لاپید: درباره جایگزین برجام با مشاور امنیت ملی آمریکا گفت‌وگو کردم - کراپ‌شده

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در کنفرانس خبری مشترک با همتایان آمریکایی و اماراتی خود در شهر واشنگتن دی سی مدعی شد که این رژیم «حق اقدام علیه ایران را برای خود محفوظ می داند».

به گزارش مشرق به نقل از الجزیره، «یائیر لاپید» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه در یک کنفرانس خبری مشترک که با حضور «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا و «شیخ عبدالله بن زائد آل نهیان» همتای اماراتی وی در شهر واشنگتن دی. سی. برگزار شد، ادعا کرد که «جهان متمدن» باید روشن کند که به ایران اجازه دسترسی به سلاح هسته‌ای داده نخواهد شد.

بیشتر بخوانید:

ادامه تظاهرات بحرینی‌ها درباره عادی‌سازی روابط با اسرائیل

لاپید با تأکید بر اینکه اسرائیل «حق اقدام علیه ایران را برای خود محفوظ می‌داند»، مدعی شد که «من و وزیر خارجه [آنتونی] بلینکن پسرانِ بازماندگان [واقعه] هولوکاست هستیم؛ ما می‌دانیم زمان‌هایی هست که کشورها باید از نیروی نظامی برای حراست از جهان در برابر شر استفاده کنند».

وزیر خارجه اسرائیل در ادامه ادعاهای واهی خود افزود که دولت ایران چنانچه باور نکند که جهان نسبت به متوقف کردن [فعالیت‌های هسته‌ای] تهران جدی است، «به سرعت برای [دستیابی] به بمب [هسته‌ای] اقدام خواهد کرد» و اینکه «این موضوع نه تنها حق ما، بلکه مسئولیت ماست!»

این در حالی است که مقامات ایران بارها اتهامِ نخ‌نمای تلاش برای دستیابی به هرگونه بمب هسته‌ای را رد کرده و بکارگیری آن را خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران و مبانی دینی و اعتقادی خود می‌دانند.

از سوی دیگر، منتقدین رژیم اشغالگر اسرائیل نیز اغلب به این نکته مهم اشاره می‌کنند که این رژیم مظنون به در اختیار داشتن یک زرادخانه مخفیانه هسته‌ای است؛ رژیمی که برخلاف ایران، از عضویت در معاهده منع گسترش تسلیحات هسته‌ای (NPT) سرباز زده است.

گفتنی است، «آنتونی بلینکن» روز چهارشنبه با ادعای حمایت دولت ایالات متحده از «مسیری دیپلماتیک» برای حل و فصل نگرانی‌ها مربوط به برنامه هسته‌ای ایران، مدعی شد که عدم پاسخگویی تهران به درخواست‌های واشنگتن برای ازسرگیری گفتگوها به هیچ‌وجه دلگرم کننده نیست.

وزیر امور خارجه آمریکا در سخنان خود در این باره ادعا کرد: «ما از نزدیک اقدامات ایران را زیر نظر داریم. … اگر ایران تغییر مسیر ندهد، آماده‌ایم تا به گزینه‌های دیگر متوسل شویم! طی ۳ ماه اخیر آنچه از ایران دیدیم این است که این کشور نمی‌خواهد به برجام بازگردد!»

این در حالی است که «حسین امیرعبداللهیان» وزیر خارجه کشورمان پیشتر و در جریان نشست خبری خود که در بیروت برگزار شد، درباره مذاکرات وین گفته بود: «ما به مذاکرات وین باز می‌گردیم. در دولت جدید به جمع بندی نهایی در این زمینه نزدیک می‌شویم. برای دولت جدید ایران که یک دولت عمل‌گرا و نتیجه گرا است، بسیار مهم است که در مذاکرات منافع و حقوق ملت ایران به طور کامل تأمین شود».

امیرعبدالهیان در ادامه افزود: «ما وقت خودمان را در مذاکرات تلف نخواهیم کرد. برای ما مهم است که نشانه‌هایی از طرف مقابل از جمله آمریکا دریافت کنیم که نشان دهنده نیّت جدی آمریکایی‌ها برای بازگشت کامل به تعهداتشان باشد».

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
    6 0
    ایران هم همینطور
  • حجت MD ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
    2 0
    هر کسی حق نابودی خود را برای خود حفظ می کند
  • رضا IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
    2 2
    فقط باید سلاح اتمی بسازیم یا تسلیم شویم.
  • مهرداد IR ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
    6 0
    جدا اگر این حرفت درست است هولوکاست درکجا وتوسط کی اتفاق افتاد مردک از هرکجا خراب شده امده برگر دد وگورت گم کن دوزد خانه وسرزمین مردم فلیسطین
  • IR ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
    4 2
    تسلیحات هسته ای حق مسلم ایران است. به عنوان کهن ترین تمدن.
  • دادا IR ۱۲:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
    4 0
    صحیونیصتهای کثیف و اقای لاپید هر حرفی دارید بزنید بلاخره ان زبان شما را خواهیم برید بلطف خدا هرچقدر در باره ایران میگید بگوئید کم مانده زبان شما را از گلو ببریم
  • IR ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
    4 4
    در سوریه نظاره‌گر حملات اسرائیل بودید، در ایران نظاره‌گر ترورهای اسرائیل بودید، در آینده هم نظاره‌گر حملات متفاوت اسرائیل به تاسیسات هسته‌ای خواهید بود و نهایتاً مشتی هشدار، محکومیت و تهدیدات توخالی. را تحویل دنبال کنندگان این فیلمها و دعواهای زرگری خواهید داد.
  • حسین حسین زاده فومنی IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
    5 1
    سران سفاک رزیم اسرائیل غاصب گمان میکنند ایران مقتدر مثل عراق و سوریه لبنان و سودان و..... می باشد اگر چه این روزها مسئولان رو سیاه شان از راه دور مثل سگ پارس می کنند و می خواهند ترسی و وحشتی در دل مردم ایران ایجاد نمایند اما کور خوانده اند این رزیم جعلی در صورت هر گونه اقدام نابخردانه پاسخ دندان شکن از سوی مسئولین نظامی ایران داده خواهد شد به نحوی که دیگر اسرائیلی وجود نخواهد داشت و البته موارد تهدیدات این غده سرطانی را بایستی در سازمان ملل متذکر و ثبت نمایند .
  • IR ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
    5 0
    رژیم جعلی اسرائیل بداند دوران بزن دررو ی تمام شده قطعا" اگر جرعتش راداشت تاحالا این کار رامیکرد وقتی کشتی های ما براحتی ازکانال سوئز عبور میکنه وسوخت به لبنان از طریق دریای مدیترانه که حیات خلوتشان هست عبور میدهد مشخص که عرضه هیچ عکس العملی راندارد
  • IR ۱۴:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
    4 1
    ایران نیاز به بمب اتم ندارد زیرا دمونا بهترین بمب اتم است وبا توجه به وسعت ایرائیل عملا اسرائیل با برخورد یک موشک به دمونا از روی زمین محو میشود لذا این شعارها مانند سگی است که خوابیده پارس میکند ونمیگیرد البته با ترور وخرابکاری ممکن است به ایران خسارت وارد شود که باید پاسخ مقتضی داده شود شکی نیست اسراییل توسط نیروهای ایران در محاصره است ویک موشک فاتح۱۱۰ همه خاک اسرائیل را طی میکند لذا برخورد قاطع ازلبنان سوریه غزه وعراق باعث به غلط افتادن اسرائیل میشود
  • IR ۲۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
    1 0
    مردم صهیونیست، حق نابودی و محو برای تو و رژیم جعلی صهیونیستی محفوظ هست.
  • IR ۰۹:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
    0 0
    اگر سلاح هسته ای مهم نبود کشورهای دارنده آن اینقدر حساس نمیشدند هرکشوری که سلاح هسته ای داشته باشد دیگر هیچ کشوری توان زورگویی به آن کشور را نخواهد داشت برای همین است که غرب نمیخواهد تا ایران به سلاح هسته ای دست یابد تا همیشه بر او مسلط باشند پس ما برای بقای خود در عرصه قانون جنگلی بین المللی باید سلاح هسته ای داشته باشیم این را هم بیاد داشته باشیم که داشتن سلاح هسته ای لزوماً به معنای استفاده از آن نیست بلکه بازدارندگی آن از تهدیدات دشمنان بیشتر مد نظردارندگان آن است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس