کد خبر 1286003
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۳
انتصابات عجیب و غریب در تفنگ؛ بلاتکلیف مثل تیراندازی

فدراسیون تیراندازی که این روزها با سرپرست اداره می‌شود، در حالی دست به معرفی مربیان زده که این انتصابات عجیب به نظر می‌رسد.

به گزارش مشرق، سایت فدراسیون تیراندازی روز سه‌شنبه در خبری اعلام کرد اردوهای تفنگ و تپانچه از 24 مهر در آزادی آغاز می‌شود اما نکته عجیب در این خبر معرفی مربیان ملی در هر 2 رشته است. در حالی که پیش از این برای المپیک توکیو الهام هاشمی به عنوان سرمربی تفنگ و نصراصفهانی به عنوان سرمربی تپانچه تیم را همراهی می‌کردند، حالا این ترکیب تغییر کرده. این در حالیست که فدراسیون تیراندازی هیچ وقت درباره توافق با مربیان جدید خبری را رسانه‌ای نکرده بود.

* انتصابی عجیب در تفنگ؛ انتخاب مربی بدون سابقه

بعد از اتفاقات پیش آمده و اختلافاتی که بین الهام هاشمی و فدراسیون تیراندازی وجود داشت، از همان ابتدا مشخص بود که هیچ کدام تمایلی برای ادامه کار بعد از المپیک نخواهند داشت و همین اتفاق هم افتاد. الهام هاشمی که پیش از این هم استعفا کرده بود، در گفت‌وگویی که اخیرا داشت به این موضوع اشاره کرد و از عدم همکاری با فدراسیون و مذاکره با کشورهای خارجی خبر داد. به همین دلیل انتخاب مربی جدید قابل پیش‌بینی بود اما ماجرا وقتی عجیب می‌شود که اسم مربی تفنگ "حسین باقری" عنوان شده است.

حسین باقری از تیراندازان باسابقه تفنگ است که مقام‌های زیادی را در آسیا و جهان داشته اما انتخاب او به عنوان مربی کمی عجیب به نظر می‌رسد. البته اینکه فدراسیون به یک جوان اعتماد و او را به عنوان مربی انتخاب کرده، کار بسیار بزرگی است اما در مقایسه با دیگر تیراندازان، باقری حتی سابقه حضور در المپیک را هم ندارد و شاید از خیلی ورزشکاران دیگر تجربه کمتری هم داشته باشد. وی در تفنگ سه وضعیت تخصص زیادی ندارد و نمی‌تواند در این زمینه به ورزشکاران کمک کند. 

انتصابات عجیب و غریب در تفنگ

رضا ملک‌محمدی درباره این انتخاب و اینکه آیا فرد دیگری به عنوان سرمربی انتخاب خواهد شد، گفت: شما باید از این انتخاب خوشحال باشید. ما گزینه دیگری هم برای سرمربیگری خواهیم داشت اما اینکه داخلی باشد یا خارجی در حال رایزنی هستیم تا ببینیم بهترین گزینه کیست.

بیشتر بخوانید:

گرد سکوت و بلاتکلیفی در فدراسیون تیراندازی

* رفت و برگشت نجفی به اردوی تپانچه

در خصوص تپانچه نیز تغییراتی رخ داده که می‌توان به انتخاب نجفی به عنوان سرمربی و نصراصفهانی به عنوان مربی اشاره کرد. با پایان همکاری الکساندر سماکین مربی خارجی تپانچه در سال 98، احمد نجفی هدایت ملی‌پوشان را برعهده گرفت اما او در کنار ملی‌پوشان اعزامی به المپیک توکیو قرار نداشت و همیشه محسن نصراصفهانی بود که ورزشکاران را تمرین می‌داد و حتی هدایت ملی‌پوشان را در بازی‌ها برعهده داشت. وی مردادماه سال 98 به عنوان مربی به ترکیب تیم ملی اضافه شد اما در نهایت در المپیک توکیو هدایت 2 ورزشکار اعزامی را برعهده داشت.

انتصابات عجیب و غریب در تفنگ

بعد از المپیک توکیو، بلاتکلیفی فدراسیون باعث شد تا همه چیز بهم ریخته شود. نه خبری از اعزام ورزشکاران به مسابقات جهانی بود و نه معرفی کادر فنی. ثبت‌نام از نامزدها که پیش از المپیک انجام شده بود، به دلیل اساسنامه جدید فدراسیون‌های ورزشی باطل شد تا دوباره این کار انجام شود. همین باعث شد تا در فدراسیون تیراندازی هیچ چیزی سرجای خودش نباشد. حالا با شروع دوباره تمرینات، احمد نجفی به عنوان سرمربی به ترکیب تیم ملی بازگشته و نصراصفهانی هم به عنوان مربی وی را همراهی خواهد کرد.

ملی‌پوشان ایران تمرینات خود را برای حضور در بازی‌های آسیایی 2022 هانگژو آغاز کرده‌اند. تیم تفنگ و تپانچه کشورمان در بازی‌های آسیایی 2018 جاکارتا با یک برنز به کار خود پایان داد و باید دید در این دوره چه نتیجه‌ای حاصل خواهد شد. دوره ریاست علی دادگر در فدراسیون تیراندازی تیرماه به پایان رسید و وی از آن زمان تاکنون به عنوان سرپرست امور کار را در دست دارد. با پایان ثبت‌نام دوباره از نامزدهای ریاست فدراسیون، وی برای ریاست اعلام کاندیداتوری کرده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۹:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۴
    0 0
    هیچ هم عجیب و غریب نیست اینجا ایرانه و خیلی طبیعی است که هیچ‌چیزی سر جای خودش نباشه غیر از دزدان بیت المال و پایمال کنندگان خون شهدا و ملت ایران خاک بر سرتان که مدیریت وهابی های کثیف عربستانی هم از شما بهتره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس