قدوس: اسکوچیچ نسبت به کی‌روش اعتماد بیشتری به من دارد/ قایدی سورپرایز بود!

پیشکسوت فوتبال کشورمان گفت: بازیکنی مثل سامان قدوس قطعا می تواند برای تغذیه مهاجمان مثمرثمر باشد، اما می بینیم زمانی که به مشکل می خوریم اسکوچیچ بسیار دیر تعویض می کند یا اصلا به قدوس بازی نمی دهد.

سرویس ورزش مشرق - تیم ملی فوتبال ایران در چهارمین دیدار خود در مرحله نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ در استادیوم آزادی با نتیجه ۱-۱ مقابل کره‌جنوبی به کار خود پایان داد و با ۱۰ امتیاز صدرنشینی در گروه A را تداوم بخشید.

ابراهیم قاسمپور پیشکسوت و بازیکن سابق تیم ملی در گفتگو با مشرق در تحلیل خود از این دیدار گفت: تیم ملی آنطور که انتظار می رود بازی نمی کند اما خدا را شکر نتیجه می گیرد. البته سطح کره با امارات و سوریه قابل مقایسه نیست ولی انتظار داشتم در زمین خودمان بهتر از این ها بازی کنیم ولی دیدیم در نیمه اول دست به عصا بازی می کردیم و کره حاکم میدان و توپ بود. در نیمه دوم کره خیلی زود به گل رسید و شانس آوردیم تمایل داشتند که به دومین گل برسند و عقب ننشستند و کار ما سخت تر نشد. البته کلا سبک بازی کره فوتبال بسته نیست و برای همین بعد از گل کره حدود ۲۰ دقیقه فوتبال روانی انجام دادیم و دو بار به تیر زدیم و به یک گل هم دست یافتیم. اما بعد از گل برخلاف انتظار خیلی عقب رفتیم و شانس آوردیم دقیقه آخر گل دوم را نخوردیم.

شانس آوردیم کره بعد از گل عقب ننشست/ تیم ملی به یک بازیساز نیاز مبرم دارد

وی درخصوص آنالیز دو تیم از همدیگر افزود: دفاع های ما خیلی باز بازی می کردند و همین باعث شد گل بخوریم. البته همه تیم ها مشکل دارند و هنر اینست که برای رفع مشکل تدبیری اندیشیده شود. قطعا هم ایران و هم کره به خوبی نقاط ضعف و قوت همدیگر را آنالیز کرده بودند و قطعا تیمی بهتر نتیجه می گیرد که از اشتباهات حریف بهره لازم را ببرد. در بازی با کره دقیقا از همان نقطه ای ضربه خوردیم که در بازی با امارات شجاع خلیل زاده خطا کرد و اخراج شد و VAR برگرداند و این نشان می دهد کره به خوبی یکی از نقطه ضعف های ما را شناخته بود.

قاسمپور در خصوص نداشتن یک بازیکن بازیساز در خط هافبک به مشرق گفت: براساس سیستم تیم ملی عزت اللهی و هم نوراللهی دو بازیکن شبیه به هم هستند که از نظر تخریبی و دوندگی عملکرد خوبی دارند و قدرت سازندگی و تغذیه مهاجمان آن ها به نسبت ضعیف تر از عملکرد دفاعی‌شان است. بازیکنی مثل سامان قدوس قطعا می تواند مثمرثمرتر باشد، اما می بینیم زمانی که به مشکل می خوریم اسکوچیچ بسیار دیر تعویض می کند یا اصلا به قدوس بازی نمی دهد. قایدی را دقیقه ۹۰ به بازی می آورد که عملا هیچ کار مثبتی نمی تواند انجام دهد. تعویض دقیقه ۹۰ برای حفظ نتیجه است. یا مثلا می توانست مهدی ترابی را بازی دهد که با حرکات تکنیکی یا قدرت شوتزنی خط دفاع کره را عقب نگه دارد. اما بازهم می گویم سلیقه مربی است و اعتقادی که به سیستم تیمش دارد. اما نیاز به یک هافبک بازیساز یک حقیقت است.

پیشکسوت فوتبال کشورمان در پایان اظهار داشت: ما پیشکسوتان اگر انتقادی هم می کنیم از سر دلسوزی است و قطعا با کسی دشمنی نداریم و دوست داریم تیم ملی کشورمان نتیجه بگیرد و زیبا بازی کند. روی نیمکت تیم ملی افراد بزرگی مثل کریم باقری و وحید هاشمیان هستند، مهدی مهدوی کیا هم که با کادرفنی در ارتباط هست. به نظرم این عزیزان که بازیکنان بزرگی بوده اند و تجربیات زیادی هم دارند، می توانند این ایرادات و پیشنهادات را انتقال دهند و قطعا به نفع خودش و تیم ملی است که اگر صلاح بداند استفاده کند.

سرمربی بعضی اوقات تحت فشار است و قطعا کمک ها می توانند در این مواقع کمک بزرگی به سرمربی برسانند و گره تیم را در مواقع حساس باز کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 20
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • گمنام IR ۰۶:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
    4 12
    واقعا چه فکری کرد که دقیقه ۹۰ تازه قاعدی رو آورد توی زمین؟؟؟!!! اون حتی پاش به توپ هم نخورد.... در این چند بازی اگر نتیجه گرفتیم فقط روی خلاقیت فردی بازیکنان گرفتیم وگرنه این مربی هیچ تاکتیکی برای بازی ها ندارد... روش تعویض هاش هم به سبک پلی استیشنی است و خلاقیت ندارد... با این وضع بهتره جام جهانی نریم
  • IR ۰۶:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
    9 2
    جناب کارشناس : چرا درباره شانس مسلمی که کره جنوبی در بازی با ایران آورد حرف نمیزنید؟ یک پنالتی روی طارمی نادیده گرفته شد و دو شوت مستقیم عزت الهی و طارمی هم به تیر دروازه انها خورد اینها یعنی سه گل مسلم و 100%.!!
    • FR ۱۷:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
      1 1
      دقیقاً. ضمناً عجیب هست که کسی نام خودش رو کارشناس بذاره اما ندونه که کره به خاطر شانس عقب ننشست. بلکه به خاطر فشار ما مجبور شد عقب نشینی کنه و دفاع کنه. وگرنه اگه قدرت حمله تیم ما نبود عقب نشینی نمی‌کردند
  • رضا IR ۰۷:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
    44 3
    قطعا سامان قدوس بازیساز خوبیه باید بیشتر ازش استفاده بشه
    • IR ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
      3 14
      واقعا:مسئولین فدراسیون فوتبال فکر میکنند این مربی در سطح جام جهانی باشد .اگر بازیکنان ما در تیم های اروپایی بازی نمیکردند آیا این نتایج بدست میآمد .این تیم ایران است که برای اسکوچیچ اعتبار آفرینی کرده مربی تیم های درجه دومی ایران حالا تبدیل به سرمربی ملی شده که کیفیت بازیکنان ایرانی مسبب آن بوده است
  • IR ۰۸:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
    4 8
    وقتی ارنج و تعویض ها سمت پرسپولیس غش کرده. آقایان کریم باقری و ... انگار وعده سرمربیگری پرسپولیس را به اسکوچیج داده اند .
  • محمدرضا IR ۰۹:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
    26 2
    البته کره ای ها هم شانس خوبی داشتن که دو تا شوت به تیرک دروازه خورد
  • IR ۰۹:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
    18 7
    بايد جانب انصاف را رعايت کرد اسکوجیچ بهترين نتيجه باتیم ایران گرفته‌ وتیم منسجم وهماهنگی تشکيل داده‌ وتوانسته حریفان يکی بعد دیگری از پیش رو بردارد وبا بیشترین امتياز درصدر گروه جای بگيرد
    • GB ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
      7 0
      صد در صد ما هم از نتیجه تیم ملی‌ کشورمون خوشحال شدیم ولی‌ این کارشناس داره از ایرادات تیم ملی‌ میگه که باید رفع بشه وگرنه بازی در جام جهانی‌ بچه بازی نیست. در تمام بازیها خط دفاع ما قابل اطمینان نبوده و همیشه هافبک‌های دفأعی داشتیم و بازی ساز نداشتیم و ایراد تعویض نکردن هم کاملا درست هستش.
  • IR ۰۹:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
    8 17
    با توجه به مسائلی که اخیراً بین ایران و کرۀ جنوبی پیش آمده، پیروزی ایران بر این کشور در فوتبال، آن هم در خاک کشور خودمان، بسیار مهم بود. افسوس که این اتفاق نیفتاد و ما حتی در معرض شکست هم قرار داشتیم.
  • US ۰۹:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
    20 2
    بله خیلی‌ شانس آوردیم، داور پنالتی محرز ما را نگرفت و دو تا شوت به تیر خورد.
  • IR ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
    4 6
    مسخره بازیه ، پرسپولیسی بازیشو درآوردند
  • محسن IR ۱۰:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
    4 0
    در شرایطی که در مسابقات ورزشی، داوران بطور سـنّــتــی به ضرر ایران سوت می زنند و ما همیشه از این موضوع شاکی بوده ایم و هستیم، وجودِ VAR می تواند این نقیصۀ دیرین را جبران و خنثی کند، همچنانکه در دیدار ایران و امارات این مطلب را به روشنی دیدیم. اگر کسانی در استفاده از VAR در بازی ایران و کره کوتاهی و تـعــلّـل کرده باشند، به عقیدۀ بنده خیانت کرده اند و باید پاسخگو باشند و حتی باید برایشان دادگاه تشکیل شود تا دیگر هر مسئولی تصور نکند که در چنین مواردِ حساسی می تواند کوتاهی کند و بعد هم کوتاهیِ خود را با دلایل واهی توجیه کند.
  • IR ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
    13 2
    والا هرچی فکر می کنم که چطور می توانید این همه از آقای اسکوچیچ ایراد بگیرید در ذهنم نمی گنجه. از یک تیم کاملا بازنده یکباره تیمی بیرون آمد که با صدرنشینی به دور دوم مسابقات جان جهانی راه پیدا کرد و الان هم که مقتدرانه صدر نشین هست. من به این نتیجه رسیدم که بیشتر مربیان وطنی از شکست تیم ملی نه تنها ناراحت نمی شوند، بلکه خوشحال هم می شوند.
  • IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
    9 3
    آقای قاسمپور سالها رفتی کشورهای عربی ، برگشتی بازیکن تعریفی نبودی ، مربی هم بی دوام بودی یک پنالتی حتمی ، دو تیر دروازه ، یک گل ! با انواع فرصتها که کره مثل آنها کم داشت ، یک شوت توسینه بیرانوند ، یک ضربه دفع شده توسط گلر ! چتونه ؟ کی تابحال درراه جام جهانی اینقدر امتیاز با ۴ بازی جمع کرده ؟ بله کره تخریبی بازی کرد اما اگر پنالتی گل میشد الان چی می‌گفتید ؟! ما تیم صدرجدولیم این شماها بودید که هی می‌گفتید سخته ببریم باعراق همینطور ! باامارات ...بله نواقصی بود اما تیم مادر روز بدش ومن ناتوانیش مساوی کرد اما همه چیز را ببینید . منم مربی بودم شاید اصلا اقوام رو راه میدادم یاهمشهریها .....همیشه خدا ما ضد تیم ملی میشیم ، وطن یعنی وظیفه من وتو تشویق کنیم آنها برن جام جهانی تا درآنروزها احساس تنهایی نکنیم آنهم یک ملت ، خوبه یابد این دنیای ماست باید بالاباشی وگرنه میریم میشیم طرفدارکره یاژاپن ! یادم هست !
  • IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
    3 12
    واقعا:مسئولین فدراسیون فوتبال فکر میکنند این مربی در سطح جام جهانی باشد .اگر بازیکنان ما در تیم های اروپایی بازی نمیکردند آیا این نتایج بدست میآمد .این تیم ایران است که برای اسکوچیچ اعتبار آفرینی کرده مربی تیم های درجه دومی ایران حالا تبدیل به سرمربی ملی شده که کیفیت بازیکنان ایرانی مسبب آن بوده است
  • ES ۱۹:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
    0 6
    کره ای در پاس کاری و خلق موقعیت خیلی حرفه ای تر از تیم ایران بودند موقعیت های تیم اسکو فقط دو شوت از راه دو با خلاقیت فردی بودند
  • ناشناس IR ۱۰:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۳
    2 0
    کره شانس آورد که 3 گل نخورد !!!!
  • IR ۱۶:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۳
    0 0
    همین بازیکنان زمان ویلمتوس بودند پس چرانزدیک بود حذف شویم
  • IR ۰۷:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۴
    0 0
    بلانسبت یه گاو بزارن تو زمین بهتر از این مربیه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس