کد خبر 1285148
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۹
الجزایر از خنثی‌سازی طرحی با حمایت رژیم صهیونیستی در این کشور خبر داد

منابع رسمی الجزایر اعلام کردند که نیروهای امنیتی این کشور موفق شده‌اند که یک توطئه را که از حمایت رژیم صهیونیستی برخوردار بوده در خاک الجزایر خنثی کنند.

به گزارش مشرق، تلویزیون رسمی الجزایر، شامگاه امروز (چهارشنبه)، اعلام کرد که نیروهای امنیتی این کشور موفق شده‌اند یک اقدام توطئه‌آمیز را که با حمایت‌ رژیم صهیونیستی علیه این کشور طرح‌ریزی شده بوده، خنثی کنند.

روزنامه «الشروق» به نقل از تلویزیون رسمی الجزایر در این خصوص گزارش داد که طرح‌ریزی برای این اقدام از سال ۲۰۱۴ آغاز شده بوده و نیروهای الجزایری در هفته جاری توانسته‌اند عده‌ای مرتبط با این طرح را دستگیر کنند.

طبق این گزارش، هدف از این توطئه متزلزل کردن ثبات کشور الجزایر بوده و قرار بوده طرح مذکور را گروهی جدایی‌طلب با حمایت رژیم صهیونیستی و یک کشور در شمال آفریقا اجرایی کنند.

الشروق در ادامه نوشت که عناصر مذکور قصد داشته‌اند دست به انجام اقدامی مسلحانه بزنند که نیروهای الجزایری موفق به دستگیری آن‌ها شده‌اند.

بر اساس این گزارش، جزئیات مربوط به این توطئه با شواهدی محکم و شفاهی و با اعتراف عناصر مذکور منتشر خواهد شد.

این در حالی است که الجزایر در تاریخ ۲۸ مردادماه گذشته نیز در بیانیه‌ای از دست داشتن رژیم صهیونیستی و مغرب در آتش‌سوزی‌های شمال این کشور خبر داد.

بخش‌های مختلفی از خاک الجزایر طی ماه‌های گذشته شاهد آتش‌سوزی‌های گسترده‌ای بود که دولت الجزایر اعلام کرد این آتش‌سوزی‌ها عامدانه صورت گرفته‌اند.

بیانیه الجزایر در ارتباط با دست داشتن رژیم صهیونیستی و مغرب در آتش‌سوزی‌های یادشده در حالی صادر شد که «یائیر لاپید» وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی در جریان سفر اخیر خود به کشور مغرب از همگرایی کشور الجزایر و ایران ابراز نگرانی کرده بود.

لاپید در این خصوص گفته بود: «ما درباره نقش کشور الجزایر در منطقه نگرانی‌های مشترکی داریم؛ کشوری که به ایران نزدیک‌تر شده و در حال حاضر نیز موج [مخالفتی] علیه پذیرش اسرائیل در اتحادیه آفریقا به عنوان عضو ناظر به راه انداخته است».

رژیم صهیونیستی که به عنوان عضو ناظر به اتحادیه آفریقا پیوسته، اخیرا با مخالفت شدید شماری از کشورهای آفریفایی به‌ویژه الجزایر مواجه شده است؛ رسانه‌ها گزارش داده بودند که الجزایر روند تشکیل یک گروه آفریقایی برای رد پذیرش تل‌آویو در اتحادیه آفریقا را رسما آغاز کرده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس