کد خبر 1283871
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۱

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی اندیشکده راهبردی تبیین نوشت: طی روزهای اخیر سه اقدام معنادار از سوی آمریکا رخ داده که می‌توان آن را پیام‌هایی برای ایران مبتنی بر تسریع در آغاز مذاکرات وین و احیای برجام دانست.

۱- تعطیلی میز ایران در سیا

به گزارش رسانه‌های آمریکایی، میزهای مستقل ایران و کره شمالی در سازمان سیا که در دولت ترامپ راه‌اندازی شده بودند، به کار خود پایان داده و از این پس فعالیت‌های آنها تحت نظر دو مرکز منطقه‌ای خاورمیانه و شرق آسیا ادامه خواهد یافت. این را می‌توان پیامی در راستای ادعای کاهش اقدامات خرابکارانه و بحران‌های ضدامنیتی علیه ایران دانست.

۲- رفع تحریم شرکت ماموت

وزارت خزانه داری آمریکا گروه صنعتی ماموت و شرکت‌های زیرمجموعه آن را از فهرست تحریم‌ها خارج کرد. اهمیت این مجموعه صنعتی در ارتباط آن با شرکت‌های خودروسازی سنگین در آلمان، نقش آن در فرآیند تولید ابزار و ماشین‌های فرآیند ترانزیت کالا در ایران است.

۳- مذاکرات رابرت مالی با کره جنوبی

رابرت‌مالی نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران در مذاکره با معاون وزیر خارجه کره جنوبی از این دولت خواست که به «نقش سازنده» خود در احیای برجام ادامه دهد. این می‌تواند چراغ سبزی به سئول برای آزادسازی بخشی از اموال بلوکه‌شده ایران و یا رفع برخی نیازمندی‌های تکنولوژیک اقتصادی تفسیر شود.

 به نظر می‌رسد تبعات خروج غیرمسئولانه آمریکا از افغانستان و افزایش انتقادات از آن در فضای داخلی آمریکا، کاخ سفید را به سوی کسب یک دستاورد دیپلماتیک در غرب آسیا سوق داده که در این بین، پرونده هسته‌ای ایران می‌تواند از اولویت بیشتری برخوردار باشد.

 در کنار آن، تلاش برای حل پرونده‌های منطقه‌ای آمریکا و متحدانش در دیگر مناطق برای افزایش تمرکز بر مهار چین که در انعقاد قرارداد اخیر «آکوس» نمایان شد نیز نمود دیگری از تلاش آمریکا برای تسریع در این مذاکرات است.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • NL ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
    8 14
    بیچاره امریکا نیازمند شدید برجامه..کسی نعتسو نمیخره ..بخره با تخفیف میخره..بانکاش تحریم شدن..تورمش وحشتناکه...تو ۱۰ سال ارزش پولش ۳۰ برابر کم شده..هواپیماها فرسوده....بیکاری وحشتناک
    • IR ۱۴:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
      10 5
      شما ها دنبال گدایی از دشمن هستید و ملت را گروگان می گیرید برای آن اهداف دشمن و کارهای داخلی را رو زمین می گذارید و آدرس می دهید که مشکلات به خاطر تحریم است
    • FR ۱۵:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
      2 0
      راجع به نیازمندی عزت و اعتبار سیاسی نطر داده بود....
    • IR ۱۶:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
      3 3
      ۱۴:۳۶ اونکه سالهاست ملک و مملکت و ملت رو گروگان گرفته همین شماهایید ، چقدر رو دارید ؟؟
  • IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
    7 9
    بابا برید مذاکره کنید والله این مردم مستحق این زندگی نیستند
    • IR ۱۴:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
      10 6
      مذاکره کردین که مردم بیچاره شدن
    • IR ۱۵:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
      6 1
      آقا یوقت مذاکره نکنین که دوباره مردمو مثل هشت سال قبل بدبخت کنین!!!!
  • رهگذر IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
    7 2
    ببخشید ولی ما به اینا می‌گیم آب نبات چوبی! گول زدنی بچه‌ها. تحریم‌ها باید کاملا برداشته بشه. قولش رو داده بودن توی برجام! به اون عمل کنن. بعد نوبت ما می‌شه! خداییش برجام همچین آش دهن سوزی هم نیست.
    • IR ۱۵:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
      5 1
      احسنت ، پیش بینی بنده بعد از اولین جلسه مذاکره سری جدید: 1 - آمریکا یه میز چهار برابر بزرگتر در سیا برای ایران در یک اطاق بزرگتر باز کرد! 2- چهار تا شرکت بزرگتر از ماموت و مدیرانش تحریم شدند. 3- کرهٔ جنوبی گفت که فقط آمریکا اجازه صادرات لوازم خانگی سامسونگ و ال جی را در ازای کل بدهیش به ایران رو داده!!! یه یانکی دانکی اعتماد کردن از حماقت بدتره!!
  • مهدی IR ۱۴:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
    2 2
    تعطیلی میز ایران در سیا و مذاکره رابرات مالی با کره پیام مثبت آمریکا به ایران نیست. آمریکا نشان داده تا مجبور نشه یه قدم هم عقب نمیره. اگه میز ایران کارش رو درست انجام داده بود، تعطیلش نمی کرد. عین همین داستان در رابطه با میز شوروی سابق اتفاق افتاده و آمریکا به خاطر ناتوانی مدیرانش تعطیلش کرده.
  • IR ۱۴:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
    4 1
    تحریم را بر میدارن البته به صورت ناقص و دوباره تحریم مجدد ان یعنی نفهمیدین؟
    • IR ۱۵:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
      1 2
      ناقص برداره. امریکا فیل هست خب ۵یل بزرگه بخواد بخواد خرطومش میخوره به یک جایی. ولی بهتر ازاینه که امسال الهام براتون شاخ بشن اینها از ایران نامید بشن اونوقت الهام بشه امارات؟
  • FR ۱۵:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
    2 1
    تا اعتراف به غلط کردن خیلی فاصله داریم
  • IR ۱۵:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
    2 0
    آمریکا میخواد بره برای چین ونیاز به جایگزین و ارامش نسبی در بقیه دنیا ازجمله خاورمیانه داره. استفاده کنید. امریکا فیل است شما فیل میاری خونه توقع داری مثلا خرطومش نزنه گلدپنی رو بشکنه؟؟ ولی طرف فسل باشید بهتره تا امسال الهام علی اف براتون شاخ بشه. البته هرگز از‌اصول انقلاب کوتاه نیایید ولی به امریکا رو هم نگاه کنید
  • IR ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
    3 1
    آمریکا شیطان بزرگ است و وعده‌هایش جز دروغ و فریب نیست. در حالی که جمهوری اسلامی، شش سال به تعهدات خود در برجام عمل نمود، غربی‌ها طی این مدت نه فقط به تعهدات خود عمل نکردند، بلکه هر روز بر تحریم‌ها افزودند. اکنون باید مقابله به مثل لازم با آن‌ها در برجام صورت پذیرد. آمریکایی‌ها باید تمام تحریم‌ها را با هر برچسب و به هر بهانه و در هر زمانی که وضع نموده‌اند، برای همیشه و در عمل لغو نمایند، و این امر مورد راستی‌آزمایی دقیق و طولانی مدت قرار گیرد. آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان باید هزینه‌ تمام خسارات وارده به دلیل عمل نکردن به تعهدات خود در برجام را بپردازند. مکانیسم ماشه باید از برجام حذف شود. این موارد باید پیش شرط شرکت در مذاکرات باشد. باید برای انجام این موارد ضرب الاجل قرار داد و مذاکرات را تا زمان انجام موارد اشاره شده در عمل، هر شش ماه یک بار به حال تعلیق در آورد.
  • IR ۱۶:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
    2 0
    امریما میخواد بره برای چین پس امتیاز میده. استفاده کنید وگرنه روزی میرسه زیر دست امسال الهام علی اف میشیم اوضاع اقتصادی خرابه اگه امریکا بده بقیه کشورها بدترن ذات انسان اینه به قدرت برسه ستمگری میکنه اگه جمهوری اذربایجان بجای امریکا ابرقدرت جهان بود الان بهتر از امریکا بود؟ نفس انسانی و طمع و اینا در همه هست.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس