وجود ندارد و حرکت در این مسیر به صورت سینوسی است
  • سعید IR ۱۶:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
    1 0
    بله نبود دولت هم خوب می دانست چرا قبول کردند ؟
  • IR ۱۷:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
    2 0
    پس چی را امضاء کردید؟ اگر کور بیسوادی رئیس کشوری بود حتماً قبل از امضای عهدنامۀ بین‌الدولی متنش را از 2 امین جداگانه می‌شنید امّا اینجا وزیر خارجه هم از متن برجام -که ترکمنچای‌ها روسفید نمود- خبر نداشته بیشرمانه از آن دفاع و دلواپسان را تخطئه نموده؛ حالا گوید: تعلیق 3 / 4 بار توش بود و نمی‌دانستم! لابد ننه قمر باید میدانست؟
  • IR ۱۷:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
    5 1
    نتیجه اعتماد به یک خائن بیسواد مثل روح.... همین
  • IR ۱۸:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
    6 4
    مرد باشید و ازبرجام خارج بشید.
    • IR ۰۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
      3 2
      قرارنیست توهم سرمونوکلاه بذاری.اعلام کنیم ازبرجام خارج شدیم تابیشتربمون آسیب بزنن؟اگرعلی ساربونه میدونه شترروکجابخوابونه
    • محمد IR ۰۱:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
      3 1
      فکر میکنی الان خارج نشدیم
    • IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
      1 0
      اینکه داریم غنی سازی 60 درصد میکنیم یعنی خارج شدیم گل! نمیگیم بهونه ندیم دست کسی و جو روانی ایجاد نشه. همه چیو که نباید جار زد
    • IR ۲۳:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
      1 0
      تازه 120 کیلو اورانیوم 20 درصد غنی شده داریم که طبق برجام ظریف پست تمام سوخت 20 درصد رو سال 92 رقیق کرده بود پس نزن الکی مرده شور برجامت ببرن . ظریف باید پاسخگوی هزاران میلیارد خسارتی باشه که طبق برجام به صنعت هسته ای زده .حالا حالیت شده ؟
  • IR ۱۸:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
    4 4
    خوب برجام رو لغو کنید
  • IR ۲۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
    0 1
    عه برجام بد هست؟! خب جناب ایزدی لطفا به رییس جمهور که الان دنبال احیای برجامه نهیب بزنید! اون قبلی رو بعدا هم میتونید محاکمه کنید.
  • SE ۰۲:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
    1 0
    دولت روحانی توسط ....های وطن فروش اصحالات هدایت و مدیریت میشد
  • IR ۰۸:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
    1 1
    اقا ظریف بد و دولت قبلی بد شما خوب !!!! حالا شما اگر برجام را خیانت بار میدانید چرا از ان خارج نمیشوید ؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! تا کی میخواهید حرف الکی بزنید!!!!!!!!!!!
  • IR ۰۹:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
    1 0
    اگر ظریف محاکمه بشه فوقش میشه کرباسچی و حکمش هم مثل هاشمی اجرا میشه، دو سال بعد هم میگن مثل مصدق و بنی صدر تصدیق میکنن، مرز سیاست برای مردم قابل تشخیص نیست برای همین هم بجای موسوی به روحانی رای دادن
  • IR ۱۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
    1 0
    هم ظرف از متن برجام اطلاع داشت و هم روحانی، ادعای ایشان بیشتر شبیه ریشخند به ملت ایران هست، این موضوع بسیار مهم است چون آقایان ۸ سال ملت رو معطل برجام کردن ولی متن یا ضمیمه اون رو نخواندند. بایستی جوابگو باشند اشتباه برای مدیران جامعه در این سطح قابل پذیرش نیست، در غیر این صورت بنده و امثال بنده نیز میتونیم مسئولیت قبول کنیم و بعد بگیم اشتباه کردند، معنی نداره هر کس بیاد و تاوان کارش تغییر صندلی باشه، یادم نمی ره که آقای عراقچی در صدا و سیما طوری با اکراه با مردم صحبت میکرد انگار ملت نوکران زیر دستش هستند
  • کارمند ساده IR ۱۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
    1 0
    این است دست پخت تکنوکرات های غربی درس خوانده در آموزش عالی داخل و خارج از کشور و اینکه از فن سالاران مذهبی دور شدن ...گله ای نیست مگر این که به پل صراط می سپارمتان تا بدانید سختی زندگی و معیشت بسیار بسیار سخت را با الگوهایی مثل شعب ابی طالب داریم تداعی می کنیم تا بتوانیم آن را سر کنیم و .... بدورد
  • عطا IR ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
    0 1
    دوستان عزیز وگرامی لطفابه مطالب زیر توجه فرمایید: نظر رهبر انقلاب درباره تیم مذاکره‌کننده‌ی هسته‌ای و منتقدین آنها ۱۳۹۴/۰۴/۰۲ مطرح‌شده در دیدار رمضانی مسئولان نظام؛ در مسئله‌ى هسته‌اى، سه نکته را ابتدائاً و مقدّمتاً عرض میکنم، بعد هم مطالبى را که در این زمینه هست، به عرض میرسانم. نکته‌ى اوّل اینکه آنچه بنده اینجا در این جلسه یا در جلسات عمومى میگویم، عیناً همان حرفهایى است که در جلسات خصوصى به مسئولین، به رئیس‌جمهور محترم و به دیگران میگویم. نکته‌ى دوّم، بنده هیئت مذاکره‌کننده را - همین دوستانى که این مدّت این زحمات را بر دوش گرفته‌اند - هم امین میدانم، هم غیور میدانم، هم شجاع میدانم، هم متدیّن میدانم؛ این را همه بدانند. اکثر حضّارى که اینجا تشریف دارید، از محتواى مذاکرات خبر ندارید؛ اگر شما هم از محتواى مذاکرات و جزئیّات مذاکرات و آنچه در مجالس میگذرد مطّلع بودید، به بخشى از آنچه بنده گفتم، حتماً اذعان میکردید. من البتّه علاوه‌ى بر اینها، بعضى از این دوستان را از نزدیک مى‌شناسم، بعضى را از دور با سوابقشان مى‌شناسم؛ اینها مردمانى هستند متدیّن و امین؛ اینها امینند؛ قصدشان این است که کار کشور را پیش ببرند، گره را باز کنند و دارند تلاش میکنند براى این کار. انصافاً غیرت ملّى هم دارند، شجاعت هم دارند، در مقابل یک تعداد کثیرى از کسانى قرار میگیرند - که حالا نمیخواهم تعبیرِ متناسب واقعى را بکنم، چون گاهى تعبیرهایى هست که واقعاً شایسته‌ى آن تعبیرند امّا خب، مناسب نیست که ما به زبان بیاوریم - و انصافاً در مقابل آنها با شجاعت کامل، با دقّت کامل مواضع خودشان را بیان میکنند، دنبال میکنند و تعقیب میکنند. نکته‌ى سوّم در مورد منتقدین محترم است. بنده با انتقاد مخالف نیستم، عیبى ندارد، انتقاد لازم است و کمک‌کننده است، منتها این را همه توجّه داشته باشند که انتقادکردن آسان‌تر از عمل‌کردن است. عیبهاى طرف مقابل را در آن عرصه‌اى که قرار دارد، ما راحت مى‌بینیم، درحالى‌که خطرات او، دشوارى‌هاى او، نگرانى‌هاى او، مشکلات او را انسان نمى‌بیند. خواهش میکنم این سه نکته رهبرمعظم انقلاب را بدقت بخوانیدوبعد درخصوص هیئت مذاکره کننده اظهارنظرکنید.دقت کنیدفرمایشات رهبرمعظم انقلاب است . ضمنا آقایانی که این مطالب را درج میکنند هم به فرمایشات رهبری دقت فرمایند.وهرنطری را درج نکنند.لطفا.
    • IR ۲۳:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
      1 0
      تو نمیخاد به ما یاد بدی . رهبری در اوج مذاکرات اینها رو گفتن نه الان که یارو خودش اعتراف کرده که نخونده متن رو امضا کرده لعنت بر خائن لعنت بر منافق. اگه بلد نبودن برای چه بیخودی 8 سال عمر و جون مردم شیعه رو تا لبه پرتگاه بردن. رهبری فرمودن من به این مذاکرات خوشبین نیستم. رهبری فرمودن اگه اونها از برجان خارج بشن ما اتیشش میزنیم ولی رییس بنفشت توهین کرد. پس دفاع بیخودی نکن. مشرق لطفا منتشر کن
  • عطا IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
    1 1
    باسلام وعرض ادب واحترام. اینجانب امروزدرذیل مطلبی که ازجناب آقای فواد ایزدی، کارشناس مسائل سیاسی درخصوص برجام چاپ شده بود واقایان محترمی انواع واقسام تهمتها وافتراها را به هیئت مذاکره کننده زده بودند خواندم وعین فرمایشات مقام معظم رهبری درخصوص هیئت مذاکره کننده را ارسال کردم .ولی درج نشد. خواهشمندم درصورت امکان بفرمایید علت عدم درج فرمایشات مقام معظم رهبری چه بوده .
    • IR ۱۶:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
      0 0
      حر نزن جوادی
  • عای IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
    0 0
    فقط با تدبیر محاکمه بشوند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس