نفتالی بنت در راه روسیه؛ موضوعات منطقه ای و دوجانبه در دستورکار

دفتر نخست وزیری رژیم صهیونیستی روز سه شنبه اعلام کرد که نفتالی بنت نخست وزیر این رژیم برای رایزنی با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در باره مسائل دوجانبه و منطقه ای، به شهر سوچی سفر می کند.

به گزارش مشرق، دفتر نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره این نشست اعلام کرد که نشست در ۲۲ اکتبر (۳۰ مهر ماه) به دعوت پوتین برگزار می شود.

روزنامه هاآرتص نیز نوشت که یائیر لاپید وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی امروز برای دیداری چند روزه راهی واشنگتن شده که نخستین سفر او به آمریکا از زمان تشکیل دولت بایدن به شمار می رود.

لاپید قرار است در این سفر با "کامالا هریس" معاون رئیس جمهوری آمریکا و همچنین آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه این کشور دیدار کند و در نشست سه جانبه با همتایان آمریکایی و اماراتی با محوریت ایران و آخرین تحولات منطقه شرکت کند.  

وزارت امور خارجه آمریکا پیش تر اعلام کرده بود که بلینکن روز چهارشنبه ۱۳ اکتبر (۲۱ مهر ماه) با همتای اسرائیلی و شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان وزیر امور خارجه امارات رایزنی خواهد کرد.

تارنمای "اکسیوس" نیز به نقل از وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی نوشت: لاپید هفته آینده برای گفت و گو در مورد ایران با بلینکن و سایر مقامات آمریکایی دیدار خواهد کرد. پیش بینی شده که  وزیر امور خارجه این رژیم با جک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید نیز مذاکره کند.

رژیم صهیونیستی به رغم تعهد به دولت کنونی آمریکا برای خودداری از مخالفت آشکار با سیاست خارجی واشنگتن مبنی بر در پیش گرفتن دیپلماسی در قبال ایران، در پی ناکامی هایش در عرصه های منطقه ای و بین المللی در تلاش است با ارائه طرح هایی، بر واشنگتن تاثیر بگذارد.

به نوشته تارنمای اکسیوس، مقامات اسرائیلی می گویند لاپید می خواهد قبل از آغاز دوباره مذاکرات وین، پیام این رژیم را در مورد ایران در بالاترین سطح به مقامات آمریکایی انتقال دهد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • اذربایجانی IR ۱۹:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
    0 0
    سریعا ب پوتین اعتراض کنید ک چرا با اسراییل رابطه داره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس