پسر وقف جان کرد و مادر وقف مال/ کلنگ‌زنی مجتمع فرهنگی شهید مدافع حرم

مادر شهید جمشیدی، مدتی بعد از آنکه فرزندش جان خود را وقف اسلام و اهل بیت(ع) کرد، برای زنده نگه‌داشتن نام و یاد فرزند شهیدش قطعه زمینی به مساحت ۲۳۷ متر مربع را برای احداث مجتمع فرهنگی قرآنی وقف کرد .

به گزارش مشرق، علی جمشیدی در ۱۶ آبان سال ۶۹ در شهرستان نور و در خانواده‌ای با روحیه‌ای انقلابی به دنیا آمد. پایگاه بسیج خانه دوم او بود و در بسیاری از عرصه‌های جهادی فعالیت داشت.

علی که در زمینه فعالیت‌های فرهنگی در شهرستان نور سرآمد بود، برای رفتن به سوریه سر از پا نمی‌شناخت. برای همین هم تمام آموزش‌های نظامی و جسمانی لازم برای اعزام به سوریه و دفاع از حرم حضرت زینب(س) را فرا گرفت و در نهایت با کمک برادر بزرگتر عازم سوریه شد.

این بسیجی خستگی‌ناپذیر سرانجام در ۱۷ اردیبهشت سال ۹۵ در منطقه خان‌طومان به شهادت رسید اما پیکرش مفقود بود تا اینکه پس از گذشت چهار سال از شهادت، پیکر شهید طی عملیات تفحص در سوریه کشف و هویتش شناسایی شد.

مادر شهید جمشیدی، مدتی بعد از آنکه فرزندش جان خود را وقف اسلام و اهل بیت(ع) کرد، برای زنده نگه‌داشتن نام و یاد فرزند شهیدش قطعه زمینی به مساحت ۲۳۷ متر مربع را برای احداث مجتمع فرهنگی قرآنی وقف کرد تا نشان دهد خانواده شهدا در وقف جان و مال خود از هیچ چیزی دریغ نمی‌کنند.

همزمان با دهه وقف و پس از پیگیری‌های مداوم مادر شهید، مراسم کلنگ‌زنی موقوفه مجتمع فرهنگی قرآنی شهید مدافع حرم علی جمشیدی روز سه‌شنبه ۲۰ مهرماه با حضور مسؤولان استانی و شهرستانی توسط مادر این شهید کلنگ‌زنی شد.

حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران در مراسم کلنگ‌زنی مجتمع فرهنگی قرآنی شهید جمشیدی گفت: در قرآن کریم از دو گروه، با عظمت یاد می‌شود. این دو گروه کسانی هستند که با جان و مال خود مجاهدت می‌کنند، واقفان که با بذل مال برای بقای قرآن و اسلام تلاش می‌کنند جزو گروه مجاهدان هستند.

وی به بیان توضیحاتی درباره این مجتمع پرداخت و افزود: برای احداث مجتمع، مادر شهید قبل از محرم به اداره کل اوقاف مراجعه و به وقف این زمین از مدت‌ها پیش اشاره کرد و گفت؛ که تا امروز به هر مسؤولی مراجعه کردم لبیک نگفتند، از شما انتظار دارم هر چه سریع‌تر در این زمین مجتمع قرآنی و فرهنگی احداث شود تا من بتوانم نام شهید را بالای سردر  این مجتمع ببینم.

پسر وقف جان کرد و مادر وقف مال/ کلنگ‌زنی مجتمع فرهنگی شهید مدافع حرم

وی تاکید کرد: همه باید کمک کنند تا این پروژه تنها به کلنگ‌زنی ختم نشود بلکه با سرعت احداث و بهره‌برداری شود، مجتمع شهید جمشیدی اگرچه انتفاعی است اما خانواده شهید برای خود نفعی در نظر نگرفته و حتی تولیت، سرپرستی و نگهداری آن را  برعهده نگرفتند. اوقاف نیز منفعتی ندارد چر اکه مجتمع در اختیار اوقاف نیست و همه منافع آن صرف امور قرآنی و فرهنگی می‌شود.

 حیدری به ۲۰۰ پروژه نیمه تمام اوقاف در استان اشاره و بیان کرد: با توجه به مشکلات اقتصادی و تورم این پروژه‌ها نیمه‌کاره مانده و نیازمند حمایت خیران هستیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان همراهی خوب خیران در پروژه‌های اوقاف، گفت: با همراهی خیران این پروژه را با اولویت پیش می‌بریم تا  شرمنده شهید و خانواده‌اش نشویم.

 فرماندار شهرستان نور نیز در این مراسم اظهار کرد: امروز نوع وقف و واقف آن خاص است، خانواده شهیدی که فرزندش را در راه اسلام فدا می‌کند همان راه را به گونه‌های مختلف از جمله این وقف ادامه می‌دهد.

علی شادمان افزود: شهید جمشیدی یک فعال فرهنگی بود که آموزه‌های دینی و منویات نظام اسلامی را گسترش می‌داد و در مسیر هدف خود سختی‌های زیاد کشید و طعنه‌های بسیاری شنید.

وی تصریح کرد: احداث این مجتمع کاری ویژه  و خواسته شهدا به ویژه شهید جمشیدی است و نباید به کلنگ‌زنی اکتفا کرد.

 این مسؤول ادامه داد: ما از خیران بزرگی بهره‌مند هستیم که به‌خوبی پای کار هستند و در این راه هم کمک می‌کنند تا پروژه به سرعت تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

شادمان گریزی هم به ناتمام ماندن گلزار شهدای شهرستان زد و گفت: این پروژه مگر چقدر کار دارد که این همه مدت معطل بماند؟ البته شورای جدید پای کار هستند و امیدواریم هر چه سریع‌تر این پروژه خاتمه پیدا کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۷:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
    0 0
    پسر وقف جان کرد مادر هم وقف جان جان کرد هم وقف زمین. التماس دعا مادر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس