جنگ تمام شد اما دفاع همچنان باقی است

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: بر این باوریم که جنگ تمام شده اما دفاع همچنان باقی است و اهل هنر مجاهدینی هستند که در این عرصه مجاهدت می کنند.

به گزارش مشرق، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی امروز (سه شنبه ۲۰ مهر) در آیین دومین دوره دو ساله انتخاب آثار برتر مدافع حرم جایزه سردار شهید همدانی اظهار داشت: ما در طول بیش از چهل سال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی فشارها و تهدیدهای متعددی را گذراندیم و از دفاع مقدس تا امروز دشمنی دشمنان را در اوج خود دیده‌ایم.

وی افزود: دشمنان به دنبال براندازی نظام جمهوری اسلامی بودند ولی خداوند را  شاکر هستیم که امروز با فرهنگ خداباوری، فرهنگ خودباوری و فرهنگ مردم باوری توانسته‌ایم کارهای بزرگی را انجام دهیم.

رئیس مجلس تصریح کرد: دشمنان به طرق مختلف وارد کارزار با ما هستند و حزب شیطان علیه افرادی که در صراط مستقیم قرار دارند اقدام می‌کند این در حالی است که حزب شیطان همواره در تقابل با حزب الله قرار دارد.

قالیباف خاطرنشان کرد: ما امروز درگیر جنگ اقتصادی و جنگ رسانه‌ای هستیم و خط مقدم ما اینجاست. 

وی گفت: باور من و خیلی از مردم ایران آن است که جنگ رسانه‌ای اثرگذارتر از جنگ اقتصادی است و حتی برای موفقیت در جنگ اقتصادی باید در در جنگ رسانه ای موفق شویم.

رئیس مجلس افزود: شاهد تحریف علیه انقلاب، دفاع مقدس و عرصه‌های مختلف هستیم که جنگ رسانه‌ای دشمن هم وجود دارد زیرا در آنجا بوی مکتب امام، بوی مکتب انقلاب و بوی سنت‌های الهی می‌آید. 

وی گفت: تحریم و تحریف دو جنگ جدی علیه انقلاب اسلامی است ولی باید علیه آنها پیروز شویم. 

وی خاطرنشان کرد: ایمان داریم چون به سنت‌های الهی پایبند هستیم، پیروز قطعی خواهیم بود و معتقدیم سنت‌های الهی نه تبدیل می‌شود و نه تحویل.

قالیباف با اشاره به اینکه از آغاز انقلاب تاکنون بقای نظام خود را شاهد هستیم، گفت: منظور از جهاد تبیین که رهبر معظم انقلاب به آن اشاره کردند این است که جهاد نباید به صورت تعریف و توصیف باشد یعنی موضوعات را باید عمیق و قوی و از رابطه علت و معلولی و به درستی در فضای رسانه‌ای مسموم علیه این فرهنگ دفاع کنیم لذا دست کسانی را که در این زمینه قلم می‌زنند و هنر ایفا می‌کنند را می‌بوسیم چرا که مجاهدت می‌کنند و باید این را زنده نگاه داشت.

همدلی و هم‌افزایی میان اهل سنت و تشیع در مبارزه با تکفیری‌ها 

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به افتخارآفرینی مدافعان حرم عنوان کرد: پیش از این موضوع در نشست‌هایی که با دوستان داشتیم سوال می‌کردیم اگر جنگی شود، جوانان به میدان می‌آیند؟ که برخی گفتند بله و برخی می‌گفتند خیر؛ اما در زمان دفاع از حرم دیدیم که به برکت خون شهدا و خداباوری در حین اینکه فضای مادی‌گرایی و زندگی بود، باز هم جوانان شهرها و روستاها، بسیار مظلوم‌تر، به مناطق دوردست‌تر و در شرایط سخت‌تر رفته و در میدان حاضر شدند و خاطرات جنگ را تکرار کردند.

وی انسجام تشیع را به برکت مدافعان حرم دانست و گفت: همدلی که منجر به هم‌افزایی میان اهل سنت و تشیع در مبارزه با ظلم و دور کردن وهابیت و تکفیری‌ها در عراق، لبنان، یمن، سوریه و افغانستان شد، ثمره خون شهدا است لذا سنت‌های الهی در همه دوران‌ها پابرجاست.

قالیباف اضافه کرد: یک دوگانگی ساختگی ایرانی و غیرایرانی از سوی جریان تحریف در حال شکل‌گیری بود که تیر آنها به سنگ خورد و شهید ابومهدی و حاج قاسم در میدان مسلمانان عزیز شدند و آنها که خود را خادمین حرمین می دانستند، رسوا شدند که همه اینها به برکت خون شهدا بوده لذا باید از آن دفاع کرد تا تحریف نشود.

جمهوری اسلامی هژمونی آمریکا را برهم زده است

رئیس قوه مقننه در ادامه با یادآوری این مطلب که امروز جمهوری اسلامی نه تنها بقای خود را با قدرت حفظ کرد و قدرت منطقه‌ای شده است، گفت: بلکه امروز هژمونی آمریکا را نیز در منطقه برهم زده‌ایم و آنها به دنبال به دنبال بازتعریف خود هستند.

وی در ادامه تأکید کرد: در جهاد تبیین آنها که اهل تحلیل، نظر، سخن و منطق هستند، باید صحبت کنند و به خصوص در موضوع افغانستان روشنگری کنند که برخی سوال‌ها مطرح می‌شود که چرا عمق استراتژیک ایران در سوریه، لبنان و عراق است اما در کابل و پنجشیر نیست؛ لذا تبیین این موضوع برای جامعه و جوانان مهم است که راهبرد ما را بدانند.

قالیباف با بیان اینکه جامعه مدرن امرز مملو از کثرت است و افراد با دیدگاه‌های متفاوت و مشابه زیاد هستند، ابراز کرد: این افراد باید مسائل را به درستی تحلیل کنند تا شک و تردید در اصل مسیر به وجود نیاید البته نقد و رویکرد متفاوت در هر حوزه‌ای وجود دارد که نظیر آن را در زمان جنگ داشتیم که حتی میان فرماندهان لشکر اختلاف نظر وجود داشت اما اگر باورها  تغییر کند و تحریف انقلاب به وجود بیاید، باید در برابر آن ایستاد.

فاصله گرفتن از خداباوری، مردم باوری و خودباوری عامل ضعف در در اداره کشور است

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امروز از عزیزانی تقدیر می‌شود که در این جبهه مهم گام گذاشته، قلم می‌زنند و روشنگری می‌کنند.

وی همچنین تصریح کرد: به همان میزانی که در بقای جمهوری اسلامی ایران، اندیشه امام (ره) و انقلاب در دنیا رخ نشان داده و به آن افتخار می‌کنیم، خوب مدیریت کرده‌ایم و در برابر دشمنان پرقدرت ایستاده‌ایم و هر روز باعث قدرت اسلام و عزت مسلمانان شده‌ایم و در تبیین و حفظ این انقلاب، با تفکر امام (ره) پیشرفت کرده‌ایم اما باید بپذیریم در اداره کشور دچار ضعف‌هایی هستیم که قابل قبول نیست.

قالیباف افزود: با صراحت می‌گویم علت این وضع، فاصله گرفتن از خداباوری، مردم باوری و خودباوری است که باعث ضمانت انقلاب می‌شود اما متأسفانه مبانی دیگری در اقتصاد، سیاست، فرهنگ و اجتماع بنا نهادیم و سنت‌های الهی را نادیده گرفته ایم.

مردم را از صحنه اقتصاد و فرهنگ دور کرده‌ایم در حالی که آنها اساس انقلاب هستند

رئیس قوه مقننه اضافه کرد: ما درک نکردیم که ربا؛ جنگ با خداست و ریا باعث موفقیت جامعه نمی‌شود؛ اساس انقلاب اسلامی مردم هستند که آنها را از صحنه اقتصاد و فرهنگ دور کرده‌ایم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به الگوی شکل گیری مدافعان حرم و مقابله با تروریسم داعش گفت: مبتنی بر سنت های الهی و مردم باوری یعنی همان الگوی دفاع مقدس مدافعان حرم در منطقه شکل گرفتند که با داعش جنگیدند درحالی که هیچ ارتشی نتوانست مقابل داعش ایستادگی کند.

وی افزود:  مدافعان حرم یگان ها و لشگرهایی بودند که اعضای آن از روستاها و شهرهای مختلف جهان اسلام آمدند و زیر مکتب اسلام و قران کنار هم جمع شدند یعنی همان تکیه بر مردم و در دوران دفاع مقدس نیز همین شرایط حاکم بود و همین مردم از گوشه گوشه کشور آمدند و کنار هم جمع شدند و توانستند آن رشادت ها را در دفاع مقدس بیافرینند. 

وی در ادامه با اشاره به تحولات دوران دفاع مقدس و شکل گیری نیروهای مردم مقابل دشمن، گفت: تیپ ۳۲ انصارالحسین(ع) همدان شهید همدانی مظلوم و ساده بودند. شهید همدانی را برای اولین بار در عملیات والفجر ۳ در مهران برای آزادسازی ارتفاعات کله‌قندی دیدم اما قبل از آن تیپ ۳۲ انصار و ۴۱ ثارالله را نداشتیم و همه به خاطر حضور مردم شکل گرفتند و در همان جا بود که روحیه شجاعت، متانت و صبر شهید همدانی را دیدم.

قالیباف با اشاره به وضعیت پشتیبانی نیروهای نظامی در دفاع مقدس یادآور شد: در زمان وقوع عملیات کربلای ۵ در مرز شلمچه که تنها ۴ کیلومتر تا بصره فاصله داشت، لشکرهای مختلفی حضور داشتند تا خط را حفظ کنیم و در همان زمان هر وقت به کنج باغ رضوان می‌آمدم می‌دیدم شهید همدانی کنار نیروهای خود و زیر آتش سنگین نشسته است.

 بوروکراسی اداری اجازه تحول نمی‌دهد

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با تأکید بر اینکه اعتماد به جوانان و مردم باید در حوزه‌های کارآفرینی، اقتصاد دانش بنیان، مدیریت و اقتصاد دیجیتال صورت گیرد، اظهار کرد: در حال حاضر دولت ۸۰ درصد امور را بر عهده گرفته است و علت ضعف ما در اداره کشور به خاطر عدم استفاده از مردم است  و این سیستم بوروکراسی و اداری، اجازه تحول نمی‌دهد.

وی با تاکید بر این که  اگر با این فرهنگ دولتی می خواستیم بجنگیم، جنگ به نتیجه نمی رسید و مدافع حرم شکل نمی گرفت تصریح کرد: پس باید از این الگو دفاع کرده و به آن افتخار کنیم؛ از عزل بنی صدر تا شکست حصر آبادان تنها حدود ۳۰ تا ۴۰ روز گذشت، مگر در این زمان چه امکاناتی به ما اضافه شد؛ هیچ. صرفا باورها درست شد لذا شایسته‌گزینی و دوری از باندبازی و حزب‌بازی باید مد نظر قرار گیرد؛ شهادت اوج عقلانیت است و برنامه‌ریزی مبتنی بر سنت‌های الهی دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • سید محسن 19 ساله IR ۱۴:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
    0 0
    جالب بود
  • IR ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
    1 0
    چرا بروکراسی رو حل نکردید
  • IR ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
    1 0
    افراد زیادی درهر دوره ای به رنگی دراومدن
  • مصطفی IR ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
    1 0
    آقای قالیباف توضیح و توجیه تمام کنید.
  • Ismail GE ۱۸:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
    1 0
    خنثی کردن عملیات تقلب در انتخابات توسط کاظمی در عراق
  • IR ۲۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
    2 0
    حرف باد هوا است. اگر راست می گوئی انحصارات و یارانه های پنهان و 0000 که فساد زا هستند را لغو کن و حقوق ومستمری ها را متناسب ساز. تا ملت اقتصاد را درست کنند
  • IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
    0 0
    طرح ضد اینترنتی تصویب کنی و اینهمه از پیشرفت بگی؟ پیشرفت بدون اینترنت؟ جواب امام حسین ع رو چی میخواهید بدین؟
  • IR ۱۰:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
    0 0
    الان راعفی پور میگفت داداش اول ثروت شخصی ات رو اعلام کن بعد باهم بریم پیشرفت و دفاع و جهش و توسعه و موفقیت بشیم
  • بهنام IR ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
    1 0
    دوران شعار و حرافی تمام شد جناب قالیباف بدجوری تو مخمصه هستید فقط فقط باید عمل کنید و اگر عملتان مثل دوماه گذشته باشد یعنی هیچ
  • IR ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
    0 0
    کوچ‌اجباری شیعیان ایران از سرزمین اینترنت جهانی. میبینید اصراعیل و امریکا واکنشی به این طرح ضداینترنت نشون نمیدن؟
    • IR ۱۷:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۶
      0 0
      چقدرم کوچ خخخخ چقدرم عدم واکنش خخخ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس