کد خبر 1285996
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۱
تبدیل زباله به ربات یاریگر کرونا در اندونزی

ربات دلتا یکی از چندین رباتی است که در روستای «تمبوک جد» ساخته شده است. روستایی که به استفاده خلاقانه از تکنولوژی معروف است.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز یک ربات خانگی طراحی شده توسط روستاییان و دانشمندان اندونزیایی که پیش از این برای سرگرمی ایجاد شده بود اکنون در دوران همه گیری ویروس کرونا کاربری جدیدی پیدا کرده است. این ربات برای افراد غذا می‌برد و برای شهروندانی که در مقابله با کوید خود را قرنطینه کرده اند با لبخند صحبت می‌کند.

این وسیله الکتریکی درست شده از وسایل خانگی چون قابلمه، ماهیتابه و مانیتور تلویزیون قدیمی اکنون «ربات دلتا"»نامگذاری شده است و اشاره به ویروس بسیار مسری دارد که این روزها کشور اندونزی را فرا گرفته است.

اسیانتو ۵۳ ساله ساکن منطقه و سرپرست پروژه می‌گوید:« با شیوع نوع جدید کرونا به نام دلتا و شدت گرفتن این بیماری، تصمیم گرفتم این ربات را برای خدمات عامه از جمله اسپری کردن ماده ضدعفونی کننده، رساندن غذا و تامین نیازهای شهروندانی که خود را قرنطینه کرده‌اند آماده کنم.»

سر ربات از پلوپز درست شده است و به وسیله یک کنترل از راه دور اداره می‌شود و باطری ۱۲ ساعته به آن متصل است. این ربات یکی از چندین رباتی است که در روستای «تمبوک جد» ساخته شده است. روستایی که به استفاده خلاقانه از تکنولوژی معروف است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس