کد خبر 1283959
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۱
موانع گازی انرژی هسته‌ای و خورشیدی در ایران

وزیر نیرو گفت: ما به شدت از توسعه نیروگاه‌ اتمی حمایت می‌کنیم، زیرا این نیروگاه‌ها برای شبکه برق کشور ضروری است و زمینه پایداری شبکه و تنظیم فرکانس را به وجود می‌آورد.

به گزارش مشرق، علی اکبر محرابیان، وزیر نیرو با اشاره به منابع تامین انرژی در حوزه برق کشور گفت: ما ۸۸ هزار مگاوات ظرفیت نصب شده نیروگاهی داریم که از این میان ۱۲ هزار مگاوات مرتبط با حوزه برق‌آبی، هزار مگاوات مرتبط با انرژی هسته‌ای و نزدیک به ۹۰۰ مگاوات مرتبط با برق تجدیدپذیر و مابقی از طریق گاز طبیعی تامین می‌شود.

وزیر نیرو در بیان اینکه مجموع مصارف سوخت نیروگاه‌های حرارتی معادل انرژی گاز طبیعی ۸۲ میلیارد متر مکعب است، گفت: وزارت نیرو برنامه دارد، توسعه نیروگاه‌های حرارتی به میزان ۳۵ هزار مگاوات را در قالب ساخت نیروگاه‌های سیکل ترکیبی، تکمیل واحد بخار نیروگاهی گازی و ارتقای توان نیروگاه‌های با راندمان پایین نزدیک به ۲۰ درصد دنبال می‌شود.

*برنامه ۴ ساله وزارت نیرو برای افزایش ۳۵ هزار مگاواتی تولید برق

وی ادامه داد: محور اجرای توسعه ۳۵ هزار مگاواتی برق حرارتی کاهش مصرف سوخت است و در حقیقت این مسئله با توسعه واحدهای بخار نیروگاه گازی و ارتقای بازده نیروگاه‌های فرسوده انجام می‌شود.

عضو کابینه دولت سیزدهم با اشاره به برنامه ارتقای بازدهی نیروگاه‌ها گفت: این برنامه ۳۵ هزار مگاواتی ۴ ساله است و پس از آن هیچگونه افزایش مصرف سوختی نسبت به وضع موجود نخواهیم داشت، زیرا با حذف نیروگاه‌های پرمصرف ظرفیت سوختی برای سایر نیروگاه‌ها به وجود خواهد آمد.

*از توسعه نیروگاه اتمی به شدت حمایت می‌کنیم

محرابیان با اعلام حمایت از توسعه نیروگاه‌های اتمی در کشور گفت: ما به شدت از توسعه نیروگاه‌ اتمی حمایت می‌کنیم، زیرا این نیروگاه‌ها برای شبکه برق کشور ضروری است و زمینه پایداری شبکه و تنظیم فرکانس را به وجود می‌آورد.

وی افزود: بازدهی نیروگاه بوشهر بیش از ۱۰۰ درصد بوده و با اینکه ظرفیت این نیروگاه ۱۰۰۰ مگاوات است، بعضا تا ۱۰۳۰ تا ۱۰۴۰ مگاوات نیز برق تولید کرده است.

وزیر نیرو در پایان گفت: بخشی از برنامه افزایش ظرفیت تولید برق وزارت نیرو بر مبنای توسعه نیروگاه‌های اتمی استوار است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس