مجلس اعلای اسلامی شیعیان: حوادث بیروت، فتنه‌ای برای هرج‌ومرج است

مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان خواستار اعمال شدیدترین مجازات علیه عاملان حوادث امروز بیروت شد تا عبرتی برای کسانی باشد که به خود اجازه می‌دهند خون بی گناهان را بریزند.

به گزارش مشرق، مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان در واکنش به تیراندازی افراد مسلح در بیروت و کشته شدن چند غیر نظامی، با انتشار بیانیه‌ای این جنایت را محکوم کرد.

پایگا خبری النشره ضمن نقل این بیانیه گزارش داد، هدف قرار دادن غیرنظامیان در یک کمین مسلح، یک جنایت و اقدام وحشیانه است که ارتش وظیفه دارد جنایتکاران و عاملان این خونریزی را شناسایی کند.

این نهاد شیعی، خواستار اعمال شدیدترین مجازات علیه عاملان این جنایتکاران شد تا عبرتی برای کسانی باشد که به خود اجازه می‌دهند خون افراد بی گناه را بریزند.

در این بیانیه تأکید شده است، هر گونه به تأخیر انداختن در شناسایی و مجازات جنایتکاران به فاجعه‌ای ختم خواهد شد که عاقبت خوبی نخواهد داشت.

بر اساس این بیانیه، این جنایت تلاش برای ایجاد فتنه است تا لبنان گرفتار هرج‌ومرج و ناآرامی شود و باید با درایت و خویشتن‌داری آن را در نطفه خفه کرد.

مجلس اعلای اسلامی شیعیان خاطر نشان کرد، نباید در پی درخواستهای مشکوکی حرکت کرد که صلح را تهدید می‌کند.

این مجلس با بیان اینکه موضعش نسبت به پرونده بیروت ثابت است، از دولت لبنان و دستگاههای قضایی خواست که برای مقابله با این فتنه‌ دست به کار شوند؛ فتنه‌ای که تصمیم سیاسی‌کاری شده بازپرس باعث آن است.

این نهاد با بیان اینکه تصمیم بازپرس باعث مخفی شدن واقعیت و انحراف عدالت از مسیر صحیح خواهد شد، در پایان ضمن تسلیت به خانواده‌های قربانیان، ابراز امیدواری کرد که لبنان و ملت این کشور از مکر توطئه‌گران داخلی و خارجی حفظ شوند.

پس از گزارش منابع خبری درباره تیراندازی به سوی تظاهرات‌کنندگان معترض به عملکرد بازپرس پرونده انفجار بندر بیروت، منابع خبری از شنیده شدن صدای انفجار در پایتخت لبنان خبر دادند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس