کد خبر 1284719
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۹

قطعا برای همه افراد لبخند زیبا و جذاب می تواند اعتماد به نفس و سلامتی را تامین کند. بسیاری از افراد هستند که امروزه از لبخندهای خود احساس رضایت ندارند و از لبخند زدن می پرهیزند. اغلب افراد خود را با افراد مشهور تر مقایسه می کنند. اما بسیاری از افراد معروف و بازیگران هالیوودی قطعا از بدو زندگی خود دارای لبخندهای جذاب نیستند و با استفاده از روند های درمانی و زیبایی امروزه می توانند به این لبخندهای زیبا دست پیدا کنند.

در واقع گاهی لبخند های زیبا و جذاب افراد حاصل جراحی های زیبایی است که انجام می دهند. امروزه روش های مختلفی مانند لمینت دندان و کامپوزیت دندان وجود دارد که می تواند لبخندهای جذاب  و خیره کننده ای را برای شما به وجود آورد.

اما برخی افراد هستند که از بی دندانی و یا از دست دادن یک یا چند دندان خود ابراز ناراحتی می کنند. در این صورت روش کامپوزیت دندان و لمینت دندان نمی تواند راه حل مناسبی برای آن ها باشد. بلکه این افراد باید از روش هایی مانند ایمپلنت دندان استفاده کنند.

ایمپلنت دندان زمانی استفاده می شود که جای یک یا چند دندان شما خالی باشد و آن ها را از دست داده باشید. اما از لمینت دندان و کامپوزیت دندان زمانی استفاده می شود که دندان طبیعی وجود داشته باشد اما دارای عیب و نقص های ظاهری باشد. در این صورت نیاز است از روش هایی که با آن می توان یک روکش کامل بر روی دندان قرار داد استفاده نمود تا زیبایی را به دندان و لبخند باز گرداند.

البته هر سه این روش های درمانی زیبایی می توانند بر روی لبخند و زیبایی دندان های شما تاثیر بسیار زیادی بگذارند و اعتماد به نفس شما را افزایش دهند. اما اینکه کدام یک از روش های فوق می توانند برای شما مفید باشند را باید پزشکان باید تشخبص بدهند. در این مقاله قصد داریم تفاوت های لمینت، کامپوزیت و ایمپلنت دندان را برای شما شرح دهیم. با ما همراه باشید.

کاشت دندان به روش ایمپلنت

در کاشت دندان به روش ایمپلنت می توانید ریشه جایگزین برای دندان خود ایجاد کنید. ایمپلنت که بسیار به دندان طبیعی شباهت دارد می تواند حکم ریشه دندان را برایتان اجرا کند. گاهی ممکن است ایمپلنت بتواند از ریشه دندان طبیعی بیمار نیز قوی تر واقع شود. در واقع ایمپلنت دندان شبیه به یک پیچ از جنس تیتانیوم یا زیرکونیا است که باید درون استخوان فک کاشت شود و سپس بر روی آن تاج مصنوعی دندان قرار داده شود.

ایمپلنت دندان

تیتانیوم فلزی است که می تواند به خوبی با استخوان فک انسان ترکیب شده و جوش بخورد. تیتانیوم در واقع قابلیت زیست سازگاری دارد. کمتر کسی ممکن است نسبت به تیتانیوم حساسیت نشان دهد و مجبور به استفاده از زیر کونیا برای ایمپلنت دندان باشند. 

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ایمپلنت به همراه انواع ان و هزینه ایمپلنت دندان که شامل برند های مختلف می باشد به لینک زیر مراجعه فرمایید.

قیمت ایمپلنت دندان

معمولا زمانی که ایمپلنت درون استخوان فک کاشته می شود نیاز است 3 الی 6 ماه زمان بگذرد تا ایمپلنت با استخوان فک جوش بخورد سپس تاج بر روی آن سوار شود. این 3 الی 6 ماه میزان مراقبت از ایمپلنت دندان می تواند بر فرآیند یکپارچگی استخوان تاثیر بسیار زیادی بگذارد. ایمپلنت دندان توسط ابزاری به نام اباتمنت می تواند به تاج مصنوعی دندان متصل شود. البته با استفاده از یک ایمپلنت می توان چند دندان را جایگزین نمود و یک ایمپلنت مختص یک دندان نخواهد بود. روند اجرای ایمپلنت دندان بدون بی هوشی و فقط با انجام بی حسی موضعی انجام میپذیرد. این روش کمک می کند از تحلیل استخوان فک و لثه جلوگیری شده و سلامت استخوان های فک و لثه به خوبی حفظ شود.

البته پیش از آنکه ایمپلنت انجام شود باید هر گونه مشکل استخوانی و دندانی که وجود دارد به خوبی رفع و درمان شود سپس اقدام به کاشت ایمپلنت نمود. با استفاده از روش های درمانی تکمیلی مانند لیفت سینوس و پیوند استخوان می توان بدون وجود مشکل خاصی روند درمانی کاشت ایمپلنت را تکمیل نمود.

کامپوزیت دندان و اصلاح طرح لبخند

کامپوزیت در واقع همان مواد رزینی است که باید توسط دندان پزشک متخصص بر روی دندان سالم و طبیعی شکل داده شود. از این مواد برای رفع عیب و نقص های دندانی استفاده می شود. اغلب پزشکان برای زیبایی و رفع عیوب دندان های جلویی از کامپوزیت دندان استفاده می کنند.

اصلاح طرح لبخند

در این روش میزان مهارت و تخصص پزشک بسیار تاثیر گذار است زیرا باید این مواد توسط دستان با مهارت و قدرتمند پزشک فرم دهی شود. اغلب افراد زمانی که دندان هایشان تغییر رنگ داده است یا دچار لب پریدگی و ترک خوردگی شده باشد از کامپوزیت دندان استفاده می کنند.

هزینه کامپوزیت دندان

بر خلاف روکش های لمینت دندان که باید در لابراتوار ساخته شود سپس بر روی دندان بیمار نصب شود، روش کامپوزیت روشی است که باید در همان مطب پزشک و توسط خود متخصص شکل و فرم داده شود. دندان ها در روش کامپوزیت دندان نیازی به تراشیده شدن ندارند و در یک جلسه تمامی روند درمان تکمیل می شود. مینای دندان در روش کامپوزیت دندان دست نخورده باقی می ماند و این روش را روشی قابل بازگشت و غیر تهاجمی می نامند. طول عمر این روش بین 5 الی 7 سال است و در صورتی که از آن خوب مراقبت شود می تواند عمر بسیار مفیدی داشته باشد. هزینه این روش نسبت به روش لمینت دندان بسیار پایین تر است و روشی مقرون به صرفه است.

لمینت دندان و مزیت های آن

لمینت دندان در واقع روکشی است که در لابراتوار ساخته می شود و پس از آن که دندان پاکسازی و آماده سازی شد. مینای دندان ها برای آماده سازی نصب روکش باید ابتدا تراشیده شود و این میزان تراشیدگی باید به میزان روکش دندان باشد. این روش در واقع روشی غیر قابل بازگشت و تهاجمی است. پزشک ابتدا باید  از دندان ها قالب گیری کرده سپس آن را برای لابراتوار ارسال کند تا روکش های مخصوص دندان ساخته شود. این روش تقریبا 10 الی 15 سال عمر مفید دارد و قیمتی تقریبا چند برابر بالاتر از کامپوزیت دندان دارد.

لمینت دندان

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره لمینت دندان به لینک زیر مراجعه فرمایید.

قیمت لمینت دندان


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس