کد خبر 1284678
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۴
روایت تحقیر رئیس‌جمهور فراری توسط منافقین - کراپ‌شده

مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران گفت: بیچارگی و اضمحلال شخصیتی بنی‌صدر به اندازه‌ای بود که با وجود حمایت‌های فراوان او از گروهک تروریستی منافقین، حتی همین یاران قدیمی‌اش هم به او اعتنایی نداشتند.

به گزارش مشرق، عباس سلیمی نمین به بیان فرازهای ناگفته‌ای از خیانت‌های رئیس‌جمهور فراری دولت اول انقلاب پرداخت و اظهار کرد: این روزها که حقایق تاریخی افشا شده و خیانت بنی‌صدر برای همه محرز و مسلم است، دیگر حتی به‌سختی می‌توان میان نام منافقین و بنی‌صدر، افتراقی قائل شد و این فرد خیانت‌کار از آن جریان جنایتکار جدایی‌ناپذیر است.

مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران افزود: خاطرات شخصی آقای بنی‌صدر، یکی از منابع مستندی است که به روشنی همکاری او را با گروهک منافقین نشان می‌دهد تا جایی که ایشان در بخشی از خاطرات خود از روزهای آخر حضور در ایران، روایت سفری را نقل می‌کنند که مقصد آن به کرمانشاه بود و با هدف بررسی امکانات موجود برای مبارزه با جمهوری اسلامی انجام می‌شد که در انتها آقای بنی‌صدر به‌صراحت می‌گوید که در نهایت به این نتیجه رسیدیم که مناسب‌ترین گزینه، تفاهم با صدام است.

وی با اشاره به اینکه پیوند میان مجاهدین خلق و بنی‌صدر با هدف برهم زدن جمهوریت در ایران بود، خاطرنشان کرد: بنی‌صدر تا پایان عمر بر این باور بود که به‌خاطر تناقض ایدئولوژیک با نظام دچار اختلاف‌نظر شده و به همین صورت، همه اعضای این گروهک تروریستی هم تقابل خود با جمهوری اسلامی را یک جنگ ایدئولوژیک مذهبی می‌دانند در حالی که ریشه این عداوت به هیچ عنوان ارتباطی با مبانی دینی ندارد و به مبنای جمهوریت نظام برمی‌گردد زیرا هم منافقین و هم بنی‌صدر از ابتدا دشمن جمهوریت بودند.

سلیمی نمین ادامه داد: گواه این ادعا، عدم برگزاری انتخابات درون تشکیلاتی از زمان فرار این گروهک تروریستی از ایران است، منافقین هم‌ریشه با تکفیری‌ها هستند و هیچ سنخیتی با دموکراسی ندارند کما اینکه مشاهده می‌کنید که از سال ۱۳۵۹ تاکنون همچنان مریم رجوی را رئیس‌جمهور خود می‌دانند و هیچ فرد دیگری حتی فکر کاندیداتوری برای انتخابات درون‌سازمانی را هم نداشته و تحت خفقان وحشتناک درون‌حزبی، هرگونه نظر که غیر از تأیید شخص اول گروهک باشد، محکوم به‌نابودی است.

مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران تصریح کرد: در هنگام مطالعه وقایع مربوط به فرار بنی‌صدر و منافقین از کشور، شما به‌روشنی مشاهده می‌کنید که رئیس‌جمهور فراری به‌معنای واقعی کلمه یک فرد بیچاره است که اگر در پوشش با لباس زنانه از کشور گریخته، در باطن هم دچار شکاف‌های عمیق ایدئولوژیک و تناقضات شخصیتی راهبردی است.

وی تأکید کرد: بیچارگی و اضمحلال شخصیتی بنی‌صدر به اندازه‌ای بود که با وجود حمایت‌های فراوان او از گروهک تروریستی منافقین، حتی همین یاران قدیمی‌اش هم به او اعتنایی نداشتند و برای ریاست جمهوری خودخوانده سازمان، مریم رجوی را بر بنی‌صدر ترجیح دادند؛ آن هم در شرایطی که این زن با شکست در عملیات مرصاد، هیچ مقبولیتی نزد اعضای این گروهک نداشت.

سلیمی نمین با انتقاد از مواضع دوگانه کشورهای اروپایی در حمایت از گروهک تروریستی منافقین گفت: ماجرای فرار بنی‌صدر به فرانسه از ابتدا با ارتکاب جرم آغاز شد و در جریان این فرار، دولت فرانسه فقط با استناد به هواپیماربایی منافقین می‌توانست آن دو را دستگیر و به کشور مبدأ عودت دهند زیرا هواپیماربایی یک جرم بین‌المللی است که در همه دنیا محکوم شده و حقوق بین‌الملل، فرد هواپیماربا را در هر جای عالم تحت تعقیب قضایی قرار می‌دهد و علاوه بر این مسائل، باید یادآوری کرد که در کارنامه سیاه منافقین به اندازه‌ای گناه کبیره دیده می‌شود که هواپیماربایی به نسبت آن‌ها مثل یک عمل مکروه است.

مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران ابراز کرد: البته واقعیت این است که کشورهای اروپایی و آمریکا از اساس به‌دنبال محکوم کردن مجاهدین خلق نیستند زیرا سرویس‌های ویژه این گروهک به سازمان‌های جاسوسی این کشورها در حوزه‌های امنیتی، اطلاعاتی و نظامی باعث مصونیت آن‌ها شده و منافقین در معامله‌ای سهیم هستند که در ازای بمب‌گذاری، ترور و خرابکاری در سرتاسر عالم و تأمین منافع نظام سلطه بتوانند امنیت خود را تهاتر کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • DE ۰۱:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
    6 47
    بنی صدر تنها آدم حسابی
    • عبدالله مومن IR ۰۶:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
      7 1
      آدم حسابی ای در بین دو خیانت . هههههههههههه
    • IR ۰۸:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
      10 0
      دو غلط، هجده!!! نه آدم بود نه حسابی!! خخخخخخخ
    • IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
      9 1
      در پاسخ به کسی که می گوید بنی صدر آدم حسابی بود باید گفت ان شاء الله با او محشور شوی.
  • IR ۰۱:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
    7 2
    گویابنی صدرراحل جهنم ازماموران سیاهم بوده است؟
  • 1281017396 IR ۰۷:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
    11 1
    بنی صدر یک خائن بود.آدم حسابی نبود.
  • سعید IR ۰۸:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
    1 1
    این انتقاد ناشی از احساس ناشناخته ،انسان را یاد شعر بسیار عمیق و بجای:خانه از پای بست ویران است میاندازد،برادر من چرا مرده از قبر بیرون میکشی؟
  • IR ۱۶:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
    0 15
    ریاست جمهوری مریم قجر عضدانلو موسوم به رجوی بعد از شکست این سازمان در عملیات مرصاد بود!! تا قبل از جدایی بنید صدر از منافقین او رییس جمهور !! و رجوی نخست وزیر بود!!! و مریم رجوی هنوز زن مهدی ابریشمچی بود و به مسعود رجوی اهدا نشده بود!! تاریخ را درست روایت کنیم جناب سلیمی نمین!
  • مستعار DE ۲۲:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
    0 2
    تنها خیانتی که بنی صدر کرد این بود که مانع ملاقات بختیار با آیت الله خمینی در پاریس شد. وگرنه در جنچ هیچ خیانتی نکرد. همه هم دارند میگند اینو. حالا سلیمی نمین یکدفعه از کجا پیداش شده خدا داند.
    • IR ۲۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
      1 0
      بنی صدر زمینه ملاقات را فراهم کرد. پیشنهاد داد بختیار استعفا بدهد وخدمت امام برسد وحکم نخست وزیری انقلاب را از حضرت امام بگیرد. بنی صدر لین موضوع را با امام مطرح کرد امام‌پذيرفت بختیار گفته بود تا با دوستانم مشورت کنم بعد کفته بود که دوستانم موافقت نکرده اند. بعدا معلوم شد که منظور از دوستانش آمریکایی ها بوده اند!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس