حجت الاسلام و المسلمین حسن درویشیان رییس سازمان بازرسی کل کشور

رئیس سازمان بازرسی از وصول ۷ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی از چند شرکت پتروشیمی و استرداد ۵۲‌ و ۱۹۷میلیارد تومان از بانک ها و دو شرکت خودروساز به حساب مشتریان خبر داد.

به گزارش مشرق، حسن درویشیان با اشاره به اینکه نظارت‌های هوشمند بر سامانه‌های دستگاه‌های اجرایی از رویکردهای جدید سازمان بازرسی است در برنامه تیتر امشب شبکه خبر گفت: از چند شرکت پتروشیمی و شرکت‌های وابسته به بانک‌ها ، 7 هزار میلیارد تومان مالیات وصول شد.

وی افزود: طرح جامع مالیاتی ، طرح بزرگی است که با اجرای آن از فرارهای مالیاتی زیادی جلوگیری می‌شود. طی سال‌های گذشته این سازمان اقدامات را به اطلاع مردم رسانده مگر در مواردی که منع قانونی داشته است. بر اساس مواد دو و ۱۰ تشکیل سازمان بازرسی ، همه دستگاه‌ها و سازمان‌ها مشمول نظارت هستند و بازرسی‌ها و تهیه گزارش‌ها به مراجع تخلف اداری ارسال می‌شود.

این مقام مسئول ادامه داد: در سال جدید، سازمان تصمیم دارد بیشتر به مسائل اصلی بپردازد و در این خصوص ۳۰۰ طرح و برنامه را در دستور کار قرار داده است. یکی از رویکردها رصد و نظارت الکترونیکی دستگاه‌های اجرایی است . تاکنون از بیش از سه‌ هزار سامانه موثر شناسایی شده دستگاه‌های اجرایی به ۵۰۰ سامانه دسترسی داریم و دستگاه‌های اجرایی موظف به اجازه دسترسی به سازمان بازرسی هستند.

درویشیان با اشاره به وجود اشکالات جدی در سامانه بازار نهاده‌های کشاوری گفت: در حوزه توزیع ایرادهای فراوانی وجود دارد و نظارت بر دستگاه‌های متولی تولید و توزیع ، یکی از اولویت‌های سازمان است. حدود یک‌ میلیارد یورو و یک‌ میلیارد دلار اثربخشی اقدامات ریالی بود. در حوزه بانکی، برگرداندن حدود ۵۲‌ میلیارد تومان وجه مازاد دریافتی با عناوین سود نقدی، کارمزد و... به حساب مشتریان وجود دارد.

وی افزود: ۱۹۷‌میلیارد تومان از دو شرکت خودروساز به حساب مشتریان عودت داده شد. در حوزه داروهای کرونا در یکی از بیمارستان‌های تهران ، ۱۸‌میلیارد تومان دارویی که قصد فروش به بازار آزاد داشتند ، کشف شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۳
    0 0
    فرار مالیاتی جرمه باید مدیر عامل و مالک بازداشت و زندانی بشن نه برید پول بگیرید ازشون

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس