کد خبر 1286135
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۰۳:۴۴
عوامل اصلی تشدید گرسنگی در جهان

نتایج یک مطالعه جدید از سوی کارشناسان آلمانی نشان داده است که مناقشه‌ها و تغییرات اقلیمی، عوامل اصلی تشدید گرسنگی در جهان هستند.

به گزارش مشرق، بر پایه تازه‌ترین "شاخص گرسنگی در جهان" بیش از ۸۰۰ میلیون نفر دچار گرسنگی هستند و ۴۱ میلیون نفر در آستانه قحطی قرار دارند.

سازمان "کمک به گرسنگان جهان" در آلمان می‌گوید که هدف جامعه جهانی برای ریشه‌کنی گرسنگی تا ۲۰۳۰ میلادی دست‌یافتنی نیست.

مطابق ارزیابی سازمان آلمانی "کمک به گرسنگان جهان" مبارزه جهانی علیه گرسنگی بسیار کند پیش می‌رود و چشم‌انداز آینده این مبارزه چندان روشن نیست.

بر پایه تازه‌ترین گزارش این سازمان که روز گذشته (پنج‌شنبه) منتشر شد، حدود ۸۱۱ میلیون نفر در جهان از کمبود مواد غذایی و گرسنگی رنج می‌برند و قحطی کامل ۴۱ میلیون نفر را تهدید می‌کند.

این سازمان امدادی می‌گوید تلاش برای دست‌یابی به هدف‌گذاری سازمان ملل متحد برای ریشه‌کن کردن گرسنگی تا سال ۲۰۳۰ از مسیر خود منحرف شده است.

در گزارش سال گذشته سازمان کمک به گرسنگان شمار افرادی که در سال ۲۰۱۹ از دسترسی به غذای کافی محروم بوده‌اند ۶۹۰ میلیون نفر اعلام شده بود.

به گزارش دویچه وله، ارزیابی‌های جدید حاکی است پیشرفت در مبارزه با گرسنگی که در سال‌های اخیر کند شده بود اکنون رو به رکود گذاشته و در مناطقی پس‌رفت هم داشته است.

در گزارش‌های سال‌های اخیر سازمان کمک به گرسنگان، تغییرات اقلیمی و ادامه درگیری‌ها و مناقشه‌های منطقه‌ای، مهم‌ترین عوامل کندی روند مقابله با این معضل عنوان می‌شد که در دو سال اخیر پاندمی کرونا نیز به آنها افزوده شده است.

این معضلات دستاوردهای سال‌های گذشته در زمینه مبارزه با گرسنگی را تهدید می‌کند و به خصوص مردم فقیر و ضعیف در جهان بیش از دیگران در معرض آسیب‌های ناشی از تغییرات آب و هوایی هستند در حالی که در پدید آمدن آن کمترین سهم را دارند.

دست‌کم ۴۷ کشور جهان قادر نخواهند بود تا سال ۲۰۳۰ به سطح پائینی از گرسنگی در میان اکثریت جمعیت خود دست پیدا کنند.

این گزارش بر اساس بررسی وضعیت تغذیه در ۱۲۸  کشور مختلف تنظیم شده و در آن تاکید می‌شود که برای بهبود وضعیت به راه‌حل‌های سیاسی مناسب برای مناقشه‌ها و تقویت حق دسترسی به مواد غذایی ضرورت دارد.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس