کد خبر 1285686
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۰۶:۰۴
افزایش نرخ بروز سندرم قلب شکسته در زنان مسن

تحقیقات جدید نشان می دهد سندرم قلب شکسته، که یک بیماری تهدیدکننده جان است و علائم آن شبیه حمله قلبی است، در بین زنان ۵۰ سال به بالا به شدت در حال افزایش است.

به گزارش مشرق به نقل از مدیسن نت، در مطالعه انجمن قلب آمریکا ۱۳۵,۴۶۳ مورد سندرم قلب شکسته در بیمارستان‌های ایالات متحده از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۷ مورد بررسی قرار گرفت. آنها به افزایش مداوم این سندرم بین زنان و مردان پی بردند درحالیکه زنان بالغ بر ۸۸.۳ درصد را تشکیل می‌دادند.

بیشتر بخوانید:

مکمل‌های غذایی خطرناک برای بانوان

دکتر «سوزان چنگ»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: «این روند افزایشی غیرمنتظره نبود زیرا این بیماری در بین متخصصان پزشکی شناخته شده است. اما محققان شگفت زده شدند و متوجه شدند میزان این بیماری در زنان ۵۰ تا ۷۴ ساله حداقل ۶ تا ۱۲ برابر بیشتر از مردان یا زنان جوان‌تر است.»

این بیماری که به «کاردیومیوپاتی Takotsubo» نیز معروف است، چندین دهه در ژاپن و جاهای دیگر مورد مطالعه قرار گرفته است. اما تا سال ۲۰۰۵ چندان از لحاظ بین المللی شناخته شده نبود.

بیشتر بخوانید:

علائم تیروئید در زنان

سندرم قلب شکسته که بر اثر استرس جسمی یا احساسی ایجاد می‌شود، باعث می‌شود که محفظه پمپاژ اصلی قلب به طور موقت بزرگ شده و پمپاژ ضعیف شود. بیماران درد قفسه سینه و تنگی نفس را که علائم مشابه علائم حمله قلبی است، تجربه می‌کنند.

اگر آنها از مرحله اولیه بیماری جان سالم به در ببرند، اغلب می‌توانند طی چند روز یا چند هفته بهبود یابند. با این حال، اثرات طولانی مدت هنوز در حال مطالعه است. علیرغم بهبود عملکرد ماهیچه‌های قلب، برخی از مطالعات نشان می‌دهد افرادی که سندرم قلب شکسته داشته اند در معرض خطر بیشتری برای حوادث قلبی عروقی در آینده هستند.

به گفته چنگ، «تحقیقات بیشتری برای درک خطرات و دلایلی که نشان می‌دهد سندرم قلب شکسته بر زنان میانسال تا مسن تأثیر می‌گذارد، ضروری است.»

به گفته محققان، ورود به دوره یائسگی می‌تواند نقش مهمی در این زمینه داشته باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس